  • 1. Data: 2010-03-04 07:24:29
    Temat: działalność - dodatkowa siedziba
    Od: " 69robert" <6...@g...pl>

    Rozpoczynając DG dwa lata temu jako adres firmy podałem we wszystkich
    urzędach adres zamieszkania. Teraz oprócz powyższej lokalizacji wynajmuję
    dodatkowo jeszcze jedno pomieszczenie biurowe - działalność więc jest
    prowadzona pod dwoma adresami. Czy należy powyższy fakt zgłosić w
    jakimkolwiek urzędzie (mam na myśli głównie urząd skarbowy, jeśli tak to
    gdzie i w jakiej formie (jakie druki). Z góry dziękuję za każda wskazówkę.
    69Robert

  • 2. Data: 2010-03-04 09:11:11
    Temat: Re: działalność - dodatkowa siedziba
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Mar 2010, 69robert wrote:

    > Rozpoczynając DG dwa lata temu jako adres firmy podałem we wszystkich
    > urzędach adres zamieszkania.

    I tak pozostanie.
    "Firma to Ty", prafrazując Ludwika (bodaj) XV, bo firma to
    przedsiębiorca (osoba) a nie przedsiębiorstwo (składniki
    materialne itd).

    Zauważ, że w "papierach" podajesz *TRZY* lokalizacje (co najmniej):
    - miejsce zamieszkania, które dla osoby fizycznej pełni rolę "siedziby"
    - miejsce przechowywania dokumentacji księgowej/podatkowej
    - miejsca prowadzenia DG, może ich być kilka

    I nie wolno ich mieszać ze sobą - np. na fakturze należy podawać
    "adres podatnika", a więc miejsce zamieszkania, oczywiście nie
    ma zakazu aby podawać *więcej*, czyli *oprócz* miejsca zamieszkania
    (lub siedziby osoby prawnej) podawać również miejsce prowadzenia
    działalności.

    > Teraz oprócz powyższej lokalizacji wynajmuję
    > dodatkowo jeszcze jedno pomieszczenie biurowe - działalność więc jest
    > prowadzona pod dwoma adresami. Czy należy powyższy fakt zgłosić
    > w jakimkolwiek urzędzie

    ...ze względu na zamieszanie spowodowane "jednym okienkiem", jako
    że (od czasu zamieszania) nie ćwiczyłem, wolę nie zabierać głosu,
    bo a nuż wyjdzie że do US "nie wolno osobiście" na przykład :(

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2010-03-04 10:29:48
    Temat: Re: działalność - dodatkowa siedziba - dane na fakturze vat
    Od: RD <r...@g...com1>

    Gotfryd Smolik news pisze:
> [...]
    > ma zakazu aby podawać *więcej*, czyli *oprócz* miejsca zamieszkania
    > (lub siedziby osoby prawnej) podawać również miejsce prowadzenia

    Dołączę się.
    Trochę się zaniepokoiłem. To znaczy, wystawiając fakturę VAT muszę podać
    adres zamieszkania przedsiębiorcy, nie zaś prowadzenia działalności?

    Pozdr,
    Rafał

  • 4. Data: 2010-03-04 11:19:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Mar 2010, RD wrote:

    > Dołączę się.
    > Trochę się zaniepokoiłem. To znaczy, wystawiając fakturę VAT muszę podać
    > adres zamieszkania przedsiębiorcy, nie zaś prowadzenia działalności?

    Tu jest rozporządzenie:

    Co widzisz w par.5.1.1 ?

    (sprzedawca i nabywca są *podmiotami*, czyli *osobami* dokonującymi
    transakcji, nie "co" lecz "kto" wystawia f-rę)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2010-03-04 18:09:27
    Od: RD <r...@g...com1>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Tu jest rozporządzenie:
    > http://www.przepisy.gofin.pl/5,35,43180,3.html
    >
    > Co widzisz w par.5.1.1 ?

    Widzę, że faktura powinna zawierać adres sprzedawcy. Nie jest
    napisane, czy ma to być adres zamieszkania przedsiębiorcy, czy adres
    prowadzenia działalności gospodarczej.

    Zatem, muszę podać adres zamieszkania przedsiębiorcy na fakturze VAT,
    czy adres, gdzie działalność jest prowadzona?

    Pozdr,
    Rafał

  • 6. Data: 2010-03-04 18:20:19
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 04-03-2010 o 19:09:27 RD <r...@g...com1> napisał(a):

> [...]
    >
    > Zatem, muszę podać adres zamieszkania przedsiębiorcy na fakturze VAT,
    > czy adres, gdzie działalność jest prowadzona?

    Literalnie rzecz biorąc adres podatnika to adres zamieszkania.
    Wg wiążących interpretacji masz podawać to co wpisałeś na VAT-R.
    A w praktyce... cef ostatnio pisał kogo to obchodzi co tam wpiszesz :)

    --
    Tomek

  • 7. Data: 2010-03-04 18:37:29
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-03-04, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    [...]

    > Literalnie rzecz biorąc adres podatnika to adres zamieszkania.
    > Wg wiążących interpretacji masz podawać to co wpisałeś na VAT-R.
    > A w praktyce... cef ostatnio pisał kogo to obchodzi co tam wpiszesz :)

    Na fakturach EU lepiej od tego roku podawać miejsce zamieszkania... ;)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 8. Data: 2010-03-04 20:13:23
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 04-03-2010 o 19:37:29 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > On 2010-03-04, Tomek <t...@o...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Na fakturach EU lepiej od tego roku podawać miejsce zamieszkania... ;)

    Czemu (tzn. który przepis jest zagrożeniem)?

    Swoją drogą przy usługach do UE trzeba teraz uważać na wpadnięcie w 22%
    na skutek tego, że usługa jest na potrzeby osobiste podatnika - czyli nie
    wystarczy
    sprawdzić nabywcę w VIES, trzeba też się zabawić we wróżkę.

    --
    Tomek

  • 9. Data: 2010-03-04 21:02:47
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-03-04, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    [...]

    > Czemu (tzn. który przepis jest zagrożeniem)?

    Przepis żaden.
    Ale np. u mnie we Vies się pojawia adres zamieszkania. I teraz jakby
    mnie kontrahent spradził, to jeszcze by spanikował, że adres inny
    niż ten na fakturze :)

    > Swoją drogą przy usługach do UE trzeba teraz uważać na wpadnięcie w 22%
    > na skutek tego, że usługa jest na potrzeby osobiste podatnika - czyli nie
    > wystarczy sprawdzić nabywcę w VIES, trzeba też się zabawić we wróżkę.

    A to nie wiem. Ja mam na Ltd., a ta chyba nie może mieć potrzeb osobistych? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 10. Data: 2010-03-04 21:04:40
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 04-03-2010 o 22:02:47 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > niż ten na fakturze :)

    > A to nie wiem. Ja mam na Ltd., a ta chyba nie może mieć potrzeb

    Ale może mieć na cele wspólników albo ich matek, żon i kochanek :-)

    --
    Tomek