  • 1. Data: 2006-05-23 14:00:45
    Temat: faktura + umowa o dzieło
    Od: "Gabi" <g...@w...pl>

    Facet wystawił dla spólki jawnej fv za montaz klimatyzacji na kwote netto
    1000zl + 22% vat. Rownoczesnie wystawił umowę o dzieło.

    Na fakturze napisal , ze jest ona za umowę o dzieło , a na umowie o dzieło
    napisał, ze kwota umowy wynosi 1000 zl. netto = 22% vat.

    Do umowy o dzielo wystawil rachunek, na ktorym wyliczył kup i podatek od
    1000zł.

    W firmie zaznaczył, ze kwoty na fv i rachunku są rózne a jemu majazaplacic
    ta z rachunku.

    Trochę to zawiłe ale chyba czytelnie przedstawilam sprawę.

    I moje pytanie. Co z tym zrobic? Zaplacic za fv , umowę , poprawić, a może
    to poprostu wyrzucić do kosza :)

  • 2. Data: 2006-05-23 14:51:51
    Temat: Re: faktura + umowa o dzieło
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Gabi wrote:

    > W firmie zaznaczył, ze kwoty na fv i rachunku są rózne a jemu majazaplacic
    > ta z rachunku.

    MNiezle, niezle. A potem przyjdzie do Was komornik i sciagnie za
    niezaplacona fakture ;)

    --
    Kami-no kodomotachi-wa mina odoru i inne ksiazki http://tiny.pl/gn6m
    ________________

  • 3. Data: 2006-05-23 15:13:27
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:e4v4mb$l6l$1@nemesis.news.tpi.pl>
    Gabi <g...@w...pl> pisze:

    > I moje pytanie. Co z tym zrobic? Zaplacic za fv , umowę , poprawić, a
    > może to poprostu wyrzucić do kosza :)

    Nie bardzo rozumiem.
    Albo faktura albo umowa o dzieło.
    Po grzyba jedno i drugie???

    --
    Nixe

  • 4. Data: 2006-05-23 16:20:23
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Nixe wrote:

    > W wiadomości <news:e4v4mb$l6l$1@nemesis.news.tpi.pl>

    > Nie bardzo rozumiem.
    > Albo faktura albo umowa o dzieło.
    > Po grzyba jedno i drugie???

    Mam pomysla: Firma chce (woli) fakture VAT. Koles nie jest VATovcem. Ale
    sobie wymyslil, ze skoro oni chca, to im pojdzie na reke ;)))) Chca
    papier, to dostana. A on to zrobi na umowe o dzielo jak zwykle i wystawi
    rachunek, i rachunek muzaplaca. A fakture maja gratis ;))))

  • 5. Data: 2006-05-23 17:57:06
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Hikikomori San wrote:

    > MNiezle, niezle. A potem przyjdzie do Was komornik i sciagnie za
    > niezaplacona fakture ;)

    Toż przecież nie faktura stanowi o konieczności płacenia, tylko umowa.

    Wszystko zależy od umowy. Jeżeli umowa (pewnie ustna) przewidywała że to
    będzie faktura VAT, to zapłacić fakturę. Jak było ustalane że będzie
    umowa o dzieło, zapłacić rachunek do umowy o dzieło.

    p. m.

  • 6. Data: 2006-05-23 22:45:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 23 May 2006, Nixe wrote:

    > Nie bardzo rozumiem.
    > Albo faktura albo umowa o dzieło.

    "Albo faktura albo rachunek", IMO.
    Nie widzę przeszkód do zawierania umów o dzieło na które
    wystawia się f-ry VAT. Całkiem sporo firm takie umowy
    zawiera. To że "umowa o dzieło" *może* być "umową wykonywaną
    osobiscie" nie dowodzi że tak jest!

    > Po grzyba jedno i drugie???

    Zdecydowanie oba :>
    (nie, ja NIE żartuję - umowa stwierdza ustalenia, m.in. co
    się komu *bedzie należało*, faktura albo rachunek stwierdza
    żądanie dotrzymania ustaleń wskutek oświadczenia że się
    swoje zrobiło)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2006-05-23 23:01:20
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > się komu *bedzie należało*, faktura albo rachunek stwierdza
    > żądanie dotrzymania ustaleń wskutek oświadczenia że się

    No w zasadzie fakt. Przecież teoretycznie (i pewnie całkiem często
    praktycznie) umowy o dzieło są ovatowane jeżeli ich charakter nie jest
    podobny do stosunku pracy (cokolwiek to miałoby oznaczać :> ), i pewnie
    jeżeli przekraczają magiczny limit ~40 000 .

    p. m.

  • 8. Data: 2006-05-25 06:29:32
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:Pine.WNT.4.60.0605240042380.200@athlon>
    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> pisze:

    > Nie widzę przeszkód do zawierania umów o dzieło na które
    > wystawia się f-ry VAT. Całkiem sporo firm takie umowy
    > zawiera.

    Ale po co zawierać dodatkową umowę o dzieło, jeśli prościej jest wystawić
    fakturę/rachunek za usługę?
    Z drugiej strony po co/jakim cudem wystawia się fakturę, jeśli rozliczenie
    następuje z tytyłu rachunku za umowę o dzieło?
    Idąc dalej - z tytułu faktury odprowadza się podatek VAT, a z tytułu umowy
    podatek dochodowy.
    Po grzyba płacić jedno i drugie?
    Nie wiem - albo coś mylę albo czegoś tu nie rozumiem ;-)

    --
    Nixe

  • 9. Data: 2006-05-25 06:30:34
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:e504bb$j14$1@nemesis.news.tpi.pl>
    mvoicem <m...@g...com> pisze:

    > umowy o dzieło są ovatowane

    Że jak?

    --
    Nixe

  • 10. Data: 2006-05-25 06:45:19
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Nixe napisał(a):

    > Ale po co zawierać dodatkową umowę o dzieło, jeśli prościej jest
    > wystawić fakturę/rachunek za usługę?

    Zależy od przedmiotu umowy. Często kupujący potrzebuje np. potwierdzenia
    zakresu praw autorskich

    > Z drugiej strony po co/jakim cudem wystawia się fakturę, jeśli
    > rozliczenie następuje z tytyłu rachunku za umowę o dzieło?

    A kto pisał o *RACHUNKU* do umowy o dzieło? :-) Umowa o dzieło + FVAT.

    > Idąc dalej - z tytułu faktury odprowadza się podatek VAT, a z tytułu
    > umowy podatek dochodowy.

    To przy sprzedaży fakturowanej jesteś zwolniony z podatku dochodowego? :-P

    > Po grzyba płacić jedno i drugie?
    > Nie wiem - albo coś mylę albo czegoś tu nie rozumiem ;-)

    Chyba nie.