  • 11. Data: 2010-02-06 18:08:34
    Temat: Re: faktura nie na moją firmę
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    cef w <news:hkk4m2$53c$1@nemesis.news.neostrada.pl>:

    > Nie chce mi się czytać jakie są zasady refundacji szkieł, ale odczuwam
    > pewnego rodzaju
    > dysonans w przepisach w tej sytuacji. Jeśli przyrównujesz ten zakup do
    > tankowania czy placenia za nocleg
    > w podróży słuzbowej, to znaczy, że nie czujesz tej dyskretnej róznicy.
    > Cóż, na to nic nie poradzę - nie umiem wytłumaczyć.

    Proszę:

    § 8. 1. Pracodawca jest obowiązany zapewnić pracownikom zatrudnionym na
    stanowiskach z monitorami ekranowymi profilaktyczną opiekę zdrowotną, w
    zakresie i na zasadach określonych w odrębnych przepisach.
    2. Pracodawca jest obowiązany zapewnić pracownikom okulary korygujące wzrok,
    zgodne z zaleceniem lekarza, jeżeli wyniki badań okulistycznych
    przeprowadzonych w ramach profilaktycznej opieki zdrowotnej, o której mowa w
    ust. 1, wykażą potrzebę ich stosowania podczas pracy przy obsłudze monitora
    ekranowego.

    Najprościej jest to zorganizować przez zwrot wydatku (ograniczony do pewnej
    sensownej kwoty oczywiście), który poniósł pracownik, dokładnie tak samo jak
    w przypadku gdy pracownik wysłany w delegację ponosi np. koszty noclegów --
    ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby prezes poszedł odebrać okulary... ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 12. Data: 2010-02-06 18:09:37
    Od: "mokinc" <m...@o...pl>

    'Tom N' wrote:

    > I w hotelowym pokoju z jednym łóżkiem spał pracodawca? I pracodawca
    > zjadł śniadanie wliczone w cenę pokoju...

    A Ty ciągle swoje...
    Spróbuję jeszcze raz:

    - załóżmy, że ja spałem w tym wynajętym pokoju, ale to są koszta
    pracodawcy - on za to płaci, bo on ma interes w tym, żebym odbył podróż
    służbową - faktura może być na niego - on wynajmuje pokój w którym ja śpię -
    proste;

    - okulary są tylko i wyłącznie moje - mogę zrobić z nimi co chcę, ja za nie
    zapłaciłem i jestem jedynym ich właścicielem bez względu na to, czy
    pracodawca część kwoty zrefunduje, czy nie. Relacja kupna/sprzedaży dotyczy
    tylko i wyłącznie mnie i sprzedawcy - pracodawca nie uczestniczy w żaden
    sposób w procesie kupna i to nie jego brocha - czemu mam na niego wystawiać
    fakturę?

    Normalne wydaje mi się załatwienie tego na podstawie paragonu albo faktury
    wystawionej na mnie (gdybym mógł to zrobić) - niestety pracodawca się uparł
    a ja chcę poznać właściwe rozwiązanie.

  • 13. Data: 2010-02-06 18:16:03
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    mokinc w <news:hkkb5q$drm$1@news.onet.pl>:

> [...]

    > służbową - faktura może być na niego - on wynajmuje pokój w którym ja śpię -

    Pracodawca ma również interes w tym, żeby nie otrzymać kary, za
    niezapewnienie okularów korekcyjnych, jeśli są wymagane...

    > - okulary są tylko i wyłącznie moje - mogę zrobić z nimi co chcę, ja za nie
    > zapłaciłem i jestem jedynym ich właścicielem bez względu na to, czy
    > pracodawca część kwoty zrefunduje, czy nie.

    Niech będą Twoje, bierz paragon, nie dostaniesz zwrotu, dostaniesz za to
    okulary za 20PLN z marketu

    > Normalne wydaje mi się załatwienie tego na podstawie paragonu albo faktury
    > wystawionej na mnie (gdybym mógł to zrobić) - niestety pracodawca się uparł
    > a ja chcę poznać właściwe rozwiązanie.

    Pracodawca upoważnia Cię do zakupu w jego imieniu okularów korekcyjnych,
    które jest zobowiązany Ci zapewnić zgodnie z przepisami BHP

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 14. Data: 2010-02-06 18:17:14
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    mokinc w <news:hkkam0$cg6$1@news.onet.pl>:

    > Tak nie jest - nie ma takich przepisów.

