  • 1. Data: 2006-08-14 12:14:24
    Temat: dowód wewnętrzny
    Od: Marcin <w...@p...fm>

    Witam
    Kupiłem pewien towar i otrzymalem z nim umowe sprzedazy. Jaka stawkę vat
    mam wpisac do Ewidencji sprzedazy. Prowadze KPiR jestem płatnikiem VAT.

  • 2. Data: 2006-08-14 12:22:34
    Temat: Re: dowód wewnętrzny
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Marcin wrote:

    > Kupiłem pewien towar i otrzymalem z nim umowe sprzedazy. Jaka stawkę
    > vat mam wpisac do Ewidencji sprzedazy. Prowadze KPiR jestem płatnikiem
    > VAT.

    A od kiedy to się wpisuje kupiony towar do ewidencji sprzedaży VAT? Do
    ewidencji *zakupów* VAT wpiszesz jak dostaniesz fakturę.
    Jeśli "towar"="towar handlowy", to na razie wpisujesz go tylko do KPiR
    z ceną netto wynikającą z posiadanych dokumentów. Jeśli nie można tej
    ceny ustalić to bierzesz ją "z księżyca" a po dostaniu faktury
    skorygujesz.

  • 3. Data: 2006-08-14 12:23:40
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Marcin wrote:

    I co robi w tej sprawie ten "dowód wewnętrzny" z tematu posta?

  • 4. Data: 2006-08-14 12:33:34
    Od: Marcin <w...@p...fm>

    jureq napisał(a):
    > Marcin wrote:

    > I co robi w tej sprawie ten "dowód wewnętrzny" z tematu posta?

    Pytalem jakis czas temu jak mozna wpisac w koszty prowadzenia
    dzialalnosci towar zakupiony na podstawie umowy sprzedazy. Podobno
    poprzez dowod wewnetrzny mozna to zrobic. Wystawilem sobie taki dowod i
    teraz sie zastanawiam z jaką stawką VAT to wpisac do Ewidencji zakupów
    (wczesniej sie pomyslilem i napisalem sprzedazy), ewentualnie czy moge
    tak zakupiony towar przyjąć na magazyn i sprzedać (tutaj też nie wiem
    jaka stawka VAT ma byc).

  • 5. Data: 2006-08-14 13:20:49
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Marcin wrote:

> [...]
    > zakupów (wczesniej sie pomyslilem i napisalem sprzedazy), ewentualnie
    > czy moge tak zakupiony towar przyjąć na magazyn i sprzedać (tutaj też

    Ja nadal nie bardzo zgadzam się, że wystarczy umowa. Jeszcze bardziej
    mi nie pasuje ten dowód wewnętrzny. Ale o tym już pisałem i nie będę
    sie powtarzał.
    Jeśli chodzi o VAT to jest oczywiste, że jak ktoś ci sprzedaje bez
    faktury VAT, to nie płaci podatku VAT. I tym samym towar mieści się w
    grupie "nie podlega VAT". I w typowym wypadku nie ma potrzeby wpisywać
    go do rejestru zakupów VAT.
    Jeśli chodzi o "przyjęcie na magazyn" i sprzedaż to ważniejszy od wpisu
    w ewidencji VAT jest wpis w KPiR. Dla towarów handlowych musisz go
    wpisać w dniu otrzymania towaru.

  • 6. Data: 2006-08-14 15:37:52
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik jureq napisał:

> [...]
    > faktury VAT, to nie płaci podatku VAT. I tym samym towar mieści się w
    > grupie "nie podlega VAT". I w typowym wypadku nie ma potrzeby wpisywać

    tzn. ten ktos moze byc zwolniony z podatku VAT, a to wcale nie jest
    jednoznaczne, że nie podlega VAT.
    I do ewidencji może być jednak konieczność wpisania w stawce, jakiej
    dany towar podlega - inaczej trudno będzie rozliczyć sprzedaż strukturą
    zakupu.
    To tak gwoli tego, że jednak może być takowy obowiązek

  • 7. Data: 2006-08-14 21:47:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 Aug 2006, gonia wrote:

> [...]

    wKF: wtedy trzeba pamiętać o możliwym podatku PCC (i ewidencji tegoż!)

    > tzn. ten ktos moze byc zwolniony z podatku VAT, a to wcale nie jest
    > jednoznaczne, że nie podlega VAT.

    Trudno się nie zgodzić :)

    > I do ewidencji może być jednak konieczność wpisania w stawce, jakiej dany
    > towar podlega - inaczej trudno będzie rozliczyć sprzedaż strukturą zakupu.

    Przyznajemy że to ten "mniej typowy przypadek" :)

    Niemniej ciekawy problem poruszyłaś... ewidencja VAT u takiego
    podatnika powinna przewidywać (przynajmniej niekiedy, mianowicie
    jeśli jednocześnie ma strukturę zakupu i strukturę sprzedaży)
    dwie pozycje:
    - stawka podatku wykazana przy zakupie
    - stawka podatku obowiązująca przy sprzedaży (w ustawie jest
    "według cen uwzględniających podatek")

    Hm... mawiają że człowiek uczy się całe życie... :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2006-08-14 22:01:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 Aug 2006, Marcin wrote:

    > Pytalem jakis czas temu jak mozna wpisac w koszty prowadzenia dzialalnosci
    > towar zakupiony na podstawie umowy sprzedazy. Podobno poprzez dowod
    > wewnetrzny mozna to zrobic.

    Możesz wskazać kto tak napisał?
    Ja z czystej ciekawości :)

    > Wystawilem sobie taki dowod

    Ja tam doradcą nie będąc doradzać nie mogę.
    Ale rozwadze polecam postępowanie dla którego zna się *podstawę
    prawną*. W myśl tej zasady składam podanie o ujawnienie podstawy
    prawnej do takiego działania :)
    Jeśli chodzi o TH (towar handlowy) to pasuje mi jedynie z rozporządzenia
    o KPiR hasło "skup".

    > ewentualnie czy moge tak zakupiony towar

    "tak" - czyli "na umowę z nieVATowcem"?
    żeby jureq nie czuł się osamotniony ;) - google:
    http://tiny.pl/7mg4
    ...czyli
    http://groups.google.pl/groups?as_q=umowa+dokumentem
    +ksi%C4%99gowym&num=100&scoring=r&hl=pl&as_ugroup=*.
    podatki

    > przyjąć na magazyn

    Do "przyjęcia na magazyn" rozporządzenie przewiduje stosowną procedurę -
    opis (może być specyfikacja)...
    IMO rozporządzenie jest niekonsekwentne, bo procedurę opisuje dla
    zakupów "dokumentowanych fakturami" (par. 16) a jednocześnie nakazuje
    ZAWSZE wpisywać "niezwłocznie" (par. 17)

    > i sprzedać (tutaj też nie wiem jaka stawka VAT ma byc).

    IMO: "taka jak dla danego towaru"!
    Najczęsciej 22%...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd