  • 31. Data: 2009-01-27 10:44:01
    Temat: Re: domena w koszty
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    Super, dzięki.
    Powiedz mi tylko dlaczego 7 lat, rozumiem, obowiązek trzymania dokumentacji,
    jest przez 5 lat, jeszcze rok też rozumiem (no może nie do końca :) ), ale
    skąd 7 lat?

    pozdrawiam
    Mariusz

  • 32. Data: 2009-01-27 10:46:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    MariuszM pisze:
    > Super, dzięki.
    > Powiedz mi tylko dlaczego 7 lat, rozumiem, obowiązek trzymania
    > dokumentacji, jest przez 5 lat, jeszcze rok też rozumiem (no może nie do
    > końca :) ), ale skąd 7 lat?

    7 lat to za mało. Standardowo termin przedawnienia to 5 lat. Ponadto
    termin ten może być wydłużony o 3 lata bez wiedzy podatnika, jeśli US
    będzie wykonywał jakieś czynności sprawdzające za granicą. Ponadto
    termin przedawnienia liczy się od roku złożenia deklaracji, lekko licząc
    trzymanie papierów 10 lat nie jest paranoją.

    --
    Liwiusz

  • 33. Data: 2009-01-27 10:53:28
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

> [...]
    > przedawnienia liczy się od roku złożenia deklaracji, lekko licząc
    > trzymanie papierów 10 lat nie jest paranoją.

    No dobra, ale obowiązek jest 5 lat, i co zrobi kontroler, jak mu powiem, że
    spaliłem papiery starsze niż 5 lat?

    pzdr.
    Mariusz

  • 34. Data: 2009-01-27 10:54:21
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 27-01-2009 o 11:46:48 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > termin przedawnienia liczy się od roku złożenia deklaracji, lekko licząc
    > trzymanie papierów 10 lat nie jest paranoją.

    Zwłaszcza jak się ma pracowników i 10 lat ZUS na głowie.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 35. Data: 2009-01-27 10:57:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    MariuszM pisze:

    > No dobra, ale obowiązek jest 5 lat, i co zrobi kontroler, jak mu powiem,
    > że spaliłem papiery starsze niż 5 lat?

    Obowiązek jest do czasu przedawnienia. Czasem przedawnić może się po
    8 latach, czy nawet po 9 latach od daty dokumentu. Co zrobi? Pewnie to
    samo, jakbyś powiedział mu, że spaliłeś zeszłoroczne dokumenty...

    --
    Liwiusz

  • 36. Data: 2009-01-27 10:58:15
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 27-01-2009 o 11:53:28 MariuszM <m...@t...onet.pl>
    napisał(a):

    > No dobra, ale obowiązek jest 5 lat, i co zrobi kontroler, jak mu powiem, że
    > spaliłem papiery starsze niż 5 lat?

    5 lat od końca roku w którym upływa termin rozliczenia.
    Czyli dla PIT 6 lat.
    Ale jest tuzin przypadków gdzie termin przedawnienia ulega zawieszeniu
    i nie płynie - a Ty o tym nie wiesz.

    Więc jeśli już spaliłeś te papiery to:
    1) Nie masz faktur kosztowych - a więc koszty=0 i VAT naliczony=0
    2) Szacowanie przychodów
    3) 1+2=Dopłata podatku z odsetkami
    4) Kary z KKS

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 37. Data: 2009-01-27 11:17:37
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    > Więc jeśli już spaliłeś te papiery to:
    > 1) Nie masz faktur kosztowych - a więc koszty=0 i VAT naliczony=0
    > 2) Szacowanie przychodów
    > 3) 1+2=Dopłata podatku z odsetkami
    > 4) Kary z KKS

    Jeszcze nie spaliłem, dlatego pytam :)

    Mariusz

  • 38. Data: 2009-01-27 11:20:15
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 27-01-2009 o 12:17:37 MariuszM <m...@t...onet.pl>
    napisał(a):

    > Jeszcze nie spaliłem, dlatego pytam :)

    To musisz skalkulować czy drożej wyjdzie 3+4 czy magazynowanie
    kilka lat dłużej :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 39. Data: 2009-01-27 11:27:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomek pisze:

    >>> 2) Szacowanie przychodów
    >>> 3) 1+2=Dopłata podatku z odsetkami
    >>

    > To musisz skalkulować czy drożej wyjdzie 3+4 czy magazynowanie
    > kilka lat dłużej :-)

    Podczas kalkulacji należy przemnożyć koszt 3+4 przez
    prawdopodobieństwo tego, że się wyda, nie jest to bowiem pewne :)

    --
    Liwiusz

  • 40. Data: 2009-01-27 21:33:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 Jan 2009, MariuszM wrote:

    > Super, dzięki.
    > Powiedz mi tylko dlaczego 7 lat, rozumiem, obowiązek trzymania dokumentacji,
    > jest przez 5 lat

    ...od KONCA roku, w którym upłynął termin PŁATNOŚCI PODATKU.
    Kiedy *upływa* termin płatności podatku od transakcji z 1.I.2001 roku?
    Tylko z zaliczką nie wyskocz ;> (ma być PODATEK).
    A koniec roku to 31.XII.

    > skąd 7 lat?

    Już wiesz? :D

    pzdr, Gotfryd