    Ciekawe co cytowałem w wiadomości:

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 15. Data: 2010-02-06 19:50:14
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    'Tom N' wrote:

> [...]
    > dokładnie tak samo jak w przypadku gdy pracownik wysłany w delegację
    > ponosi np. koszty noclegów -- ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby

    Hmm, ale skoro to są okulary pracodawcy, które musi zapewnić pracownikowi,
    to nie zgłaszam zastrzeżeń co do sposobu fakturowania.
    A coś o ograniczeniach do tej sensownej kwoty?
    (jak już jesteś tak miły i chce Ci się szukać :-) )
    Skoro pracodawca musi zapewnić, to niby dlaczego pracownik ma ponosić w
    ogóle jakikolwiek koszt?
    Ja jak musze pracownikom zapewnić ubranie i buty robocze, to nie refunduję
    im części tego ubioru, tylko
    kupuję i już i nie ma problemu z kosztem czy fakturą.

  • 16. Data: 2010-02-06 20:15:30
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    cef w <news:hkkhqv$c1s$1@nemesis.news.neostrada.pl>:

> [...]
    > A coś o ograniczeniach do tej sensownej kwoty?
    > (jak już jesteś tak miły i chce Ci się szukać :-) )

    U jednych 500 u innych 1000 u kolejnych 100... ;P

    > Skoro pracodawca musi zapewnić, to niby dlaczego pracownik ma ponosić w
    > ogóle jakikolwiek koszt?

    Czyli wracamy do noclegu -- oczywiście pracownik wysłany w delegację nie
    musi spać w hotelu, nie musi przynieść faktury -- dostanie ryczałt za nocleg
    -- jego sprawa, że mógł "na chwilę" wyjąć z kieszeni 200PLN w hotelu, ale
    wolał spać na dworcu...

    > Ja jak musze pracownikom zapewnić ubranie i buty robocze, to nie refunduję
    > im części tego ubioru, tylko kupuję i już i nie ma problemu z kosztem czy fakturą.

    Jeśli przyrównujesz zakup kasków na budowę do płacenia za okulary
    korekcyjne, to znaczy, że nie czujesz tej dyskretnej różnicy.

  • 17. Data: 2010-02-06 20:37:40
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-02-06 20:50, cef pisze:

    > A coś o ograniczeniach do tej sensownej kwoty?

    Porównaj oba artykuły i sam wyciągnij wnioski. :)

    http://www.rp.pl/artykul/56631,182989_Pracodawca_nie
    _musi_zwracac_calych_wydatkow_za_szkla_do_okularow.h
    tml

    http://www.rp.pl/artykul/56631,180302_Zwrot_za_szkla
    _do_okularow_bez_limitu.html

    --
    spp

  • 18. Data: 2010-02-06 21:45:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 6 Feb 2010, mokinc wrote:

    > Zastanawiam się po prostu, czy takiej sprawy nie należy w mojej sytuacji
    > załatwiać na podstawie paragonu.

    Błąd. Wiel-błąd ;)
    Z p. widzenia pracodawcy, paragon ma istotną wadę: nie jest dokumentem
    *imiennym*. To zaś powoduje, że w razie kontroli musi wykazać że
    nie jest wielbłądem, paragon jest na okulary konkretnego pracownika
    (a może i pracownika w ogóle)...
    IMVHO, sens by miała faktura *dla pracownika*, ale się nie znam
    i nie wiem dlaczego chciał "na firmę".

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2010-02-06 21:49:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 6 Feb 2010, 'Tom N' wrote:

    > Ciekawe co cytowałem w wiadomości:

    Można prosić o podawanie "normalnych" identyfikatorów, tj. tematu
    i czasu? groups.google twierdzi ze takiego posta nie ma, zaś
    o innej wyszukiwarce mi nie wiadomo.

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2010-02-06 21:53:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 6 Feb 2010, 'Tom N' wrote:

    > U jednych 500 u innych 1000 u kolejnych 100... ;P

    > Czyli wracamy do noclegu

    Raczej przyrównałbym do określenia w "poleceniu wyjazdu" środka
    transportu.
    Jak pracodawca określił "pociąg interregio", to raczej zwrotu za
    przelot samolotem nie zrefunduje (a przynajmniej nie da się go
    wyegzekwować). Ściślej: wyegzekwować da się do kwoty przysługującej
    za bilet InterrRegio.

    pzdr, Gotfryd