  • 11. Data: 2006-10-17 09:06:15
    Temat: Re: jak odliczac koszty ekspl.samochodu?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Oct 2006, siliana wrote:

    > wystosujemy - dzieki za sugestie. choc jak znam zycie, to us wymysli, ze to
    > moj zarobek i kaze placic podatek za to uzyczenie:(

    IMO primo wygląda tak jak gonia pisze (że to jest *Twój* samochód),
    a secundo - na wypadek jakby rzeczywiście samochód stanowił własność
    męża nie wchodzącą do wspólności - weź Ty i przeczytaj powoli i dokładnie
    przepis art.14.2.8, ze szczególnym naciskiem na "w wyjątkiem".

    I najlepiej napisz jakie wyciągasz wnioski :)
    Bo wyciągasz je IMO z kapelusza - US owszem, czasem coś "wymyśli", ale
    jakaś podstawa prawna musi być. Więc jak mówi "art.11.2" to się wyciąga
    zza pazuchy i mówi j.w. "art.14.2.8". I co? ;)

    Masz pod nos:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    ...i przeczytaj sobie jesiennymi wieczorami całość ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2006-10-17 09:07:01
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Aretkka napisał(a):
    > Tak na skróty myslowe, użyczenie, to taki twór, że jeśli uzycza się członkom
    > rodziny , to właśnie nieodpłatnie.
    Juz mnie nic nie zdziwi, juz widzialem takie interpretacje US, ze co
    prawda zysku _uzyczajacy_ nie ma z uzyczenia, ale zysk ma ten komu jest
    _uzyczone_ bo nie musi kupic/wynajac - w moim przypadku chodzilo o
    uzyczenie lokalu przez rodzicow na cele DG - US stwierdzil ze roznica
    miedzy srednia cena rynkowa wynajmu w tej dzielnicy (centrum miasta,
    grube tysiace) - moj koszt uzyczenia (0zl) to moj dochod, ktory
    powinienem opodatkowac.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 13. Data: 2006-10-17 10:32:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Oct 2006, BartekK wrote:

    > Juz mnie nic nie zdziwi, juz widzialem takie interpretacje US, ze co prawda
    > zysku _uzyczajacy_ nie ma z uzyczenia, ale zysk ma ten komu jest _uzyczone_

    Tak. Z wyjątkiem nieruchomości, przy której przychód do opodatkowania
    mają obie strony - z wyjątkami o czym niżej.

    > bo nie musi kupic/wynajac - w moim przypadku chodzilo o uzyczenie lokalu
    > przez rodzicow na cele DG

    Jak przez rodziców to IMO ktoś czytać nie umiał ;)

    > - US stwierdzil ze roznica miedzy srednia cena
    > rynkowa wynajmu w tej dzielnicy (centrum miasta, grube tysiace) - moj koszt
    > uzyczenia (0zl) to moj dochod, ktory powinienem opodatkowac.

    Przyznam że trudno się doczytać co chciałeś napisać.
    Konieczność opodatkowania 0 zł mnie nie zdziwi ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2006-10-17 16:44:49
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > Jak przez rodziców to IMO ktoś czytać nie umiał ;)
    No na szczescie, tym sie wybronilem

    ok, to przepisze interpretacje US:
    US stwierdzil ze roznica miedzy srednia cena rynkowa wynajmu w tej
    dzielnicy (centrum miasta, grube tysiace) minus moj koszt uzyczenia
    (0zl) rowna sie dochod. Dochod pare tysiecy na miesiac, ktorego nie
    opodatkowalem przez dobrych pare miesiecy wstecz

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 15. Data: 2006-10-17 20:22:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > ok, to przepisze interpretacje US:
    > US stwierdzil ze roznica miedzy srednia cena rynkowa wynajmu w tej
    > dzielnicy (centrum miasta, grube tysiace) minus moj koszt uzyczenia (0zl)
    > rowna sie dochod.

