  • 21. Data: 2004-01-16 12:25:08
    Temat: Re: ile zdrowotnego mozna...?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Adam napisał:

    > Sam nie wiem , którą czytałem , zaraz przeczytam.
    > Zrobiłbym to wcześniej gdybym miał jakiekolwiek wątpliwości.
    > Tą z 91 czy 93 roku znałem prawie na pamięć (była bardzo czytelna).
    > Tam oczywiście nic nie było o składce zdrowotnej.
    > Idę szukać ile było nowelizacji przez te dziesięć lat .

    Może lepiej zacznij od początku.

    Ja tez kiedyś umiałam jeździc na motocyklu, ale to było 15 lat temu i to
    był "Kobuz" więc tak po prostu bym na ulicę nie wyjchała nawet jakby mi
    kuzyn pożyczył to swoje wypieszczone Kawasaki.

    Jakos ludzie w codziennym życiu nie pchaja palców jak nie wiedza co w
    środku siedzi a jak przychodzi do prowadzenia firmy i podatków to ida na
    zywioł.
    Podziwiam zimna krew. ;-)

    Maddy znerwicowana bo sni jej sie przed dwudziestym że zapomniala
    zlozyć deklaracje WSZYSTKICH klientów

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 22. Data: 2004-01-16 12:30:41
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Maddy wrote:

    > Czasami mozna dojśc do wniosku że ma wyręczać.
    > Skoro pojawiają sie pytania w rodzaju "zalozyłem działalnośc i co teraz?
    > O co chodzi z tymi podatkami i pitami?" albo opisy operacji kięgowych
    > jeżacych włos na głowie.

    Mysle, ze nalezaloby odpowiedziec...

    To teraz zacznij sie szybko uczyc lub rozgladnij sie za dobra ksiegowa

    Boguslaw

  • 23. Data: 2004-01-16 12:32:21
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Adam wrote:

    > Dzięki , już się uczę na pamięć.
    > A może zostawić lekturę do więzienia ;-(((
    > Całe szczęście ,że jechałem od dłuższego czasu na stratach, aż
    > zawiesiłem DG.
    > Może dzieki temu nie uszczupliłem wcale dochodów skarbu państwa i może
    > nie rypną wielkiej grzywny.
    > --
    > Adam

    chcepan powiedziec za dwa razy "odliczal" zdrowotne ?

    To znaczy raz na picie a raz w kosztach w KPiR ?

    Boguslaw

  • 24. Data: 2004-01-16 12:47:58
    Od: "Adam" <1...@w...pl>

    > A jednak są tacy, co ustaw nie czytają !
    > I tu pojawia się temat do dyskusji, czy ta grupa ma tych osobników
    wyręczać
    > w czytaniu....

    Ale słuchają radia i TV i jak nabierają watpliwości to siegaja po
    ustawy.

    > ps.Ja też mam czasami wątpliwości dotyczące interpretacji niektórych
    > bzdurnych ustaw, ale staram się zadawać pytania dopiero po dokładnycm
    > "przegoglowaniu" sieci.

    Właśnie wczoraj postanowiłem znaleźć grupę o podatkach.
    Czy czasem o czymś nie wiem .
    I o to efekty.
    Może lepiej było nie wiedzieć?
    W końcu firma zawieszona więc błedu się nie będzie powielać.
    Widocznie o zdrowotne pytałem niewłaściwych ludzi , bo dotąd nie miałem
    żadnych wątpliwości.
    A aby użyć właściwie googli to trzeba wiedzieć czego się szuka .

    Zreszta Ty też popełniasz błędy .
    Napisałeś :
    Jeśli od lipca wrzucasz składkę zdrowotną (w wys.8%) w koszty to juz
    zakrawa
    na recydywę.... ;-) !!
    Ja zrozumiałem ,że zmiana nastapiła w lipcu (bo ja nic o lipcu nie
    pisałem)
    Myślałem że mam tylko źle wypełnionego PIT-5 za lipiec i sierpień.
    Dodatkowo napisałeś "od lipca (w wys. 8%)" , co mogło sugerować ,że od
    lipca trzeba było nie 8% tylko 7,75%.
    Widzisz jak łatwo o pomyłkę.
    Wcale nie zasugerowałeś ,że w ogóle nie wlicza się w koszty.
    I osoby z którymi kiedyś rozmawiałem też tego nie podpowiedziały, więc
    nie miałem żadnych wątpliwości aby za tym googlować.
    Ale dzieki za rady , dzieki Tobie zrozumiałem ,ze czegoś nie wiem i
    zadałem konkretne pytania po których padły konkretne odpowiedzi.
    A teraz do Googli (17400 wyrzuceń)
    Biedni Ci co nie mają internetu. ;-)
    --
    Adam

  • 25. Data: 2004-01-16 12:53:47
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    Użytkownik "Adam" <1...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ja zrozumiałem ,że zmiana nastapiła w lipcu (bo ja nic o lipcu nie
    Sorry, pomyliłem CIĘ zpo prostu z osobnikiem "glew", który rozpoczął cały
    ten wątek(a on coś pisał o lipcu...)
    Ważne, że masz szansę wyjść "na prostą" ze swoimi papierami.

