  • 1. Data: 2005-04-20 20:12:42
    Temat: hmm...czy to jest legalne?
    Od: Marek Lubiński <m...@n...spam.data.pl>

    Mam pytanie, znajomy prowadzący sklep komputerowy kupił komputer z hurtowni
    po atreakcyjnej cenie, ale okazało się że nie może znaleźć klienta, więc
    obniżył cenę o prawie 200zł, bo potrzebował kapusty i wreszcie znalazł
    chętnego, któremu sprzedał z fakturą. Pytanie jest takie, czy to jest
    legalne? czy nie powinien sprzedać za nie mniej niż cena z hurtowni?

  • 2. Data: 2005-04-20 20:22:42
    Temat: Re: hmm...czy to jest legalne?
    Od: "BogdanK" <b...@p...com>

    Marek Lubiński wrote:
    > wreszcie znalazł chętnego, któremu sprzedał z fakturą. Pytanie jest
    > takie, czy to jest legalne? czy nie powinien sprzedać za nie mniej
    > niż cena z hurtowni?

    Ależ oczywiście. Moze nawet rozdawać ale legalnie za pokwitowaniem :)

    BK

  • 3. Data: 2005-04-20 20:27:11
    Od: Marek Lubiński <m...@n...spam.data.pl>

    "BogdanK" <b...@p...com> wrote in message
    > Ależ oczywiście. Moze nawet rozdawać ale legalnie za pokwitowaniem :)
    >
    > BK
    no ok, ale przecież sprzedawca odliczył sobie 22%VAT od zakupionego sprzętu,
    potem sprzedał za niższą cenę czyli jest o te 40zł "do przodu" ??

  • 4. Data: 2005-04-20 22:10:01
    Od: "BogdanK" <b...@p...com>

    Marek Lubiński wrote:
    > "BogdanK" <b...@p...com> wrote in message

    > no ok, ale przecież sprzedawca odliczył sobie 22%VAT od zakupionego
    > sprzętu, potem sprzedał za niższą cenę czyli jest o te 40zł "do
    > przodu" ??

    To w Vacie a w dochodzie więcej stracił niż tu zyskał

    BK

  • 5. Data: 2005-04-20 22:32:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Apr 2005, Marek Lubiński wrote:

    >+ "BogdanK" <b...@p...com> wrote
    >+ > Ależ oczywiście. Moze nawet rozdawać ale legalnie za pokwitowaniem :)

    Ekhm... tu jest problem :) - od darowizny należy się FW...

    >+ no ok, ale przecież sprzedawca odliczył sobie 22%VAT od zakupionego sprzętu,
    >+ potem sprzedał za niższą cenę czyli jest o te 40zł "do przodu" ??

    Wytłumacz nam:
    - skąd sprzedawca wziął ten VAT
    - skąd ten VAT się wziął (a dokładniej - do której kasy
    powędrował po zakupie w hurtowni :))

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-04-21 06:41:08
    Od: Marek Lubiński <m...@n...spam.wp.pl>

    > Wytłumacz nam:
    > - skąd sprzedawca wziął ten VAT
    > - skąd ten VAT się wziął (a dokładniej - do której kasy
    > powędrował po zakupie w hurtowni :))

    Sprzedawca prowadzi dodatkowo działalność usługową w zakresie obsługi
    informatycznej firm. Wystawia miesięcznie jakąś fakturę (powiedzmy 1000
    netto). Więc powinien odprowadzić 220zł VAT, jeśli jednak kupi komputer za
    1000 netto, wtedy odzyskuje ten VAT, a jak potem sprzedaje ten sam komputer
    za powiedzmy 500 netto, to zyskuje na tym 100zł, czy nie?

  • 7. Data: 2005-04-21 07:29:11
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 4/21/2005 8:41 AM, Użytkownik Marek Lubiński napisał:
> [...]
    > 1000 netto, wtedy odzyskuje ten VAT, a jak potem sprzedaje ten sam komputer
    > za powiedzmy 500 netto, to zyskuje na tym 100zł, czy nie?

    łomatko zcórkom!!!

    --
    gefragt

  • 8. Data: 2005-04-21 08:31:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Apr 2005, Marek Lubiński wrote:

> [...]
    >+ informatycznej firm. Wystawia miesięcznie jakąś fakturę (powiedzmy 1000
    >+ netto). Więc powinien odprowadzić 220zł VAT,

    To mnie nie obchodzi :)
    Równie dobrze może kazać sobie wpłacić różnicę VAT na rachunek bankowy,
    jeśli chodzi o to że "VAT zostanie mu w kieszeni". Forma dla mnie
    nie ma znaczenia.
    Mnie interesuje VAT *związany z komputerem* ! Tylko i wyłącznie.

    >+ jeśli jednak kupi komputer za
    >+ 1000 netto, wtedy odzyskuje ten VAT, a jak potem sprzedaje ten sam komputer
    >+ za powiedzmy 500 netto, to zyskuje na tym 100zł, czy nie?

    Zaiste, masz niezłe pojęcie "zysku"... nie chcesz ze mną poprowadzić
    interesów - ale jako kontrahent, nie partner ? ;)
    Abstrahując od tego "zysku" - mnie interesowało skąd wziął się VAT
    w wysokości 220 zł - od kwoty 1000 zł - kto, kiedy i komu go wpłacił
    ew. co się z nim dalej działo i gdzie on *jest*... :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2005-04-21 09:24:51
    Od: "Fasola The Champion" <f...@b...pl>

    "Marek Lubiński" <m...@n...spam.wp.pl> wrote in message
> [...]
    > komputer
    > za powiedzmy 500 netto, to zyskuje na tym 100zł, czy nie?

    Ale wymyślasz :D

    X wystawił fakturę na 1000zł + 220zł VAT = ma więc na koncie 1220zł
    X kupił towar za 1000zł + 220zł VAT = ma więc na koncie 0zł
    X sprzedał towar za 500zł + 110zł VAT = ma więc na koncie 610zł

    kończy się miesiąc, X rozlicza się z VATu, musi oddać do US 110zł.
    X ma na koncie 500zł. Też mi interes.

    --
    pozdrawiam
    Fasola bez sibom

  • 10. Data: 2005-04-21 09:37:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Marek,

    Thursday, April 21, 2005, 8:41:08 AM, you wrote:

> [...]
    > 1000 netto, wtedy odzyskuje ten VAT, a jak potem sprzedaje ten sam komputer
    > za powiedzmy 500 netto, to zyskuje na tym 100zł, czy nie?

    Ciekawe masz pojęcie zysku - kupił za 1000, sprzedał za 500 i na tym
    niby 100 zyskał... Bo mi jakoś wchodzi, że jednak stracił i to sporo.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl