  • 1. Data: 2002-06-03 10:14:28
    Temat: jak odliczyć vat.
    Od: "MSW" <m...@w...pl>

    Prowadzę Dz.Gosp. na kpir oraz jestem płatnikiem Vat. Jak płacić mniej tego
    podatku, czyli jak można go odliczyć? Może znacie fajne :) sposoby?

    Dzięki z górki :)_

    msw

  • 2. Data: 2002-06-03 11:34:57
    Temat: Re: jak odliczyć vat.
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik MSW <m...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:adffhn$18c7$...@n...ipartners.pl...
> [...]
    tego
    > podatku, czyli jak można go odliczyć? Może znacie fajne :) sposoby?

    Na VAT nie ma rady. Odliczasz tylko VAT z faktur zakupu towaru i innych
    wydatków. Od VATu jest jedno popularne odliczenie z tytułu zakupu kasy
    fiskalnej - 50% wartości netto.
    Ja sposobów nie znam i obawiam się że inni też :((
    Też płacę duuużo i nic nie mogę zrobić.

    WS

  • 3. Data: 2002-06-03 11:51:14
    Od: "GRABO" <g...@w...pl>

    Użytkownik "MSW" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Prowadzę Dz.Gosp. na kpir oraz jestem płatnikiem Vat. Jak płacić mniej
    tego
    > podatku, czyli jak można go odliczyć? Może znacie fajne :) sposoby?

    Jest na to tylko jeden sposob pomyslec iz dostajesz wiecej dlatego ze czesc
    z tego nie nalezy do ciebie.
    GB

  • 4. Data: 2002-06-03 12:08:41
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    tego
    > podatku, czyli jak można go odliczyć? Może znacie fajne :) sposoby?

    fajny sposób na VAT mieli w Łodzi - ale właśnie zajmuje się nimi MSW ;-)

  • 5. Data: 2002-06-03 12:11:18
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl.no.spam>

    > Prowadzę Dz.Gosp. na kpir oraz jestem płatnikiem Vat. Jak płacić mniej tego
    > podatku, czyli jak można go odliczyć? Może znacie fajne :) sposoby?

    ty nie placisz vat,
    vat placa konsumenci, a ty go tylko odprowadzasz do us,

    jezeli jednak jest to dla ciebie wazne ze wzgledow psychologicznych,
    zostan eksporterem, wtedy us bedzie ci oddawal vat!

  • 6. Data: 2002-06-03 16:39:29
    Od: "MSW" <m...@w...pl>

> [...]
    > fiskalnej - 50% wartości netto.
    > Ja sposobów nie znam i obawiam się że inni też :((

    a jeżeli posiadam ciężarówkę o ładowności powyżej 500 kg, to mogę odliczyć
    vat od paliwa ? (to poważne pytanie :)

    msw

  • 7. Data: 2002-06-03 16:41:39
    Od: "MSW" <m...@w...pl>

    > ty nie placisz vat,
    > vat placa konsumenci, a ty go tylko odprowadzasz do us,

    ale jeżeli jestem ostatnim ogniwem :) czyli np. świadczę usługi dla innej
    firmy to co? może warto przerzucić to na innych konsumentów ?

    > jezeli jednak jest to dla ciebie wazne ze wzgledow psychologicznych,

    jest to dla mnie niesłychanie ważne bo jak widzę prawie 1500 vatu
    miesięcznie to mnie skręca :(

    > zostan eksporterem, wtedy us bedzie ci oddawal vat!

    jestem, ale jeszcze niczego nie eksortowałem :( a jaka na to inna rada?

    msw

  • 8. Data: 2002-06-03 17:14:19
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl.no.spam>

    > ale jeżeli jestem ostatnim ogniwem :) czyli np. świadczę usługi dla innej
    > firmy to co? może warto przerzucić to na innych konsumentów ?

    jezeli jestes ostatnim ogniwem, to znaczy, ze jestes konsumentem,
    a jezeli zakupy sa zwiazane ze sprzedaza opodatkowana (wykonywaniem
    uslug), to wrzucasz w koszty (lub st) i vat odliczasz, czyli nie placisz

    > jestem, ale jeszcze niczego nie eksortowałem :( a jaka na to inna rada?

    naturalna definicja jest wg mnie:
    eksporter <=> ktos, kto eksportuje,
    ale oczywiscie mozesz przyjac inna