    Pozdrowienia

    Tomek

  • 26. Data: 2004-01-16 13:11:38
    Od: "Adam" <1...@w...pl>

    > chcepan powiedziec za dwa razy "odliczal" zdrowotne ?
    >
    > To znaczy raz na picie a raz w kosztach w KPiR ?

    Nie to by było złodziejstwo , sam bym się ustawił pod pręgieżem.
    Wtedy bym zrozumiał, że coś robię nie tak i zaczął wcześniej szukać.
    Brałem na logikę , jeśli odliczyłem w KPiR i PIT-5 to nie mogłem
    odliczyć pod koniec roku.
    Martwiło mnie tylko ,że wykazuję straty bo zdrowotne zjadało dochód.
    --
    Adam

  • 27. Data: 2004-01-16 13:37:56
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Adam wrote:

> [...]
    > odliczyć pod koniec roku.
    > Martwiło mnie tylko ,że wykazuję straty bo zdrowotne zjadało dochód.

    Wybaczy Pan sformulowanie ale... cos Pan miesza.

    Albo pan odliczyl w KPiR (wpisal jako koszt),
    albo w Pit - 5 tam gdzie sie pisze skladki
    (pole J poz 48)
    albo DWA RAZY...

    Boguslaw

  • 28. Data: 2004-01-16 13:57:43
    Od: "Adam" <1...@w...pl>

    > Albo pan odliczyl w KPiR (wpisal jako koszt),
    Tak

    > albo w Pit - 5 tam gdzie sie pisze skladki
    > (pole J poz 48)
    Tak ale to pole się nie odlicza.
    Odliczone było w tabelce na pierwszej stronie.
    Ale to nie jest drugie odliczenie tylko przepisanie z KPiR.

    > albo DWA RAZY...

    Dwa razy to rozumiałem raz w PIT-5 w kosztach., a dwa pod koniec roku w
    PIT-3*.
    Tego na szczęście nie zrobiłem , ale przecież na logikę to by było dwa
    razy odliczone.
    --
    Adam

  • 29. Data: 2004-01-16 21:20:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Jan 2004, Tomek wrote:

    >+ Użytkownik "Adam" <1...@w...pl> [...]
    >+ > Może tylko : gdzie "to stoi napisane "?
    >+
    >+ akapit 58)
    >+
    >+ http://podatki.pl/bap1.php/ra260791.htm
    >+
    >+ Art. 23. 1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:
    [...]
    >+ 58) składek na ubezpieczenie zdrowotne, opłaconych w roku podatkowym przez
    >+ podatnika zgodnie z przepisami o powszechnym ubezpieczeniu w Narodowym
    >+ Funduszu Zdrowia,

    Nie mogłeś tyle zostawić ??

    Teraz przez twoje 15 postów w jednym mam zgryz, czy z powodu:
    [...]
    >+ a) nieprzestrzegania przepisów w zakresie ochrony środowiska,

    ...będę mógł całe SDI wliczyć w KUP :> !

    pozdrowienia :) Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 30. Data: 2004-01-16 21:24:43
    Temat: OT: ile zdrowotnego mozna...?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Jan 2004, Maddy wrote:
    [...]
    >+ Nie mówiąc juz o takich którzy porwadza działalnośc pół roku i jak musza
    >+ po pół roku złozyć pierwszego pita to pytaja na grupie jak go wyliczyć i
    >+ wypełnić *dwudziestego* wieczorem i dodają "tylko szybko odpowiedzcie bo
    >+ musze wyslac przed północą".

    To jest wyjątkowo proste: 20-go o 23:59 należy wysłać poleconym *zwykłym*
    PIT-5 z bzdurami i mamy ze dwa-trzy dni na zrobienie jakiej-takiej
    korekty.
    Co prawda jeszcze nie wiem co należy wtedy napisać w "wyjaśnieniach"
    (obowiązkowych) do korekty, ale tej kwestii chwilowo nie rozpatrujemy ;)
    [...]
    >+ No i ręce opadaja.

    E tam. TOBIE ?? Nie wierzę ;) !
    Taki dobry cel na grupie... ;) !