  • 1. Data: 2005-11-22 17:12:38
    Temat: faktura vat
    Od: Janek <x...@x...pl>

    Witam
    Fakture za internet wpisuje sie do KPIR w terminie dokonania zaplaty
    czy w terminie platnosci podanym na fakturze?

    Z gory dzieki za odpowiedz
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-11-23 08:31:24
    Temat: Re: faktura vat
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Janek wrote:

    > Fakture za internet wpisuje sie do KPIR w terminie dokonania zaplaty

    To zależy czy rozliczasz PD kasowo czy memoriałowo

    > czy w terminie platnosci podanym na fakturze?

    Nigdy nie w ten sposób

    Chyba ci się myli KPiR z rejestrem VAT.

  • 3. Data: 2005-11-23 19:32:05
    Od: Janek <x...@x...pl>

    > To zależy czy rozliczasz PD kasowo czy memoriałowo

    Ups .. to rzeczywiscie przeoczylem

    > Nigdy nie w ten sposób
    >
    > Chyba ci się myli KPiR z rejestrem VAT.

    Prawdopodobnie masz racje :)
    Czyli podsumowujac jesli rozliczam kasowo to wpisuje
    w dniu dokonania zaplaty (czyli przelania pieniazkow na konto :) )
    do KPiR i do rejestru VAT?

    Dzieki za pomoc
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-11-24 08:02:40
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Janek wrote:

    > Prawdopodobnie masz racje :)
    > Czyli podsumowujac jesli rozliczam kasowo to wpisuje
    > w dniu dokonania zaplaty (czyli przelania pieniazkow na konto :) )
    > do KPiR i do rejestru VAT?

    Ale kasowo VAT czy kasowo KPiR?

    Więc podsumujmy:

    KPiR
    kasowo: data faktycznej zapłaty
    memoriałowo: data wystawienia faktury

    VAT
    kasowo: data faktycznej zapłaty
    memoriałowo: termin zapłaty zapisany na fakturze.

  • 5. Data: 2005-11-24 17:12:28
    Od: Janek <x...@x...pl>

> [...]
    >
    > VAT
    > kasowo: data faktycznej zapłaty
    > memoriałowo: termin zapłaty zapisany na fakturze.

    Wielkie dzieki za pomoc.
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2005-11-24 19:00:46
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>

    jureq napisał(a):

    > KPiR
    > kasowo: data faktycznej zapłaty
    > memoriałowo: data wystawienia faktury

    Czyżby? Przejrzyj wątek:
    "Ksiegowanie rachunku tel. nie zaplaconego w terminie?"
    Autor: Mati Data: 17 listopada 2005 12:37

    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~

  • 7. Data: 2005-11-24 19:47:33
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Docent wrote:

    > Czyżby? Przejrzyj wątek:
    > "Ksiegowanie rachunku tel. nie zaplaconego w terminie?"
    > Autor: Mati Data: 17 listopada 2005 12:37

    Dyskutowanie z przepisami na zasadzie:
    data poniesienia kosztu=data faktury
    (tzn data poniesienia kosztu nie oznacza zapłaty)
    może okazać się ryzykowna.
    Myślę, że więcej znajdziesz interpretacji
    pasujących do tego co napisał jureq

  • 8. Data: 2005-11-24 19:59:40
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>

    cef napisał(a):

    > Dyskutowanie z przepisami na zasadzie:
    > data poniesienia kosztu=data faktury

    Nie data faktury a data jej otrzymania.

    > (tzn data poniesienia kosztu nie oznacza zapłaty)
    > może okazać się ryzykowna.

    Czy możesz podać ten przepis, który mówi że tak nie jest?

    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~

  • 9. Data: 2005-11-24 20:22:28
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Docent wrote:

    > Czy możesz podać ten przepis, który mówi że tak nie jest?

    Ja? Ja nie twierdzę, że tak jest.
    W ustawie pdof art 22 stoi tak:

    "Kosztami uzyskania przychodów ... są wszelkie koszty
    poniesione w celu osiągnięcia przychodów, z wyjątkiem..."

    To zasada ogólna, bo wyłączenie (zgoda na memoriał dla KPiR)
    jest dopiero w ust 5 i 6 tego artykułu.
    Interpretacje, które cytujesz wychodzą z założenia, że
    poniesieniem kosztu jest już sam fakt posiadania faktury,
    a nie fakt zapłaty. Kłóci się to z fragmentem ust 5,
    w którym mowa o kosztach, które zarachowano,
    ale ich jeszcze nie poniesiono. Jak dla mnie wskazuje to wyraźnie,
    że sam fakt zarachowania (wpisania do KPiR) nie oznacza
    jeszcze, że koszt został poniesiony.

  • 10. Data: 2005-11-24 21:15:04
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>

    cef napisał(a):

    > Kłóci się to z fragmentem ust 5,
    > w którym mowa o kosztach, które zarachowano,
    > ale ich jeszcze nie poniesiono.

    Tyle, że ust. 5 i 6 dotyczy prowadzących księgi rachunkowe (handlowe) lub
    KPiR metodą memoriałową.
    A my tutaj dyskutujemy o metodzie kasowej, którą mogą stosować wyłącznie
    prowadzący KPiR.
    Ustawa nie definiuje pojęcia "koszt poniesiony" co prowadzi do
    nieporozumień.

    Zacytuję ponownie:

    Odpowiedź podsekretarza stanu w Ministerstwie Finansów - z upoważnienia
    ministra - na interpelację nr 4735
    w sprawie zasad potrącania kosztów uzyskania przychodów przez podatników
    prowadzących podatkową księgę przychodów i rozchodów

    "(...) Ewidencja pozostałych kosztów (poza zakupem materiałów podstawowych i
    towarów handlowych) w księdze przychodów i rozchodów następuje w dniu, w
    którym podatnik wszedł w posiadanie dowodu stwierdzającego zdarzenie
    gospodarcze, będącego podstawą zapisu w podatkowej księdze przychodów i
    rozchodów, np. faktura za paliwo, energię elektryczną itp. Bez znaczenia
    pozostaje fakt, w jakiej formie następuje zapłata zobowiązań wynikających z
    tego dowodu księgowego (raty, kompensata, odroczony termin płatności)
    (...)"

    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~