  • 1. Data: 2003-08-18 16:24:55
    Temat: gdzie zaliczke na podatek za pracownika
    Od: "Iwona" <i...@o...pl>

    Chciałabym się upewnić, czy zaliczkę miesięczną na podatek dochodowy za osobę
    zatrudnioną u mnie na umowę o dzieło, wpłacam do Urzędu Skarbowego właściwego
    siedziebie mojej firmy, a nie miejscu zamieszkania pracownika. Według mnie
    wynika to dość jasno z Art. 42 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych,
    jednak znalazłam w pewnych źródłach informację, że zaliczkę ową wpłaca się do
    urzędu właściwego pracownikowi. Możecie mi pomóc rozwiać tą wątpliwość ? :)

    dzięki

  • 2. Data: 2003-08-18 18:04:30
    Temat: Re: gdzie zaliczke na podatek za pracownika
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Iwona napisał:
> [...]
    > urzędu właściwego pracownikowi. Możecie mi pomóc rozwiać tą wątpliwość ? :)

    A podaj gdzież to znalzłas te informacje? Co to za "pewne źródła"?
    Zaliczke za umowy cywilnoprawne wpłacasz tak samo jak za umowy o pracę -
    do urzędu skarbowego własciwego ze względu na siedzibe jeżeli firma jest
    osobą prawna(lub jednostka organizacyjna nie posiadająca bla bla bla)
    lub wg miesja zamioeszkania jeżeli jest to jednoosobowa działalnośc
    gospodarcza.

    Do US praconika/zleceniobiorcy wysyłasz tylko pita rocznego.

    O ile pamiętam w zamierzchłych czasach gdy zaczynałam pracować wpłacało
    sie zaliczkę do odpowiednich urzędów wg. miejsca zamieszkania
    zleceniobiorców, ale głowy nie dam bo nie zajmowałam sie tym wtedy
    bezpośrednio. I było to "dawno i nieprawda" :-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl