  • 1. Data: 2011-08-09 13:55:38
    Temat: działalnośc gastronomiczna
    Od: "xxl" <m...@w...pl>

    Witam.
    Czy może ktos mi poradzić w nastepującej sprawie.
    Otóz mam rozliczać kawiarnię. Pełna ksiegowość. Jak rozliczać koszty na 4 i
    5 czy to jest produkcja czy na 7?
    nigdy nie rozliczałam usług gastron. na pełnej ksiegowości wiec mam problem
    a raczej zagadkę.

    z góry dziekuje za porady

  • 2. Data: 2011-08-09 14:08:59
    Temat: Re: działalnośc gastronomiczna
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "xxl" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Otóz mam rozliczać kawiarnię. Pełna ksiegowość. Jak rozliczać koszty na 4
    > i 5 czy to jest produkcja czy na 7?

    A to "7" sie jakos wyklucza z "4" i "5" ???
    No raczej produkcja, przeciez kupujesz osobno ziemniaki, osobno mieso, itp.
    a sprzedajesz gotowe potrawy.
    Jak sprzedajesz co innego niz kupujesz, to wychodzi, ze produkcja :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2011-08-10 05:59:51
    Od: "mkgp" <m...@g...pl>

    > Witam.
    > Czy może ktos mi poradzić w nastepującej sprawie.
    > Otóz mam rozliczać kawiarnię. Pełna ksiegowość. Jak rozliczać koszty na 4
    > i 5 czy to jest produkcja czy na 7?

    Ja też nigdy nie prowadziłem księgowości w gastronomii ale możemy wspólnie
    pomyśleć :)

    - zakupy materiałów - na magazyn,
    - materiały zużyte do produkcji posiłków w koszty zespołu 4 i 5 (przez konto
    490),
    - wyroby gotowe (wartość posiłków) przeksięgować: Wn "koszt własny
    sprzedanych produktów" Ma 501 ("produkcja")
    - sprzedaż wg ewidencji kasy fiskalnej - na konto zespołu 7.

    Wszystko co wyprodukowano to poszło na "koszt własny sprzedaży". Wiadomo, że
    wszystko się nie sprzeda. Część tego zostanie wyrzucona ale część dodatkowo
    przetworzona, np. ziemniaki można przerobić na pierogi lub kopytka :) Tego
    już drugi raz w koszty nie powinno się ujmować.

    Ktoś ma inny pomysł?

    Może wypowie się ktoś kto prowadzi księgowość w gastronomii.

    Pozdrawiam
    mkgp

  • 4. Data: 2011-08-10 12:59:13
    Od: "xxl" <m...@w...pl>

    dzieki wielkie. tylko ja to taka natke przyjąć na magazyn moze łatwo ale jak
    na to wypisac wz. jedna gałązka lub 1 pomidor.
    a moze inwentaryzacja na koniec miesiaca i wtedy wyciagnąc z kosztów to co
    zostało?

    hmm. myślimy dalej

  • 5. Data: 2011-08-10 13:00:17
    Od: "xxl" <m...@w...pl>

    bo jest tam róziez sprzedaż fast fod.

  • 6. Data: 2011-08-11 05:13:22
    Od: "mkgp" <m...@g...pl>

    > ale jak
    > na to wypisac wz. jedna gałązka lub 1 pomidor.

    Dlaczego WZ?
    WZ to "wydanie na zewnątrz". Tutaj raczej powinno być RW - "rozchód
    wewnętrzny" czyli wydajesz warzywa z magazynu do kuchni.

    > a moze inwentaryzacja na koniec miesiaca i wtedy wyciagnąc z kosztów to co
    > zostało?

    Przy małej skali działalności to chyba dobry pomysł z tą inwentaryzacją na
    koniec miesiąca.