  • 11. Data: 2006-11-09 09:48:31
    Temat: Re: dziennikarz a DG
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 09-11-2006 o 10:13:38 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Natomiast mam pytanie - do "t" i innych: czy ktoś się spotkał
    > z takiego powodu ("przekwalifikowania przychodu") z wyrzuceniem
    > z kosztów DG amortyzacji ST używanych "do umów osobistych" (zakładając
    > że nie służą do innych celów DG)?

    Poczekaj aż będę miał kontrolę to ci powiem :)

  • 12. Data: 2006-11-09 12:21:15
    Od: "szuszu" <W...@g...com>

    > ...podywaguję: jak przedsiębiorca wybrał 19% "liniowego" to się ni
    > stąd nie zowąd dowiaduje że dobrze, ale tego "wypadniętego" przychodu
    > to nie dotyczy, bo on liczy się jako "osobisty" wg skali :)

    to jak rozliczać ten osobisty przychód, możnaby pozostać przy umowie o
    dzieło z 50% kosztami i podatkiem dochodowym który jest odprowadzany przez
    zamawiającego, ale jeśli do tego dochodzi VAT i muszę wystawić fakturę to
    zamawiającemu nie mieści sie w głowie że ma odprowadzić zaliczkę, wg niego
    albo umowa o dzieło albo faktura...

  • 13. Data: 2006-11-09 12:30:47
    Od: "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 09 Nov 2006 13:21:15 +0100, szuszu napisał(a):

    > ale jeśli do tego dochodzi VAT i muszę wystawić fakturę to
    > zamawiającemu nie mieści sie w głowie że ma odprowadzić zaliczkę, wg niego
    > albo umowa o dzieło albo faktura...

    To niech zatrudni księgowego, który ma większą głowę.

  • 14. Data: 2006-11-09 20:29:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Nov 2006, szuszu wrote:

> [...]
    > zamawiającemu nie mieści sie w głowie że ma odprowadzić zaliczkę, wg niego

    Ale na to że "komuś się nie mieści" nie ma siły :(
    Na grupie od czasu do czasu zgłasza się ktoś, od kogo zamawiający
    np. chce fakturę a nie byle rachunek.
    A w kwestii takich faktur - jest specjalny mechanizm na takie okazje,
    kiedy zapisuje się w umowie że zamawiający rozlicza *również VAT*.
    Pobiera zaliczkę na dochodowy i VAT sprzedawcy sam rozlicza (jeśli
    sam jest 100% VAT to tylko wpisuje do dwu stron ewidencji i tyle).
    On (kupujący) wystawia f-rę :)
    Może takie rozwiązanie mu się "zmieści"? :>
    Mimo że nietypowe... ale jak ujrzy że jest przepis czarno na białym
    pozwalający na taki numer to może zrozumie ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2006-11-09 23:27:30
    Od: "szuszu" <W...@g...com>

> [...]
    > Mimo że nietypowe... ale jak ujrzy że jest przepis czarno na białym
    > pozwalający na taki numer to może zrozumie ;)

    o rzesz ... ciekawe. Ale tłumaczyć wszystkim gazetom ten "myk" to ponad moje
    siły. Ryzyk fizyk rozszerzam działalność i niech się dzieje co chce.

    PS. Jakie mogą być konsekwencje wystawienia faktury na usługę, której
    jeszcze nie ma się wpisanej do DG, ale jest to kwestia do miesiąca. PKD
    służy głównie do celów statystycznych więc w przyszłości chyba nie powinno
    byc problemów??

  • 16. Data: 2006-11-10 10:40:37
    Od: "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 10 Nov 2006 00:27:30 +0100, szuszu napisał(a):

    > PS. Jakie mogą być konsekwencje wystawienia faktury na usługę, której
    > jeszcze nie ma się wpisanej do DG, ale jest to kwestia do miesiąca. PKD

    Tylko raz widziałem taki skutek: złośliwa kontrola która nie znalazła nic
    innego wyrzuciła taki dochód z przychodów DG i uznałą za działalność
    wykonywaną osobiście. Ze wszystkimi konsekwencjami wyrzucenia kosztów z
    DG.

  • 17. Data: 2006-11-17 20:36:04
    Od: "doktorynka" <nic z tego@bez.adresu.pl>

    Szuszu:

    Ustawa o VAt mowi, ze zaliczamy sie do tworcow dziennikarzy i takich tam.
    Vatowcem jestesmy. Ale jest tez paragraf, mowiacy o drobnych
    przessiebiorcach:

    Art. 113. 1. Zwalnia się od podatku podatników, u których wartość sprzedaży
    opodatkowanej nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku podatkowym kwoty
    wyrażonej w złotych odpowiadającej równowartości 10.000 euro. Do wartości
    sprzedaży nie wlicza się kwoty podatku.

    Nie dotyczy to public relations, prawnikow itp.
    My platnikami jestesmy, tyle ze czasowo zwolnionymi, do przekroczenia
    jakiejs tam sumy. Zreszta, przejrzyj ten paragraf dokladnie.