  • 1. Data: 2004-03-24 12:56:43
    Temat: indywidualna zaliczka na wynagrodzenie
    Od: "danuta" <d...@o...pl>

    Część wynagrodzenia pracowników za miesiąc sierpień została wypłacona 10
    września w formie zaliczki (firma posiadała kłopoty finasowe). Pozostała
    część została wypłacona w miesiącu październiku. Od zaliczki na
    wynagrodzenie, w miesiącu wrześniu, nie została potrącona zaliczka na
    podatek dochodowy. Całość zaliczki na PD została potrącona wraz z
    wypłaceniem pozostałej części wynagrodzenia w miesiącu październiku. Miałam
    kontrolę - US twierdzi, że od zaliczki na wynagrodzenie wypłaconej we
    wrześniu powinnam potrącić zaliczkę na PD. Czy miałam taki obowiązek jeśli
    zaliczka na wynagrodzenia jest traktowamna jako indywidualna - konto
    231-0001-0001 ?

  • 2. Data: 2004-03-24 13:12:42
    Temat: Re: indywidualna zaliczka na wynagrodzenie
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik danuta napisał:

> [...]
    > wrześniu powinnam potrącić zaliczkę na PD. Czy miałam taki obowiązek jeśli
    > zaliczka na wynagrodzenia jest traktowamna jako indywidualna - konto

    Przede wszystkim to nie była zaliczka. Zaliczka na poczet wynagrodzenia
    to wypłata wynagrodzenia przed jego ostatecznym naliczeniem i przed
    obowiązującym terminem wypłaty. A ten zgodnie z KP przypada na dzień 10
    następnego miesiąca.
    Może byc przyspieszony wewnętrznymi przepisami zakładu, ale nigdy opóźniony.

    Firma wypłaciła pracownikom niepełne wynagrodzenie. Dnia 11 miała juz u
    pracowników zobowiązanie z tytułu niedopłaty WYNAGRODZENIA (a nie
    naleznośc z tytułu zaliczki).
    A od wypłat z tytułu wnagrodzeń (na dodatek należnych i wymagalnych)
    nalezy odprowadzić zaliczkę na podatek dochodowy. I składki ZUS
    analogicznie.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-03-24 13:34:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello danuta,

    Wednesday, March 24, 2004, 1:56:43 PM, you wrote:

> [...]
    > wrześniu powinnam potrącić zaliczkę na PD. Czy miałam taki obowiązek jeśli
    > zaliczka na wynagrodzenia jest traktowamna jako indywidualna - konto

    IMHO miałaś obowiązek. Obciążyłaś zaliczką konto rozliczeń wobec
    pracowników - czyli sama uznałaś, że to jest zaliczka na poczet
    wynagrodzeń.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 4. Data: 2004-03-27 10:25:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 24 Mar 2004, Maddy wrote:

> [...]
    >+ > podatek dochodowy. [...]
    >+
    >+ Przede wszystkim to nie była zaliczka.

    Zgoda.

    [...]
    >+ Firma wypłaciła pracownikom niepełne wynagrodzenie. Dnia 11 miała juz u
    >+ pracowników zobowiązanie z tytułu niedopłaty WYNAGRODZENIA (a nie
    >+ naleznośc z tytułu zaliczki).

    Też zgoda.

    >+ A od wypłat z tytułu wnagrodzeń (na dodatek należnych i wymagalnych)
    >+ nalezy odprowadzić zaliczkę na podatek dochodowy.

    Czekaj, od NIEWYPŁACONYCH ?
    To jest chyba podatek pracownika, dobrze mi się wydaje ? A pracownik
    to przychód ma chyba jak pieniądze są "postawione do dyspozycji" ?
    Załóżmy dalej że pracownik pieniędzy nie dostał danym roku - to co
    będzie na PIT-11 ?
    Tak (być może niesłusznie) sobie podejrzewam że wrzuciłaś do jednego
    worka strone "kosztową" pensji (pamiętam, pamiętam !) oraz "dochodową",
    a IMHO one się w rzeczonym przypadku lekko rozjeżdżaja w czasie :)
    Może mylę się jednak ?

    >+ I składki ZUS analogicznie.

    A tu to posiedzę cicho bo nie wiem jak mają się do siebie "składka
    od pracownika" i "składka od pracodawcy [płacona za pracownika !]".

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2004-03-27 12:25:06
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Czekaj, od NIEWYPŁACONYCH ?

    Goftryd, ty czytaj uwaznie bo oberwiesz ;-)
    Sugerujesz że zakładam istnienie NIEWYPŁACONYCH WYPŁAT Z TYTUŁU
    WYNAGRODZEŃ????

    Khem, khem...
    Wypłata to taka czynnośc kiedy sie cos wypłaca, prawda? (pomijam
    potoczne znaczenie wypłata=wynagrodzenie bo chyba na naszym poziomie
    abstrakcji widzimy róznicę).

    [reszta ciach, bo jest rozwinięciem teorii niewypłaconych wypłat]

    Ależ Wodzu, co Wódz....

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl