  • 21. Data: 2012-05-17 21:13:01
    Temat: Re: fv korekta-komu oryginal?
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-05-17 21:07, Nixe pisze:

    > Wtedy wpłynął wniosek, wyrok wydano znacznie później, po wielu
    > perypetiach zresztą.
    >
    > "W dniu 26 stycznia 2012 r. do tutejszego organu wpłynął prawomocny
    > wyrok wydany przez Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy z dnia 21
    > października 2010 r. sygn. akt I SA/Bk 816/10, uchylający zaskarżoną
    > interpretację"
    >
    > Po grzyba bawiliby się w takie pierdoły, skoro już od roku nie miałoby
    > to żadnego uzasadnienia? ;-)

    Bo WSA uchyliło zaskarżoną decyzję i trzeba było wydać nową
    interpretację, wg nowych przepisów na co Izba Skarbowa chętnie przystała.

    Zwróć uwagę, że te rozważana dotyczące napisów 'kopia' i 'oryginał'
    pochodzą z wniosku spółki występującej w 2010 r. o interpretację i są
    rozpatrywane wg przepisów obowiązujących w tamtym roku. IS w swojej
    ostatecznej decyzji nawet nie odnosi się do nich a nawet odstępuje od
    uzasadnienia załatwiając sprawę jednym zdaniem.

    --
    spp

  • 22. Data: 2012-05-17 21:15:36
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-05-17 21:10, Nixe pisze:

    > A gdzie to jest dokładnie w tym rozporządzeniu napisane, bo paczem
    > paczem i nie widzem :)

    To popatrz jeszcze raz i pokaż w którym miejscu rozporządzenia nałożono
    ten obowiązek. ;)
    Było - nie ma - cud, Panie, cud. ;)

    > No dobrze, to skąd wiadomo, czy wystawca faktury działa zgodnie z § 19.
    > 1. i faktycznie wręcza odbiorcy oryginał, a sobie zostawia kopię? ;-)
    > Może się pomylił i pomieszał egzemplarze ;-)

    Może.
    US będzie więc musiał to ustalić - wydać decyzję, podać podstawę prawną,
    wskazać drogę odwoławczą ... ;)

    --
    spp

  • 23. Data: 2012-05-17 22:53:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 May 2012, Nixe wrote:

    > Po grzyba bawiliby się w takie pierdoły, skoro już od roku nie miałoby to
    > żadnego uzasadnienia? ;-)

    Bo zasada "stosuje się prawo względniejsze dla sprawcy" dotyczy tylko
    częsci karnej postępowania.
    W częsci dotyczacej skutków administracyjnych takiej zasady nie ma.
    Przykładowo: w końcu ujęto w przepisach zwolnienie z ZUSu osób
    zawieszajacych prowadzenie DG.
    Tych, którzy błędnie niepłacili ZUSu w oparciu o zgłoszenie (nie
    majacego ówczesnie podstaw prawnych) "zawieszenia" nie można więc
    ukarać mandatem (celowo nie piszę o powołujacych się na interpretacje
    ZUSu, bo byliby chronieni dodatkowo innym mechanizmem).

    Ale nie przeszkadza to w sciagnięciu bezpodstawnie nieodprowadzonych
    składek, z odsetkami. I w tym leży clue zabawy.

    Tu również - jesli w 2010 ktos wystawił "niefakturę", to brak "wsparcia"
    w postaci wyroku jednoznacznie stwierdzajacego że przepis był de facto
    niekonstytucyjny, skutkowałby prawem US do wydania decyzji o zapłatę
    podatku. Znaczy US powołałby się na polskie rozporzadzenie
    "ICoMiPanZrobisz".
    Do momentu, aż powyższy bład w przepisach stałby się "oczywisty",
    czyli (momentu) w którym ktos ostatecznie wygra sprawę z US.

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2012-05-17 22:54:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 May 2012, Nixe wrote:

    > A gdzie to jest dokładnie w tym rozporządzeniu napisane, bo paczem paczem
    > i nie widzem :)

    To własnie na owym "nie widzem" polega :D
    (znaczy: kiedys było)

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2012-05-18 06:54:47
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > To własnie na owym "nie widzem" polega :D
    > (znaczy: kiedys było)

    Biorąc pod uwagę, że właśnie lecem na pocztem nadać zaległom fakturem z
    pieczontkom i podpisem, bo taka bez pieczontki i podpisa pani ksiengowej
    nie pasuje, to (że nie widzem żadnego zysku z braku napisu Oryginał) ja
    sobie pozwolem zignorować brak wypaczenia.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 26. Data: 2012-05-18 10:23:23
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

    > To własnie na owym "nie widzem" polega :D
    > (znaczy: kiedys było)

    No dobrze, nie ma nakazu umieszczania tych napisów, ale jest obowiązek
    zrobienia z oryginałem czegoś a z kopią czegoś innego, z czego ja
    naiwnie wyciągam obowiązek stosowania _jakichś_ zabiegów
    umożliwiających odróżnianie tych dwóch papierków.

    MJ

  • 27. Data: 2012-05-18 11:38:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 May 2012, Michal Jankowski wrote:

> [...]
    > naiwnie wyciągam obowiązek stosowania _jakichś_ zabiegów
    > umożliwiających odróżnianie tych dwóch papierków.

    Jesli cos trzeba zrobić, to potrzasnac.
    I nie czyms a kims (ministrem konkretnie, albo tym kto ministrowi
    takie koncepta podsuwa).
    Co zas do Twojej uwagi, to jest ona słuszna o tyle, że w razie
    czego ktos mógłby domagać się od Ciebie wskazania który uważasz
    za oryginał, i IMVHO odpowiedz "ten" jest dobra.
    Na pytanie "a czemu" z kolei "bo tak" ;)
    (oczywiscie bład leży w posługiwaniu się pojęciem "kopii" w takim
    przypadku, ale co zrobić).

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2012-05-18 11:46:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 May 2012, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > pieczontkom i podpisem, bo taka bez pieczontki i podpisa pani ksiengowej nie
    > pasuje,

    Ale to ma uzasadnienie cywilnoprawne, nie podatkowe.
    Widać lubia dokumenty zintegrowane - oferta, specyfikacja, faktura,
    dowód zapłaty, gwarancja, faktura i potwierdzenie płatnosci
    na jednym kwitku, zakazu nie ma :)

    > pozwolem zignorować brak wypaczenia.

    Przecież nikt się nie czepiał zakazu ignorowania ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 29. Data: 2012-05-18 13:15:30
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Ale to ma uzasadnienie cywilnoprawne, nie podatkowe.

    Nie ma. Wysyłam jej mejlem PDFa, żeby mogła zaksięgować i zapłacić za
    usługę, a potem spokojnie do niej dochodzi pocztą wydrukowane, podpisane
    i podstemplowane, żeby mogła sobie włożyć w segregator.

    > Przecież nikt się nie czepiał zakazu ignorowania ;)

    A czy godom, że się czepioł?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 30. Data: 2012-05-18 13:49:05
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]

    > czego ktos mógłby domagać się od Ciebie wskazania który uważasz
    > za oryginał, i IMVHO odpowiedz "ten" jest dobra.

    Pod warunkiem, że ten egzemplarz nie ma nadruku 'kopia'?

    MJ