  • 11. Data: 2005-10-22 06:14:33
    Temat: Re: handel na aukcjach internetowych
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Oct 2005, Mieczysław wrote:

    > Sama podajesz przepis o tym że trzeba posiadać dowody zakupu .....
    > Więc nie wprowadzaj ludzi w bład.

    Obstawiam że pomyliłeś grupowiczów "gonia" i "oioio" !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 12. Data: 2005-10-22 16:00:01
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

    > Witam.
    > Proszę ponownie o sprecyzowanie z uzasadnieniem czy potrzebne jednak są te
    > dowody zakupu ( praktycznie nie realne). Czy jest jakaś możliwosć ominięcia
    > tego.
    > Pozdrawiam i z góry dziękuję wszystkim.

    Prowadzę usługi i handel na ryczałcie. Przeżyłem kilka kontroli i nikt
    nie prosił mnie o okazanie dowodów zakupu (chociaż w większości takowe
    posiadałem)

    Postroofki

    --
    nick......: DaNsOuNd
    name......: Daniel Rykowski

  • 13. Data: 2005-10-22 16:18:06
    Od: "Nismo" <w...@a...pl>

    DaNsOuNd wystukał nam oto coś takiego:
    > Prowadzę usługi i handel na ryczałcie. Przeżyłem kilka kontroli i nikt
    > nie prosił mnie o okazanie dowodów zakupu (chociaż w większości takowe
    > posiadałem)
    >
    > Postroofki

    Witam.
    To już jakiś cień nadzieji.
    To znaczy mam rozumieć iż nie na wszystkie przedmioty posiadał Pan dowody
    zakupu?
    I nigdy nie żądali dowodów zakupu?
    A te przedmioty były używane czy też nowe?
    Ja też mam zamiar rozpocząć DG na ryczałcie i także handel i usługi
    (mechanika pojazdowa)
    Pozdrawiam serdecznie

    nismo

  • 14. Data: 2005-10-22 22:06:39
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Mieczysław napisał:

    > Sama podajesz przepis o tym że trzeba posiadać dowody zakupu .....
    > Więc nie wprowadzaj ludzi w bład.

    ;o!!
    czym wprowadzam w blad? ze przeciwstawiam informacji konkretny przepis?
    ja nie napisalam nawet pol slowa komentarza wlasnego, czego byc moze nie
    dostrzegles

    ale znalazl sie na szczescie moj obronca w tym przypadku ;-))

    dziekuje dyg-dyg;>

  • 15. Data: 2005-10-26 19:51:22
    Od: "Piotr Grela \(interpio\)" <i...@d...pl>

    Użytkownik "Nismo" <w...@a...pl> napisał w wiadomości
    > DaNsOuNd wystukał nam oto coś takiego:

    Może tak by użyć DW dowodu wewnętrznego
    Pozdrawiam Piotrek

  • 16. Data: 2005-10-26 21:43:06
    Od: "Nismo" <w...@a...pl>

    Piotr Grela (interpio) oświadczył:
    > Może tak by użyć DW dowodu wewnętrznego
    > Pozdrawiam Piotrek

    Witam.
    Dzięki za sugestie.
    Też tak myślałem, nie jestem jednak pewien (jestem nowy w te klocki) czy nie
    trzeba w tychże DW dokumentować "sprzedającego" od którego ten towar
    nabyłem. Proszę o wypowiedż w tym temacie.
    Dziękuję i pozdrawiam.

    nismo

  • 17. Data: 2005-10-27 07:47:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Oct 2005, Piotr Grela (interpio) wrote:
    > Użytkownik "Nismo" <w...@a...pl> napisał
    [...]
    > Może tak by użyć DW dowodu wewnętrznego

    Nie wiem jak na ryczałcie - na KPiR w rozporządzeniu jest
    lista przypadków kiedy na zakup można sporządzić DW oraz zapis
    "Dowody, o których mowa w ust. 1, mogš dotyczyć wyłšcznie".
    Nie widać podstaw na ujęcie zakupu TH "ot tak sobie", jak
    dajmy na to jest paragon (paragon nie jest rachunkiem !)
    i są to środki pomocnicze... to tak :)
    Na zakup "od ludności" widzę tylko jeden przypadek:
    "6)  zakupu od ludnoœci odpadów poużytkowych, stanowišcych surowce wtórne,
    z wyłšczeniem zakupu (skupu) metali nieżelaznych oraz przeznaczonych na
    złom samochodów i ich częœci składowych,"

    Jakie są przepisy dla ryczałtu ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 18. Data: 2005-10-27 12:08:51
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    Przy ryczałcie ewidencjonowanym + vat , US nie będzie kontrolował zakupów
    (kosztów)z wyjątkiem tych , które odliczysz na podstawie faktury od vat-u.
    Jeśli pozyskujesz to co sprzedajesz za darmochę to oczywistym jest,że nie
    będziesz miał dowodu zakupu towaru.Odprowadzasz podatek od przychodu netto i
    vat.Przechowujesz ewidncje i dowody sprzedaży i zakupu te które wpływają na
    twoje zobowiązania podatkowe (naliczenie i odliczenie VAT)a także w zakresie
    wniesionych lub nabytych środków trwałych .
    Sytuacje w których sprzedaje się coś co się pozyskuje nieodpłatnie są dość
    częste i o ile to "coś" nie jest kradzione to podlega opodatkowaniu.

    Pzdr-Kriss

  • 19. Data: 2005-10-27 12:17:33
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > dostrzegles
    >
    > ale znalazl sie na szczescie moj obronca w tym przypadku ;-))

    Trzeba przechowywać jak mówi przepis a nie posiadać to po pierwsze,
    po drugie przepis mówi "zakupu" o którym trudno w tym przypadku mówić.

    Prawda i czytanie ze zrozumieniem nas wyzwoli.

    Pzdr-Kriss

  • 20. Data: 2005-10-27 12:33:39
    Od: cef <c...@i...pl>

    Kriss napisał(a):

    > Trzeba przechowywać jak mówi przepis a nie posiadać to po pierwsze,

    Mówi, że posiadać też.

    > po drugie przepis mówi "zakupu" o którym trudno w tym przypadku mówić.

    A o czym możemy mówić?
    O pozyskaniu :-)