  • 1. Data: 2003-05-29 18:50:52
    Temat: drugie konto w ZUS
    Od: "Madzia" <m...@w...pl>

    Witam
    nie wiem czy to jest dobre miejsce na taki problem, jeśli nie mam nadzieję,
    że mnie pokierujecie...
    Tak - nie da się ukryć mam problem, i najgorsze jest to, że nie wiem
    zupełnie jak z nim sobie poradzić.
    Od wprowadzenia w kochanym ZUS nowego systemu informatycznego - czerwec 2002
    roku - nie spływają moje składki na II filar.
    Kiedy poszłam wyjaśnic sprawe d o ZUSu pan powiedział mi, ze nie jestem
    odosobnionym przypoadkiem, po prostu system stworzyl sobie drugie,
    niejednokrotnie i trzecie konta, z których nie ma odpływu składek!!!
    Przemiły pan powiedział również, ze ZUS wie o tym 'incydencie' ale nic nie
    może zrobić, tzreba czekać.

    A ja sie pytam na co mam czekać?????? Co mnie obchodzi ze ZUS ma burdel?
    Jak mam odzyskać swoje składki?? To już rok!!!!

    Kochani, poradźcie, co w takiej sytuacji mam zrobić? jak dociekać swoich
    praw i swoich pieniędzy??
    dziekuję za wszelkie wskazówki i pomoc
    pozdrawiam
    Madzia

  • 2. Data: 2003-05-29 18:57:39
    Temat: Re: drugie konto w ZUS
    Od: "p...@g...pl" <s...@g...pl>

    "Madzia" <m...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > Jak mam odzyskać swoje składki?? To już rok!!!!
    >
    > Kochani, poradźcie, co w takiej sytuacji mam zrobić? jak dociekać swoich

    Poczekaj. Oddadzą z odsetkami.
    Ja nie mam 1/3 składek. Oni wiedzą, że ja wiem. Upomnę się za 5 lat.
    Po za tym uzależnieni są od systemu komputerowego, który działa tak jak
    działa.
    Jak go poprawią to będą odkręcać.

  • 3. Data: 2003-05-29 19:25:45
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "p...@g...pl" <s...@g...pl> wrote in message
    > Poczekaj. Oddadzą z odsetkami.

    taaaak... ?:))))

    ja słyszałem, że nie koniecznie - bo nie ma pieniędzy na odsetki

    więc radzę zgłosić braki na piśmie i na piśmie otrzymać odpowiedź, że oni
    wiedzą i że kiedyś oddadzą z odsetkami

    przynajmniej będzie jakiś dokument do walki w sądzie

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 4. Data: 2003-05-29 20:27:37
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <K...@U...ceti.pl>

    Użytkownik "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> napisał w wiadomości
    > taaaak... ?:))))

    Ja też nie wierzę.

    > ja słyszałem, że nie koniecznie - bo nie ma pieniędzy na odsetki

    Mało tego, ja słyszałam, że nawet nie będą zaległych składek przekazywać!
    Znam przypadek pewnej spółki cywilnej, w której wspólnicy jakoś tak się
    dziwnie pozgłaszali do tego zus-u, że przez ok. 2 lata żadne składki do OFE
    nie zostały przez zus przekazne (ale od pracowników tak). Koleżanka im to
    porządkowała i tak jej właśnie pani w zus-ie powiedziała. Ile w tym prawdy -
    nie wiadomo. Tłumaczyła, że to niby wina wspólników, że się źle zgłosili, a
    że przez 2 lata zus pieniądze brał i siedział cicho to już mało ważne...

    > więc radzę zgłosić braki na piśmie i na piśmie otrzymać odpowiedź, że oni
    > wiedzą i że kiedyś oddadzą z odsetkami
    > przynajmniej będzie jakiś dokument do walki w sądzie

    Też uważam, że to dobry pomysł.

    Pozdrawiam.
    Kasia

  • 5. Data: 2003-05-29 22:03:03
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Mało tego, ja słyszałam, że nawet nie będą zaległych składek przekazywać!
    (..)

    Skoro wszyscy mówią co słyszeli to i ja dobrzucę trzy grosze.
    Słyszałem mianowicie, że ZUS sam z siebie żadnych odsetek
    płacić nie będzie i muszą o nie występować konkretne fundusze.
    Spotkałem się z opinią, że funduszom taka operacja się po
    prostu nie opłaca i o nic takiego w imieniu swoich klientów nie
    zamierzają walczyć.

    pozd.Pix

  • 6. Data: 2003-05-29 22:58:47
    Od: "p...@g...pl" <s...@g...pl>

    "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> wrote in message
> [...]
    > wiedzą i że kiedyś oddadzą z odsetkami
    >
    > przynajmniej będzie jakiś dokument do walki w sądzie

    Już parę razy wysyłałem do ZUS pismo gdzie są moje składki i trzy razy
    dostałem konkretną odpowiedź co się dzieje ze składkami za każdy z
    wymienionych przeze mnie miesięcy.
    W kilku przypadkach wina leży po stronie ZUS, w większości po stronie
    pracodawcy, który źle wypełnia deklaracje zusowskie.

  • 7. Data: 2003-05-29 23:01:27
    Od: "p...@g...pl" <s...@g...pl>

    "pix" <p...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > Spotkałem się z opinią, że funduszom taka operacja się po
    > prostu nie opłaca i o nic takiego w imieniu swoich klientów nie

    art 47 ust. 9, 10 ustawy z 13.10.1998 (Dz.U Nr 137 poz 887 ze zm.)

    w skrócie,
    jeżeli wina leży po stronie zus, zus sam nalicza odsetki
    jeżeli po stronie pracodawcy zus obciąża pracodawcę.

  • 8. Data: 2003-05-30 07:15:17
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Madzia wrote:

> [...]
    > burdel? Jak mam odzyskać swoje składki?? To już rok!!!!
    >
    > Kochani, poradźcie, co w takiej sytuacji mam zrobić? jak dociekać

    Rzecznik Ubezpieczonych twoim przyjacielem

    http://www.rzu.gov.pl

    --
    Lekcja Historii:
    Gdy ktoś głośno krzyczy, że nie chce umierać za Gdańsk,

  • 9. Data: 2003-05-30 08:42:43
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > art 47 ust. 9, 10 ustawy z 13.10.1998 (Dz.U Nr 137 poz 887 ze zm.)
    >
    > w skrócie,
    > jeżeli wina leży po stronie zus, zus sam nalicza odsetki
    > jeżeli po stronie pracodawcy zus obciąża pracodawcę.

    Wszystko pięknie, chodzi natomiast o to aby ten
    art.47 _wyegzekwować_ ;-)

    Pix

  • 10. Data: 2003-05-30 09:24:20
    Od: "Madzia" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Jureq" <j...@X...ze.spamemX.op.pl> napisał w wiadomości

    > Rzecznik Ubezpieczonych twoim przyjacielem
    >
    > http://www.rzu.gov.pl

    ooooo i za to WIEEELKIE dzięki!!!

    pozdr.
    Madzia