  • 1. Data: 2006-09-20 12:33:06
    Temat: faktura, rachunek czy paragon
    Od: "bombardier" <b...@y...com>

    Witam

    czy w Polsce wystawia się jeszcze rachunki czy tylko są faktury i paragony?
    pytam bo mój znajomy nie jest płatnikiem VAT i w US powiedzieli mu że to
    musi wystawiać rachunki.
    czy na rachunku muszą być dane odbiocy? skoro na paragonach nie ma.

  • 2. Data: 2006-09-20 12:42:28
    Temat: Re: faktura, rachunek czy paragon
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 20-09-2006 o 14:33:06 bombardier <b...@y...com> napisał:

> [...]
    > musi wystawiać rachunki.
    > czy na rachunku muszą być dane odbiocy? skoro na paragonach nie ma.

    Sa rachunki, w Ordynacji Podatkowej i rozporządzeniu do niej jest zawarte
    co ma na nich być.
    Ogólnie to to co na fakturach minus pozycje specyficzne dla VATu.

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-09-20 21:21:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Sep 2006, bombardier wrote:

    > Witam
    >
    > czy w Polsce wystawia się jeszcze rachunki czy tylko są faktury i paragony?

    wKF: nie wiem czy ściśle rozumiesz "paragony", bo paragony niefiskalne
    *również* nie są generalnie zabronione (o ile do danej transakcji nie
    musi być konkretnego dokumentu, sprzedawca nie ma kasy fiskalnej itp).
    Dopuszczalna (w pewnym zakresie) jest również sprzedaż bezrachunkowa
    bez wystawiania dokumentów sprzedaży (a prowadzenia ewidencji, z tego co
    wiem różnie ją prowadzą, również "kasowo"!).

    > pytam bo mój znajomy nie jest płatnikiem VAT i w US powiedzieli mu że to musi
    > wystawiać rachunki.

    I dobrze :)

    pzdr, Gotfryd