  • 1. Data: 2004-02-18 09:13:34
    Temat: eksport - zasady ksiegowania
    Od: "adi" <f...@p...onet.pl>

    Witam, mam takie pytanie do eksporterów, a bardziej do ksiegowych
    zajmujacych sie eksportem. Mam pewne wskazowki, ale ciekaw jestem jak
    robicie to u siebie.

    1. W którym momencie ksiegujecie przychod na kontach zespołu 7?
    2. Jakiego kursu uzywacie do wyceny przychodu?

    adi

  • 2. Data: 2004-02-18 09:56:26
    Temat: Re: eksport - zasady ksiegowania
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    Użytkownik "adi" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > robicie to u siebie.
    >
    > 1. W którym momencie ksiegujecie przychod na kontach zespołu 7?
    W tym roku to w dacie faktury jest przychód.

    > 2. Jakiego kursu uzywacie do wyceny przychodu?
    Kurs sredni NBP
    Ale powiem prawde pewności to teraz nie mam .W ubiegłym roku tez były zmiany
    i tez maiałam problemy przy przesunieć miesiąca
    Wiola

  • 3. Data: 2004-02-18 10:14:15
    Od: "adi" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wiola" <p...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "adi" <f...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości

    > W tym roku to w dacie faktury jest przychód.
    No własnie, tak robilem, ale biegli twierdza ze do przychodu mozemy
    zaliczyc dopiero gdy mamy potwierdzenie ze towar przekroczyl granice, a do
    tego czasu zostawic wartosc f-ry na 'ósemce' a koszt wytworzenia na
    szóstce - wyr. poza przeds. Co o tym myslisz?

    > Kurs sredni NBP
    > Ale powiem prawde pewności to teraz nie mam .W ubiegłym roku tez były
    zmiany
    > i tez maiałam problemy przy przesunieć miesiąca
    i tu stwierdzono ze powinno uzywac sie kursu z SADu...

    adi

  • 4. Data: 2004-02-18 11:43:58
    Temat: Odp: eksport - zasady ksiegowania
    Od: "Renata M" <r...@a...com.pl>

    Użytkownik adi <f...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:c0ve5b$a8j$...@n...news.tpi.pl...

> [...]
    >
    > adi
    > w eksporcie przychód księgujemy w momencieotrzymania dokumentu
    potwierdzajacego że towar przekroczył granice/ na dokumencie pieczątka UC
    VAT/ co daje możliwość zastosowania stawki O.
    Kurs do wyceny przychodu stosuje się za 2003r. średni z tabel NBP
    Pozdrawiam Renia

  • 5. Data: 2004-02-18 12:00:24
    Od: "ata" <a...@r...pl>

> [...]
    > tego czasu zostawic wartosc f-ry na 'ósemce' a koszt wytworzenia na
    > szóstce - wyr. poza przeds. Co o tym myslisz?

    hm bo w 2003 roku tak bylo, przychod jest dopiero jak masz dokument z
    granicy 1A a kurs z sadu z dnia przekroczenia granicy, w 2004 roku jest
    inaczej i kurs sredni ... ale tez tego w 100 % nie jestem pewna a data
    wystawienia faktury .

    tak bylo w 2003r

    Ata

  • 6. Data: 2004-02-18 14:15:45
    Od: "adi" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ata" <a...@r...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > granicy 1A a kurs z sadu z dnia przekroczenia granicy, w 2004 roku jest
    > inaczej i kurs sredni ... ale tez tego w 100 % nie jestem pewna a data
    Możesz cos wiecej o tym 2004. Moze jakas podstawa prawna?

    BTW dzieki z odpowiedzi.

    adi

  • 7. Data: 2004-02-18 14:43:54
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    > Użytkownik "ata" <a...@r...pl> napisał w wiadomości
    > Możesz cos wiecej o tym 2004. Moze jakas podstawa prawna?
    W 2003 roku było wymienione kiedy jest przychód w eksporcie teraz to
    zniknęło jest tylko art.14 1c " data wystawienia rachunku nie pózniej niż
    ostatni dzień miesiąca" a co do stosowania kursu to art.14 1a "przychody w
    walutach obcych przelicza sie w/g NBP z dnia uzyskania przychodu " To jest
    ustawa pdof.
    Wiola