  • 1. Data: 2003-05-23 05:40:22
    Temat: dziennik
    Od: "Jacek_g" <j...@p...onet.pl>

    witam
    w jaki sposob zaprowadzic dziennik? - taki ktory dokumentuje papiery
    przychodzace i wychodzace z firmy...

    czy moze byc on robiony w jakies formie elektronicznej? czy wylacznie
    "papierowej" - gdzie moge o tym poczytac? i czy jakis akt prawny to
    reguluje?

    pozdrawiam
    JG

  • 2. Data: 2003-05-23 07:59:10
    Temat: Re: dziennik
    Od: "ela" <l...@w...pl>

  • 3. Data: 2003-05-23 08:08:00
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "ela" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jacek_g" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Elu ale do tej ewidencji wpiszesz inną korespondencje jak noty pisma itp.no
    raczej chyba nie ?
    Ja prowdzę w wersji papierowej prawdę powiedziawszy nie wiem czy można
    elketronicznej.
    Wiola

  • 4. Data: 2003-05-23 12:18:31
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Wiola Pikorska napisał:
    [ciach - tzw. dziennik korespondencji]
    > Ja prowdzę w wersji papierowej prawdę powiedziawszy nie wiem czy można
    > elketronicznej.

    Poniewaz nie ma obowiązku prowadzenia dziennika korespondencyjnego to
    nie ma tez zadnych regulacji mozna-nie można.
    Skoro cos nie jest uregulowane prawnie ani nawet zdefiniowane to jak
    może miec prawne ograniczenia? Co za absurd...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2003-05-23 13:31:16
    Od: Jastra <j...@g...sprint.pl>

    > Ja prowdzę w wersji papierowej prawdę powiedziawszy nie wiem czy można
    > elketronicznej.

    Nie ma zadnych przepisow - taki dziennik jest do prywatnego uzytku
    firmy.

    Tu nie obowiazuja przepisy ksiegowe

    Pozdrowienia
    Basia

  • 6. Data: 2003-05-23 14:23:18
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Jastra" <j...@g...sprint.pl> napisał w wiadomości
    dansk.sprint.pl...

> [...]
    > elketronicznej.

    Nie ma zadnych przepisow - taki dziennik jest do prywatnego uzytku

    Ja wcale nie neguje możliwości elektronicznego dziennika ani tez nie wiem
    czy jest jakiś obowiązyjący wzór pewnie nie ma .Natomiast nie bardzo się
    zgodze że służy tylko do prywatenego użytku .Ja tam wpisuje przychodzące
    faktury korygujące otrzymane i mam podaną datę otrzymania faktury a ta jak
    wiadomo daje mi podstawę korekty Vat.Więc jest własny użytek ale do US też
    się przyda w razie potrzeby.
    Wiola

  • 7. Data: 2003-05-23 14:37:23
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

> [...]

    > wiadomo daje mi podstawę korekty Vat.Więc jest własny użytek ale do US też

    Owszem, i ja namawiam np. moich klientów na prowadzenie dziennika bo to
    jest dośc mocny dowód w starciu z US na temat "ta faktura przyszła
    jeszcze w maju czy juz w czerwcu?".
    Oczywiście, jak każdy tego rodzaju dowód, może byc sfałszowany, ale
    czego nie da sie sfałszować?

    Natomiast żadnych przepisów dotyczących takiego dziennika nie ma, a więc
    mozna w każdej formie, pytanie do czego ma byc to nam potrzebne.
    Elektroniczny dla US będzie mało wiarygodny, oni sie boja komputerów...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2003-05-23 14:49:50
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    > Elektroniczny dla US będzie mało wiarygodny, oni sie boja komputerów...

    Wiem że Skrabowy ma trochę lęk przed komputerem ( chociaż bywają wyjątki ) i
    dlatego się zastanowiłam przed elektronicznym dziennikiem.
    Pozdrawiam Wiola

  • 9. Data: 2003-05-26 05:18:52
    Od: "Jacek_g" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Wiem że Skrabowy ma trochę lęk przed komputerem ( chociaż bywają wyjątki )
    > dlatego się zastanowiłam przed elektronicznym dziennikiem.

    w takim razie jakie sa alternatywy
    co dla US jest najlepszym dowodem potwierdzajacym wplyw faktur VAT?
    jak to dokumentowac?

    JG

  • 10. Data: 2003-05-26 06:13:07
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Jacek_g napisał:

    > w takim razie jakie sa alternatywy
    > co dla US jest najlepszym dowodem potwierdzajacym wplyw faktur VAT?
    > jak to dokumentowac?

    Najlepszym dowodem jest zwrotka u nadawcy - na niej jest data odbioru,
    Poczta cieszy się duzym zaufaniem USów. Ale gdyby wszystkie faktury
    wysyłac za potwiedzeniem to byśmy zbankrutowali a wcześniej szlag by nas
    trafił.

    Drugim w kolejności jest dziennik korespondencyjny pisany ręcznie.
    Dziennik zbroszurowany (trwale! zszywanie czy tym bardziej bindowanie
    odpada bo można rozpiąc i stronę podmienić) z ponumerowanymi stronami,
    prowadzony na bieżąco (ok, wiemy przecież że na na koniec miesiąca
    odczekuje sie parę dni z uzupełnianiem dziennika żeby niektóre faktury
    zdązyły "wejść") jest dośc mocnym argumentem dla US.

    Natomiast co do formy elektroniczej - trzeba by przekonać US że
    rzeczywiście nie da się zmienić raz wprowadzonego zapisu, co jest
    niewykonalen bo zawsze da się zmienic, to tylko kwestia skomplikownia
    procedury i odpowoednich upranień i umiejętności modyfikującego.

    Oczywiście nie każdy kontroler z US może byc tego świadom, ale to tylko
    kwestia szczęścia żeby na takiego trafić.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl