  • 11. Data: 2007-01-02 14:45:41
    Temat: Re: firma nie płaci ZUSu
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    MarekZ napisał(a):
    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w
    > wiadomości news:encbn8$bhp$1@news.interia.pl...

    > Nie liczyłbym, że w mniejszych. Zobaczycie jaki się podniesie
    > lament, jak zaczną brać emerytury z tego nowego systemu. Ten cały
    > zus, to ty;ko takie mamienie najemnych... :-|
    >
    > marekz

    noo Dobrze! ale czy ktoś z Was może mi powiedzieć co może zrobić
    pracownik w takim wypadku? Zlożyć pismo, móc negocjować z pracodawca z
    uwagi na to co się dzialo z jego pieniedzmi pewne rzeczy? Moze zarządać
    spłaty? Jak to wygląda?

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Brycki

  • 12. Data: 2007-01-02 15:25:33
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Grzegorz Brycki" <g...@o...pl> wrote in message

> [...]
    > co się dzialo z jego pieniedzmi pewne rzeczy? Moze zarządać spłaty? Jak to

    Nic nie może. Bo to nie jego pieniądze poniekąd.
    To jest biznes ZUSu i zwykle ściagają to dosyć szybko.

  • 13. Data: 2007-01-02 21:24:28
    Od: Piotr <p...@b...pl>

    Grzegorz Brycki napisał(a):
    > Witam,
    >
    > Pewna firma nie placi pracownikom ZUSu już od wielu miesięcy, aczkolwiek
    > deklaracje spływają (pieniądze nie). Pytam jednak o to czym może się to
    > skończyć dla pracownika, i czy pracownik powinien i może jakoś zadbać o
    > swoje interesy.

    Pracownik tak czy siak dostanie emeryture, a to czy pracodawca wplaci
    pieniadze czy nie to juz sprawa miedzy ZUS'em a pracodawca.

  • 14. Data: 2007-01-03 00:14:32
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Piotr" <p...@b...pl> wrote in message

    > Pracownik tak czy siak dostanie emeryture, a to czy pracodawca wplaci
    > pieniadze czy nie to juz sprawa miedzy ZUS'em a pracodawca.

    tak było kiedyś.
    teraz niestety dostanie wielkie zero, szczególnie z OFE.

  • 15. Data: 2007-01-04 06:31:34
    Od: Tomasz Staszewski <t...@p...fm>

    Grzegorz Brycki napisał(a):

> [...]
    > pracownik w takim wypadku? Zlożyć pismo, móc negocjować z pracodawca z
    > uwagi na to co się dzialo z jego pieniedzmi pewne rzeczy? Moze zarządać

    Ja bym się zastanowił nad rozwiązaniem umowy o pracę bez wypowiedzenia z
    powodu rażącego naruszenia obowiązków pracodawcy. Tylko trzeba by mieć w
    ręku twardy dowód na to, że na pewno nie płaci.
    PIPy zawsze można iść spytać, mają raz na tydzień porady prawne.
    Zwlekać nie ma co, bo potem się okarze, że masa upadłości jest warta 3
    mln a samych zobowiązań płacowych i pochodnych jest 5. A koszty
    upadłosci pokrywane są najpierw...

    pzdr

    Tomek

  • 16. Data: 2007-01-04 19:21:28
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Tue, 2 Jan 2007 10:59:08 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > No i w sumie za to powinien (potrącający i nieodprowadzający) iść
    > siedzieć. Potrącenie pieniedzy na podatek lub składki z pieniędzy
    > pracownika i nieodprowadzenie ich jest odmianą kradzieży (co prawda
    > ma własne zapisy karne, oddzielne od "kradzieży właściwej").

    Ależ ja absolutnie nie twierdzę inaczej!

    > Jeśli pracownik otrzymał kwotę netto, to znaczy że płatnik dysponował
    > kwotą brutto i *pobrał* zaliczki i składki - taka jest konstrukcja!

    No zgadam się w całej rozciągłości.
    W poprzednim poście odniosłem się li tylko do stwierdzenia witka że:
    "Jesli pracodawca wystawia RMUA lub inny dokument wykazujący odprowadzone
    składki"
    Z tą tezą się nie zgadzam - bo czym innym jest złożenie deklaracji,
    pobranie zaliczki, składek i czym innym jest odprowadzenie takich składek,
    zaliczek.

