  • 1. Data: 2010-06-16 16:58:47
    Temat: firma Jan Kowalski
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    czasami pewne uslugi sa tylko dla firm a czasami tylko dla konsumentow
    (osob prywatnych). Np. firma x oferuje usluge telefoni VoIP tylko dla
    konsumentow i firma nie moze podpisac umowy. Gdyby firma sie nazywala
    Jan Kowalski i podpisalibysmy umowe (ja) jako Jan Kowalski, to taka
    firma x spisuje umowe i wystawia fakture na Jan Kowalski z widocznym
    VATem.....A my to sobie zaliczamy normalnie w koszty!

    Czy mozna miec firme, ktora sie nazywa tylko z imienia i nazwiska?

    Jan Kowalski
    ul. Agrestowa 14
    01-005 Warszawa
    NIP 123-45-67-89

    Tak wygladalyby dane do wystawienia faktury

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2010-06-16 17:01:04
    Temat: Re: firma Jan Kowalski
    Od: <s...@a...pl>

    > Czy mozna miec firme, ktora sie nazywa tylko z imienia i nazwiska?

    Odpowiedz masz w kodeksie cywilnym, art. 43(4). MOzesz go przeczytacnp tu:
    http://bap-psp.lex.pl/serwis/kodeksy/akty/64.16.93.h
    tm Milej lektury :)

  • 3. Data: 2010-06-16 17:01:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    a...@p...pl pisze:
> [...]
    > 01-005 Warszawa
    > NIP 123-45-67-89
    >
    > Tak wygladalyby dane do wystawienia faktury

    Firma może się nazywać Jan Kowalski, ale na przykład UPC wystawi dla
    konsumentów fakturę tylko z peselem, a nie z NIPem.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2010-06-16 17:54:28
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (16.06.2010 19:01), Liwiusz wrote:

    > Firma może się nazywać Jan Kowalski, ale na przykład UPC wystawi dla
    > konsumentów fakturę tylko z peselem, a nie z NIPem.

    Wtedy można odesłać notę korygującą (której jednak mogą bez konsekwencji
    nie odesłać)

    p. m.

  • 5. Data: 2010-06-16 18:46:34
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    mvoicem pisze:
> [...]

    A czy VoIP to usługa telekomunikacyjna czy nie? Jeśli tak, to faktura
    może nie zawierać NIPu nabywcy.
    Andrzej
    www.radom.ws

  • 6. Data: 2010-06-21 06:37:55
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Taki dajmy na to Robert Bosch to musi mieć w Niemczech przesrane...

    -----