  • 1. Data: 2013-02-23 00:34:02
    Temat: firma w UK - jak zalozyc?
    Od: f...@...pl

    Czesc,

    jaka jest procedura zalozenia firmy w Wielkiej Brytanii? Jest jakies
    how-to? Jakies problemy, niebezpieczenstwa, wskazowki,

    Generalnie chodzi mi o zalozenie firmy w UK, ale swiadczenie uslug w
    PL. Jak potem rozliczac podatki, placic National Insurance....a cos w
    Polsce?

    Czy jest tu ktos, kto przerabial skutecznie temat?

    A jezeli nie w UK, to gdzie? CZ/SK?

  • 2. Data: 2013-02-23 10:07:18
    Temat: Re: firma w UK - jak zalozyc?
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-02-23 00:34, f...@...pl wrote:
> [...]
    > Polsce?
    >
    > Czy jest tu ktos, kto przerabial skutecznie temat?

    Co chcesz tak naprawdę osiągnąć? Jeśli jedynie zoptymalizować te dwie
    stówki (czy ile tam) ZUS-u to może w ogóle zastanów się czy stać Cię na
    założenie firmy.

    Weź pod uwagę fakt, że myki z firmami w UK wykorzystywały fakt, iż
    miałeś tam 1/n etatu. I wtedy ubezpieczenia społeczne płacisz tam gdzie
    masz etat. W przeciwnym przypadku ubezpieczenia społeczne płacisz tam
    gdzie mieszkasz.

    No i może warto zauważyć, że OIDP pośrednicy optymalizacyjni powoli
    zaczynają zwijać biznesy. Wnioski wyciągnij sobie sam.

    Co do optymalizacji podatku dochodowego to za mało danych (nie wiadomo
    jaki planujesz mieć dochód, gdzie jesteś rezydentem. etc).

    Piotrek

  • 3. Data: 2013-02-23 17:03:21
    Od: W <w...@w...pl>

    Piotrek wystukał, co następuje:

    > Co chcesz tak naprawdę osiągnąć? [ciach]

    a tak w sumie poniekąd zmieniając temat, z czystej ciekawości - jak to tak
    właściwie wygląda z rejestracją i prowadzeniem firmy w UK? Czy ogólna
    papierkologia jest faktycznie mniejsza? jak kształtują się koszty
    (ubezpieczenia, podatki)? (zakładając, że ktoś się tam przeprowadza na
    stałe)

  • 4. Data: 2013-02-23 18:44:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-02-23 17:03, W pisze:

> [...]
    > papierkologia jest faktycznie mniejsza? jak kształtują się koszty
    > (ubezpieczenia, podatki)? (zakładając, że ktoś się tam przeprowadza na

    Prowadzenie firmy kosztuje mniej więcej tyle samo, co garnitur.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2013-02-24 18:24:59
    Od: Jaskiniowiec <jaskinia@jurajska>

    W dniu 23.02.2013 o 18:44 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Prowadzenie firmy kosztuje mniej więcej tyle samo, co garnitur.

    Jakiej marki? ;)

    --
    Władza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,
    to mówi.

  • 6. Data: 2013-02-24 19:54:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-02-24 18:24, Jaskiniowiec pisze:

    > Jakiej marki? ;)

    A o prowadzeniu jakiej firmy mówimy?

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2013-02-24 22:44:04
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Liwiusz wrote:

    > A o prowadzeniu jakiej firmy mówimy?

    Dwurzędowej z kamizelką.

  • 8. Data: 2013-02-24 22:56:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-02-24 22:44, cef pisze:

    > Dwurzędowej z kamizelką.

    Spokojnie w koszcie połowy samochodu się zmieści.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2013-02-25 10:41:18
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez .wp.pl>

    > Spokojnie w koszcie połowy samochodu się zmieści.

    Co miesiąc czy rocznie? :)

  • 10. Data: 2013-02-25 11:55:30
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-02-25 10:41, Przemek wrote:
    > Co miesi?c czy rocznie? :)

    Pewnie zależy od tego jaki to samochód ;-)

    Piotrek