    Wszak złożenie *deklaracji* VAT-7 a nie wpłacenia należnego podatku - czy
    jedno równa się drugiemu? To oczywiście pytanie do witka - nie do Ciebie
    Gotfryd.

    Już zupełnie żartobliwie, to idąc tokiem rozumowania witka, płatnik podatku
    VAT zdając sobie sprawę że "nie zdobędzie do 25 dnia miesiąca" odpowiedniej
    sumy by uregulować należny podatek VAT - nie powinien złożyć deklaracji -
    no bo przecież ... ;)

    Moim celem w poprzednim poście było "naprowadzenie witka że RMUA nie jest
    POTWIERDZENIEM odprowadzenia składek!!!

    RMUA to raport!!!!

    Pod F1 w "Płatniku" czytamy:
    ".....raportów dla ubezpieczonych (ZUS RMUA) na podstawie dokumentów
    rozliczeniowych oraz drukowanie ich w postaci papierowej. Ponieważ *raport*
    dla *ubezpieczonych* powstaje na podstawie raportów imiennych *wysłanych*
    do ZUS, konieczne jest przygotowanie takich raportów za dany okres
    rozliczeniowy. Raporty imienne powinny mieć status Wysłany, Potwierdzony
    lub Historyczny."

    I tyle może domagać się ubezpieczony od płatnika.
    A może witek chce by płatnik przedstawiał mu jeszcze potwierdzenie
    dokonania przelewu składek?
    Jeżeli chciałby - ciekawym, jakby to miało wyglądać w wieloosobowej firmie
    ;))))

  • 17. Data: 2007-01-04 19:32:11
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Tue, 2 Jan 2007 08:10:33 -0600, witek napisał(a):

    > własnie nie.

    To Twoje zdanie.

    > RMUA nie jest klakulatorem do wyliczania.

    Nigdy tak nie twierdziłem.

    > RMUA jest dokumentem i potwierdza odprowadzenie składek do ZUS.

    Moje zdanie jest inne.
    Weż że w końcu w garść taki raport i zerknij do nagłówka, do jego treści -
    gdzie tam masz jakiekolwiek wzmianki o *pobranych i odprowadzonych*
    składkach?
    Nie ma - to tylko RAPORT dla OSOBY UBEZPIECZONEJ.
    Czy w tym raporcie masz w ośiadczeniu płatnika że "ZAPCAIŁ" on składki??

    Nie ma - bo i nie ma po co być - to nie potwierdzenie zapłaty składek
    przez płatnika !!!!

    > Po pierwsze pracodawca poświadczył nieprawdę wystawiając taki dokument,

    Ciebie chyba jeszcze trzyma po sylwestrze!!
    Jakie poświadczenie nie prawdy?

    Drukując "pasek" pracodawca także poświadcza nieprawdę ????
    Załóżmy że wynagrodzenie wypłacane jest ostatniego dnia miesiąca za dany
    miesiąc - czy przekazując pracownikowi "pasek" z wykazanymi potrąceniami,
    KUP i wszelkimi innymi podatkami - pracodawca popełnia PRZESTĘPSTWO pokroju
    poświadczenia nieprawdy - co tutaj forsujesz dosyć nieudolnie?

    NIE POPEŁNIA - Termin zapłaty podatku upływa do 20 dnia miesiąca
    następującego po miesiącu w którym nastąpiła wypłata wynagrodzenia.

    > po drugie to sa pieniądze nalezne zusowi i tak jak napisał gotfryd można by to
    > nazwać kradzieżą.

    Ale Ty mieszasz pojęcia chłopie.
    Tak jak pisałem wyżej - ostatniego dnia wręczam pracownikom raporty RMUA
    wraz z wynagrodzeniem za przepracowany miesiąc - MAM PRAWO??
    Do kiedy mam czas by wpłacić składki do ZUSu (albo i podatek do US) ?
    Czy teraz już widzisz gdzie popełniłeś błąd logiczny?