  • 11. Data: 2011-07-11 05:20:30
    Temat: Re: faktura zaliczkowa
    Od: "mkgp" <m...@g...pl>

    > Czy fakt, że klient nie będzie chciał faktury w ogóle (może nie chcieć,
    > więc nie musicie jej wystawiać) oznacza, że całą kwotę możecie schować do
    > kieszeni i nie ewidencjonować?

    Tu nie chodzi o to, że chcemy coś ukryć. Pytanie jest takie: czy musimy
    odprowadzić VAT od zaliczki (mimo, że nie musimy wystawić faktury
    zaliczkowej) czy możemy zapłacić od całości po wykonaniu usługi i
    wystawieniu faktury końcowej?

  • 12. Data: 2011-07-11 06:43:30
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 11-07-2011 07:20, mkgp pisze:

> [...]
    > odprowadzić VAT od zaliczki (mimo, że nie musimy wystawić faktury
    > zaliczkowej) czy możemy zapłacić od całości po wykonaniu usługi i

    Kiedy powstaje obowiązek podatkowy w przypadku usług budowlano -
    montażowych?
    Chyba znasz ten jeden szczególny przepis vatowski który Cię obowiązuje?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 13. Data: 2011-07-11 09:13:33
    Od: "mkgp" <m...@g...pl>

    > Kiedy powstaje obowiązek podatkowy w przypadku usług budowlano -
    > montażowych?
    > Chyba znasz ten jeden szczególny przepis vatowski który Cię obowiązuje?

    Tak znam - to 30 dni od dnia wykonania usługi. Rozumiem więc, że fakt
    otrzymania zaliczki mnie nie dotyczy.

  • 14. Data: 2011-07-11 09:35:58
    Od: <s...@a...pl>

    > Tak znam - to 30 dni od dnia wykonania usługi. Rozumiem więc, że fakt
    > otrzymania zaliczki mnie nie dotyczy.

    "otrzymania części lub całości zapłaty, nie później niż 30 dnia, licząc od
    dnia wykonania usługi"

    Czy przedpłata, zaliczka, zadatek, rata jest zapłatą?

  • 15. Data: 2011-07-11 10:25:32
    Od: "mkgp" <m...@g...pl>

    > "otrzymania części lub całości zapłaty, nie później niż 30 dnia, licząc od
    > dnia wykonania usługi"
    >
    > Czy przedpłata, zaliczka, zadatek, rata jest zapłatą?

    OK. Nie doczytałem.
    Więc jeśli dostałem zaliczkę i nabywca nie chce faktury to powinienem tą
    zaliczkę wpisać do rejestru VAT w miesiącu otrzymania a jak wystawię fakturę
    to ją umieścić w rejestrze pomniejszając o zaliczkę? Czy tak to powinno
    technicznie wyglądać?
    A może wystawić fakturę zaliczkową i jej po prostu nie dawać nabywcy jeśli
    nie chce?