    A to tak. Z zastrzeżeniem że w ustawie zapisali że "...dla ...
    rodziny... nie ustala się przychodu" które jak rozumiem im
    pokazałeś palcem :)
    Niestety użyczenie *lokalu* osobie obcej to jest głupi pomysł :(
    (podatek mają obie strony)

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2006-11-11 12:40:06
    Od: "siliana" <t...@o...pl>

    Użytkownik "siliana" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > jesli samochod kupiony na mnie jako osobe fiz, to czy moge odliczac koszty
    > benzyny, przegladu ze swojej firmy?

    wizyta w celach informacyjnych w us skonczylas sie fiaskiem. panie
    przegonily po 5 pokojach na 3 pietrach, gdzie nikt nie wiedzial, czy maz
    nieodplatnie moze uzczyc samochodu zonie do firmy i jak to formalnie
    zalatwic. ale porazka:(

  • 17. Data: 2006-11-14 17:16:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 11 Nov 2006, siliana wrote:

> [...]
    > przegonily po 5 pokojach na 3 pietrach, gdzie nikt nie wiedzial, czy maz
    > nieodplatnie moze uzczyc samochodu zonie do firmy i jak to formalnie

    Zauważ że gołe pytanie IMO *zawiera* pułapkę: dopóki nie wiadomo czy
    ów samochód jest wspólnością małżeńską czy nie.
    Jak jest... to przecież nie można użyczyć swojej rzeczy sobie.
    Czyli rozliczy się jak "swój".
    A jak nie jest... to IMO przepisy z ustawy są jak poprzednio :)

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2006-11-15 16:34:12
    Od: "siliana" <t...@o...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0611141814570.11420@athlon64...

    > Zauważ że gołe pytanie IMO *zawiera* pułapkę: dopóki nie wiadomo czy
    > ów samochód jest wspólnością małżeńską czy nie.

    pytanie bylo zadane szczegolowo i informacja o wspolnosci majatkowej byla 1
    z pierwszych informacji. przez telefon nam powiedziano, ze wogole maz zonie
    nie moze uzyczyc samochodu dla prowadzenia dzialalnosci, dlatego
    pojechalismy, ale skutek podobny. napisze oficjalne pismo, bo juz mnie
    wkurzylo to, ze jak czlowiek chce uczciwie wszystko zalatwic, to nawet us
    glupieje:(

  • 19. Data: 2006-11-16 00:07:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Nov 2006, siliana wrote:

    > pytanie bylo zadane szczegolowo i informacja o wspolnosci majatkowej byla 1
    > z pierwszych informacji. przez telefon nam powiedziano, ze wogole maz zonie
    > nie moze uzyczyc samochodu dla prowadzenia dzialalnosci

    Ktoś już napisał, że nie mozna użyczyć samemu sobie, czyli primo
    w takim stanie prawnym mają rację, a secundo nie rozumiem problemu :(

    > pojechalismy, ale skutek podobny. napisze oficjalne pismo, bo juz mnie
    > wkurzylo to, ze jak czlowiek chce uczciwie wszystko zalatwic, to nawet us
    > glupieje:(

    No dobra, ale czego wlaściwie chcesz od tego USu?

    Ma żona *swój* samochód (jest współwłaścicielem).
    Chce go wykorzystywać na DG.
    Gdzie leży problem?

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2006-11-16 06:07:28
    Od: "siliana" <t...@o...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0611160104540.2924@athlon64...

    > No dobra, ale czego wlaściwie chcesz od tego USu?
    >
    > Ma żona *swój* samochód (jest współwłaścicielem).
    > Chce go wykorzystywać na DG.
    > Gdzie leży problem?

    w dowodzie rejestracyjnym i kredytobiorca jest moj maz. przepisy podatkowe
    nie zawsze sa logiczne, wiec zadzwonilismy do us i uzyskalismy informacje,
    ze ja nie moge rozliczac kosztow eksploatacji samochodu mojego meza, mimo,
    ze jak maz przestalby splacac kredyt, to ja musialabym go splacac.