  • 11. Data: 2009-04-15 23:13:38
    Temat: Re: faktura na zegarek
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Baloo pisze:

    > Użytkownik "Tristan" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > "Uzyskiwanie przychodu" nie oznacza "wzrostu zysku", choćbyś nie wiem
    > jak się upierał :)

    > No to prawdopodobnie o "tyleś" samo wzrośnie zysk przy stosowaniu
    > zegarka na rękę. Udowodnisz, że nie?

    Dodam tylko, że KUP są "koszty poniesione w celu osiągnięcia
    przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów", czyli
    nawet nie musi istnieć zwiększenie przychodów, aby wydatek mógł być w KUP.

    A jeszcze w 2006r. KUP były to koszty "uzyskania przychodów z
    poszczególnego źródła są wszelkie koszty poniesione w celu osiągnięcia
    przychodów" - czyli w ograniczonej wersji niż dotychczas.

    Obecnie KUP nie musi generować nowych przychodów

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2009-04-16 05:46:36
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 16 kwiecień 2009 00:03
    (autor Baloo
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <gs5lmt$oa2$1@news.onet.pl>):

    > "Uzyskiwanie przychodu" nie oznacza "wzrostu zysku", choćbyś nie wiem jak
    > się upierał :)

    No tak, przychód może wzrosnąć dokładnie o tyle, ile wydał na zegarek i się
    zrównoważy.

    > No to prawdopodobnie o "tyleś" samo wzrośnie zysk przy stosowaniu zegarka
    > na rękę. Udowodnisz, że nie?

    A ja wcale tego nie kwestionowałem, że to nie jest mierzalne. Tylko Liwiusz
    pytał czy musi wzrosnąć, więc tak se rozważałem, że wpływ na przychód to
    jednak powinno mieć, inaczej nie jest KUP.

    --
    Tristan

  • 13. Data: 2009-04-16 14:51:41
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Liwiusz wrote:

> [...]
    > przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów",
    > czyli nawet nie musi istnieć zwiększenie przychodów, aby wydatek mógł

    no...
    jak się spóźni na spotkanie to straci źródło dochodów...
    albo... kontrachent zobaczy wypas zegarek Omegi i stwierdzi - o gościa stać
    na wydanie 10k na zegarek to jest to raczej człowiek dość pewny, podpisuje z
    nim umowę...

    --
    pozdrawiam

  • 14. Data: 2009-04-16 18:19:12
    Od: "n" <...@o...rs>

    Użytkownik "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
    > albo... kontrachent zobaczy wypas zegarek Omegi i stwierdzi - o gościa
    > stać na wydanie 10k na zegarek to jest to raczej człowiek dość pewny,
    > podpisuje z nim umowę...

    Albo uzna, że skoro Go stać na takie drogie gadżety, to musi być zdzierca i
    ma już dość forsy. Kupie gdzie indziej.

  • 15. Data: 2009-04-17 08:04:07
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Apr 16, 4:51 pm, "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> wrote:
    > Liwiusz wrote:

    > albo... kontrachent zobaczy wypas zegarek Omegi i stwierdzi - o gościa stać
    > na wydanie 10k na zegarek to jest to raczej człowiek dość pewny, podpisuje z

    Kwaśniewski i Dochnal też mieli drogie zegarki, ale nie wiem czy można
    ich uznać za "dość pewnych" (no chyba, że "pewnych siebie" :-)

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 16. Data: 2009-04-17 08:18:43
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 17-04-2009 o 10:04:07 Jarek Andrzejewski <p...@g...com> napisał(a):

    > Kwaśniewski i Dochnal też mieli drogie zegarki, ale nie wiem czy można
    > ich uznać za "dość pewnych" (no chyba, że "pewnych siebie" :-)

    Bo określenie "dość pewny" nie zawiera najważniejszego dookreślenia - dla kogo?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek