  • 1. Data: 2005-10-20 20:12:10
    Temat: handel na aukcjach internetowych
    Od: "Nismo" <w...@a...pl>

    Witam wszystkich.
    Mam zamiar rozpocząć działalność gospodarczą a mianowicie sprzedaż na
    aukcjach internetowych.
    Wszystko by było ok lecz przedmioty jakimi mam zamiar handlować będą
    przywiezione z Niemiec z tz."wystawek".Zazwyczaj jest to sprzęt komputerowy
    lub rtv.
    Moje pytanie brzmi:
    Jak rozliczać się z US, gdyż na nabyte przedmioty nie mam żadnych
    dowodów kupna,faktur, itp. ponieważ sprzęt ten przywiozłem z Niemiec a
    pochodzi ze "śmietnika"
    Proszę o wyczerpującą odpowiedź ponieważ nie wiem jak rozwikłać ten problem.
    Widzę iż ludzie sprzedają takie przedmioty. W aukcjach opisują że dany towar
    został przywieziony z Niemiec z wystawki i mogą wystawić rachunek czy też
    f,VAT.
    Pozdrawiam.
    nismo

  • 2. Data: 2005-10-21 08:43:31
    Temat: Re: handel na aukcjach internetowych
    Od: "oioio" <m...@g...pl>

    Trzeba być na ryczałcie i płacic 3% odprzychodu +vat

  • 3. Data: 2005-10-21 09:51:48
    Od: "Nismo" <w...@a...pl>

    oioio wystukał oto coś takiego:
    > Trzeba być na ryczałcie i płacic 3% odprzychodu +vat

    Witam.
    Dzieki za odpowiedz, to znaczy i ryczałt i vat?
    Pytam ponieważ nie wiemm.
    A kolejne pytanie- czy US nie będzie wymagał odemnie dowodów kupna (jakich
    to oczywiście nie ma).
    Pozdrawiam.
    nismo

  • 4. Data: 2005-10-21 13:00:56
    Od: "oioio" <m...@g...pl>

    Tak ryczałt i VAT .
    Nie bedzie wymagał dowodu zakupu

  • 5. Data: 2005-10-21 14:19:49
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Fri, 21 Oct 2005 15:00:56 +0200, oioio napisał(a):

    > Tak ryczałt i VAT .
    > Nie bedzie wymagał dowodu zakupu

    A skąd takie pewne twierdzenie ??
    Może podasz podstawę prawną.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 6. Data: 2005-10-21 15:54:37
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 21-10-2005 15:00, Użytkownik oioio napisał:

    > Tak ryczałt i VAT .
    > Nie bedzie wymagał dowodu zakupu

    Art. 15. 1. Podatnicy oraz spółki, których wspólnicy są opodatkowani w
    formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, są obowiązani posiadać
    i przechowywać dowody zakupu towarów, prowadzić wykaz środków trwałych
    oraz wartości niematerialnych i prawnych, ewidencję wyposażenia oraz,
    odrębnie za każdy rok podatkowy, ewidencję przychodów, zwaną dalej
    "ewidencją", z zastrzeżeniem ust. 3 i 3a.

  • 7. Data: 2005-10-21 16:19:32
    Od: "Nismo" <w...@a...pl>

> [...]
    > wyposażenia oraz, odrębnie za każdy rok podatkowy, ewidencję
    > przychodów, zwaną dalej "ewidencją", z zastrzeżeniem ust. 3 i 3a.

    No to teraz nic już nie rozumiem....

  • 8. Data: 2005-10-21 16:33:57
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Fri, 21 Oct 2005 17:54:37 +0200, gonia napisał(a):

> [...]
    > odrębnie za każdy rok podatkowy, ewidencję przychodów, zwaną dalej
    > "ewidencją", z zastrzeżeniem ust. 3 i 3a.

    Sama podajesz przepis o tym że trzeba posiadać dowody zakupu .....
    Więc nie wprowadzaj ludzi w bład.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 9. Data: 2005-10-21 16:39:06
    Od: "Nismo" <w...@a...pl>

    Mieczysław wrote:
    > Sama podajesz przepis o tym że trzeba posiadać dowody zakupu .....
    > Więc nie wprowadzaj ludzi w bład.

    Witam.
    Proszę ponownie o sprecyzowanie z uzasadnieniem czy potrzebne jednak są te
    dowody zakupu ( praktycznie nie realne). Czy jest jakaś możliwosć ominięcia
    tego.
    Pozdrawiam i z góry dziękuję wszystkim.

    Nismo

  • 10. Data: 2005-10-21 17:43:01
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Fri, 21 Oct 2005 18:39:06 +0200, Nismo napisał(a):

> [...]
    > dowody zakupu ( praktycznie nie realne). Czy jest jakaś możliwosć ominięcia

    Niestety nie przychodzi mi do głowy żaden pomysł na ominięcie obowiązku
    posiadania dowodów zakupu :((

    --
    Mieczysław
    ----