  • 11. Data: 2008-07-25 19:01:52
    Temat: Re: import z USA
    Od: Turbulizator <t...@g...pl>

    > A co ma być? Nie odliczysz tego.
    > Cło zwiększa wartość celną towaru.
    > Masz droższy zakup i zapłacisz większy VAT.

    ok

    > Jak się wystawia fakturę nienormalnie?

    Zastanawiam się czy ichniejsza faktura służy mi bezpośrednio do
    rozliczenia, czy może służy tylko do wystawienia odpowiednich dokumentów
    celnych, które są niezbędne do rozliczenia?

    dzięki.

  • 12. Data: 2008-07-25 19:56:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 25 Jul 2008, Turbulizator wrote:

    > Zadając to pytanie na grupy oczekiwałem raczej kompetentnej wskazówki, lub
    > ogólnego toku postępowania.

    Ja w sprawie formalnej - bynajmniej nie mam zamiaru pisać czegoś o dolarach ;)
    ale przesada w drugą stronę też bywa szkodliwa.
    Czy wedle netykiety zaaplikowałeś przejrzenie "ostatnich" tematów,
    podobnoż zwyczajowo uchodzi ze dwa tygodnie obejrzeć, czy zużyłeś
    stosowną część czasu procesora u gugla, coby im kompy nie zardzewiały ;)
    tudzież czy potknąłeś się o sugestie z większymi ilościam postów
    do przejrzenia, tak w okolicach 4000 sztuk? ;)

    > Skoro nie widzisz problemu to odpowiadaj.
    > Jeśli nie masz ochoty, to zamilcz.

    wKF: IMHO podejmujesz dość ryzykowną grę :|
    Znasz:
    http://rtfm.killfile.pl/#lajza
    ? ;)

    Ad rem: o VAT już wiesz. O cle też.
    No to mało co zostało :)
    Może hasło "faktura wewnętrzna" żeby była jasność co z tym
    VATem, bo jak rozumiem to że w USA VAT nie mają to wiesz?

    > 3. Pytanie było skierowane do życzliwych osób

    wKF: grupa jest "dyskusyjna". Taki ficzer, trzeba się pogodzić
    że dyskutować każdy może.
    KF jest od "KwestiiFormalnej" a nie killfajla, tak dla porządku ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2008-07-25 19:57:40
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > A co ma być? Nie odliczysz tego.
    > Cło zwiększa wartość celną towaru.
    > Masz droższy zakup i zapłacisz większy VAT.

    vat odlicza a cło zwiększa wartość towaru więc i tak idzie w koszty....

  • 14. Data: 2008-07-25 20:18:24
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    gasper wrote:

    > vat odlicza a cło zwiększa wartość towaru więc i tak idzie w
    > koszty....

    Domniemywałem, że Turbo... tego nie wie :-)

  • 15. Data: 2008-07-25 20:19:49
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Turbulizator wrote:

    > Zastanawiam się czy ichniejsza faktura służy mi bezpośrednio do
    > rozliczenia, czy może służy tylko do wystawienia odpowiednich
    > dokumentów celnych, które są niezbędne do rozliczenia?

    Ta faktura jest dowodem księgowym.
    Służy do jednego i drugiego.