  • 1. Data: 2010-01-12 12:47:19
    Temat: faktura na prywatną rzecz
    Od: "cg" <cegreg_spam@gmail_spam.com>

    Witam,

    Prowadzę DG, rozliczam się na zasadach ogólnych i prowadzę KPiR. Mam kilka
    urządzeń, które kupiłem jeszcze przed założeniem DG. Urządzeń tych nie
    używam i postanowiłem je sprzedać. Urządzenia są małochodliwe, ale trafił mi
    się na nie kupiec. Problem w tym, że chcę on fakturę, bo inaczej ich nie
    kupi. Zależy mi na sprzedaży tych urządzeń i nawet po zapłaceniu podatku
    nadal cena za te urządzenia będzie zadawalająca.
    Tylko teraz moje pytanie czy mogę sprzedać coś czego formalnie nie mam?
    Jeżeli nie mogę tego sprzedać, to jak najprościej zrobić, żebym miał te
    rzeczy "przepisane" na firmę.

    Z góry dziękuję za pomoc.

    cg

  • 2. Data: 2010-01-12 13:25:24
    Temat: Re: faktura na prywatną rzecz
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 12-01-2010 o 13:47:19 cg <cegreg_spam@gmail_spam.com> napisał(a):

> [...]
    > kilka
    > urz?dzen, które kupi?em jeszcze przed za?o?eniem DG. Urz?dzen tych nie
    > u?ywam i postanowi?em je sprzedaae. Urz?dzenia s? ma?ochodliwe, ale
    > trafi? mi
    > sie na nie kupiec. Problem w tym, ?e chce on fakture, bo inaczej ich nie
    > kupi. Zale?y mi na sprzeda?y tych urz?dzen i nawet po zap?aceniu podatku
    > nadal cena za te urz?dzenia bedzie zadawalaj?ca.
    > Tylko teraz moje pytanie czy moge sprzedaae co? czego formalnie nie mam?
    > Je?eli nie moge tego sprzedaae, to jak najpro?ciej zrobiae, ?ebym mia? te

    A nie możesz wystawić mu po prostu rachunku ?

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2010-01-12 21:57:37
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-01-12 13:47, cg wrote:
> [...]
    > Tylko teraz moje pytanie czy mogę sprzedać coś czego formalnie nie mam?
    > Jeżeli nie mogę tego sprzedać, to jak najprościej zrobić, żebym miał te

    Mozesz przecież przekazać środek trwały z majątku osobistego na cele
    prowadzonej DG (oświadczeniem).

    A skoro zdecydujesz później, że nie bedziesz dalej wykorzystywał tego
    środka trwałego do DG to zawsze możesz go sprzeadać.

    Doczytaj tylko uważnie jak określić w takim przypadku wartość początkową
    (PDOF, art 22g ustęp 1). Zauważysz wtedy zapewne, że jeśli masz jeszcze
    stare faktury i urządzenia straciły na wartości to zawsze możesz jeszcze
    parę złotych na podatku "urwać".

    Piotrek