  • 11. Data: 2011-11-08 23:31:29
    Temat: Re: jak przesunac strate na kolejny rok
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-11-08 23:04, createmodeon pisze:

    > otoz to, tak wlasnie proponuje. ale tak po prostu odkupic? czy mozna
    > pod zwrot jakis podciagnac.

    Można odkupić "coś innego", "przetworzonego" itp.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2011-11-09 09:02:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Nov 2011, r...@k...pl wrote:

    > Tz. sprzedając w 2011, a wystawiając korektę w 2012 muszę korygować
    > PIT za 2011??

    Ależ nie :P - po to właśnie termin na złożenie deklaracji jest ponad
    kwartał później od "normalnego" rozliczenia okresowego, żeby większość
    takich zdarzeń dała się "wyczyścić".

    Ale czytam ci ja interpretacje i widzę że oprócz trudności związanej
    z faktem iż gro komentarzy dotyczy CIT, występuje zjawisko wskazujące
    na możliwość zaliczania korekt "na bieżąco", w sumie opartej na inter-
    pretację o sygnaturze ILPB3/423­504/08­2/KS
    Khm...
    Tu:
    http://www.czasopismaksiegowych.pl/11,2422,129437,zw
    roty-w-styczniu-towarow-sprzedanych.html
    ...usiłują wywieść to z "litery"

    No to "sprzedaż na zwrot" byłaby metodą na zmniejszenie strat,
    swoistym "wekslem podatkowym" :>
    Przyznam że konstrukcja nie bardzo mi się podoba co do zasady,
    bo faktem jest że "litera" ma pierwszeństwo przed celowością,
    niemniej *mi* litera wygląda tak: "przychód po uwzględnieniu".
    Czyli mamy JEDEN, że tak powiem: "tamten" przychód, który
    może uwzględniać opusty, zwroty i inne takie. Teza o powstawaniu
    "podprzychodów" (które można zaksięgować później) jakoś mało
    mnie przekonuje, choć oczywiście jest praktyczna i wygodna.

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2011-11-09 14:41:18
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 9 Nov 2011 10:02:48 +0100, w <Pine.WNT.4.64.1111090939330.2164@quad>,
> [...]

    > Ależ nie :P - po to właśnie termin na złożenie deklaracji jest ponad
    > kwartał później od "normalnego" rozliczenia okresowego, żeby większość

    A jeżeli zwrot/korekta jest w grudniu 2012?

> [...]
    > na możliwość zaliczania korekt "na bieżąco", w sumie opartej na inter-
    > pretację o sygnaturze ILPB3/423­504/08­2/KS

    Zawsze korekty szły mi w bieżący okres, w ogóle pierwsze słyszę by korygować
    PIT-a za poprzedni rok. W Castoramie zwrot są teoretycznie bezterminowe (a
    klientów mnóstwo), nie mam pojęcia jakby sobie poradzili z korygowaniem
    przychodu wg Twoich zasad :).

  • 14. Data: 2011-11-09 15:09:36
    Od: tomek <t...@o...pl>

    W dniu 09.11.2011 15:41, r...@k...pl pisze:

> [...]
    > klientów mnóstwo), nie mam pojęcia jakby sobie poradzili z korygowaniem

    Dla WNT ze względu na poroniony moment powstania obowiązku podatkowego
    (coś koło art. 20 ust. 5,6 uptu) korekty to codzienna męka i ludzie
    sobie radzą.
    (Przy czym nie twierdzę że w PIT są te korekty)

    Tomek

  • 15. Data: 2011-11-09 15:23:44
    Od: monse1 <m...@o...pl>

    ale poco kombinować? numery seryjne masz na fakturach?

  • 16. Data: 2011-11-09 18:13:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Nov 2011, r...@k...pl wrote:

> [...]
    ^^^^^^^^^

    > A jeżeli zwrot/korekta jest w grudniu 2012?

    Nie napisałeś że "zawsze" :)
    Spotkałem się z poglądem (jakaś strona "księgowa") że "do zamknięcia
    ksiąg" nalezy skorygować, a później pisać na bieżąco, ale chyba
    tam o PK chodziło.

    > Zawsze korekty szły mi w bieżący okres, w ogóle pierwsze słyszę by korygować
    > PIT-a za poprzedni rok.

    Przyjrzałem się bliżej dopiero jak wsiąkłem w temat - mimo że wiem
    o "niepraktyczności" takiego poglądu, sformułowanie w ustawie
    wywodzące że przychód to jest przychód *wraz* z opustami i innymi
    takimi stoi w poprzek tezy że późniejsze zmiany stanowią osobne
    zdarzenia gospodarcze. Ale skoro jest to przyjęty pogląd to
    nic tylko korzystać - w razie czego wtopi jedna osoba, sprawa
    się nagłośni i będzie wiadomo czy naczelnik z Poznania popełnił
    błąd czy nie ;)

    > W Castoramie zwrot są teoretycznie bezterminowe
    > (a klientów mnóstwo), nie mam pojęcia jakby sobie poradzili z korygowaniem
    > przychodu wg Twoich zasad :).

    Zwyczajnie, maks 12 korekt na rok!
    ;)

    pzdr, Gotfryd