  • 21. Data: 2010-04-02 12:47:22
    Temat: Re: faktura VAT marża na nowy towar?????
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Maddy w <news:hp4mso$7e2$1@nemesis.news.neostrada.pl>:

    > Widzę, że jeszcze musisz sprawdzić w słowniku co to znaczy "szyty na
    > miarę". Ubranie produkowane masowo, które przypadkowo pasuje nie jest
    > ubraniem "na miarę". Może co najwyżej "leżeć jak na miarę".
    > Uwaga - słowo "jak" jest kluczowe, oznacza porównanie.
    > Poszukaj w słowniku co to jest "porównanie".

    Tobie się chyba grupy pomyliły, kolejna wiadomość i znowu wycieczki "ad
    personam" [1]

    Skoro nie bardzo dociera co chcę przekazać-- to może inaczej spróbuję:

    Jest sobie /garaż/, która wytwarza i sprzedaje okręty/statki/jachty/łodzie
    -- każdy *produkt* jest "szyty na miarę", nie, że przypadkiem pasuje -- tak
    chciał kontrahent, co wyrób to inne parametry, nadbudówka, silnik -- według
    tego co wcześniej napisałaś, ta stocznia, to "zakład rzemieślniczy, a nie
    fabryka.

    > Widzisz, staram się traktować Twoje majaki poważnie. Nie możesz mi
    > odmówić dobrej woli.

    [1] Doceniam ;P

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 22. Data: 2010-04-02 12:47:28
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Maddy w <news:hp4l27$68l$1@nemesis.news.neostrada.pl>:

    > Za Encyklopedią PWN
    > Fabryka - ekon. forma organizacji produkcji przemysłowej na dużą skalę,
    ^^^^^^^^
    > oparta na pracy maszyn.
    > Musi mieć fabrykę, nie zakład rzemieślniczy.
    > Kowal ma zakład rzemieślniczy. Krawiec i stolarz też.

    <http://encyklopedia.pwn.pl/lista.php?co=fabryka>

    fabryka [łac. fabrica 'warsztat rzemieślniczy'], ekon. forma organizacji
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    produkcji przemysłowej na dużą skalę, oparta na pracy maszyn.

    No to określiłaś swoje rozumienie, tylko po co ta manipulacja z definicją z
    PWN była, a następnie pisanie o "zakładzie" rzemieślniczym?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 23. Data: 2010-04-02 15:18:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Apr 2010, 'Tom N' wrote:

> [...]
    > chciał kontrahent, co wyrób to inne parametry, nadbudówka, silnik -- według
    > tego co wcześniej napisałaś, ta stocznia, to "zakład rzemieślniczy,

    Akurat tak bym tego nie nazwał :)

    > a nie fabryka.

    Za to tu się zdecydowanie zgadzam.
    Nie, to nie jest fabryka!

    Jako rzecz do rozważenia w znaczeniu słowa "fabryka" przytoczyłbym coś
    takiego jak "fabryka domów". Warunkiem koniecznym (niekoniecznie
    wystarczającym) jest tłuczenie masowo elementów, które są "fabryczne"
    właśnie - mimo, że docelowe budynki mogą się (wszystkie!) różnić.
    Jeśli nadbudówka jest osobno projektowana, to nie jest "fabryczna".

    [1] Wylosowanie akurat statków jest złośliwością (no, może przesadzam
    z określeniem, ale nie chce mi się szukać właściwszego) z Twojej strony,
    bo ze względu na rozmiar produktu wyjściowego wiele rzeczy jest tam
    postawionych na głowie, spraw podatkowych nie wyłączając - zasady
    amortyzacji statków dotyczą (również) ich *budowy*, do tego niejako
    "z góry" pozwalając rozliczyć koszt.

    Jak to nie jest stocznia produkująca jachciki, które można sobie
    zamówić z "listy do wyboru", ani statków bądź okrętów które można
    sobie poskładać z "klocków" - być może można sobie zażyczyć 17
    albo 21 wręg, ale "w środkowej części jednakowych" - to IMO owszem
    - zdecydowanie to NIE jest fabryka.
    Mimo bardzo dużej skali zatrudnienia, ton przerobionych materiałów
    i tak dalej.
    Bardzo duży zakład przemysłowy nie będący fabryką.

    pzdr, Gotfryd