  • 21. Data: 2009-01-23 11:22:46
    Temat: Re: domena w koszty
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Jan 2009, jureq wrote:

    > A czy nic nie zmieniło się w związku z modyfikacją art 22d.2 gdzie
    > dopisano "ujawnienie WNiP"?

    Hm... ale to coś pewnie musiało definicję WNiP spełniać wcześniej :)

    > Nie zgadzam się

    Jeszcze by tego brakowało, żeby wszyscy się z wszystkimi zgadzali,
    trzeba by grupę zlikwidować z braku przymiotu "dyskusyjności" :)

    > też, że dotychczas problemem był brak możliwości wliczenia
    > w koszt amortyzacji WNiP nabytego przed rozpoczęciem DG a więc nie "w
    > celu". Problemem tym był brak możliwości wpisania czegoś takiego do
    > edwidencji.

    Moment.
    Ale sama definicja WNiP nadal zawiera słowa o "nabyciu" (a nie
    "własności", jak w ST).
    Wychodzi, że owszem, można zaliczyć "ujawnione", ale ujawnienie
    ujawnia fakt prowadzenia DG w momencie nabycia :D
    Co przeciw?

    > Obecnie podstawa do wpisu już istnieje. Przecież kosztu w
    > wypadku ŚT i WNiP nie powoduje nabycie a właśnie amortyzacja czyli używanie.

    No tu wypada się zgodzić.

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2009-01-23 11:26:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Opłaca się wyżej. Bo amortyzacja idzie w koszty.

    W zamian rośnie prawdopodobna czepliwość przy czynnościach sprawdzajacych :D
    IMHO ma sens zebranie "rynkowych" cen podobnego sprzętu - allegro jest
    IMHO dokonalym rozwiązaniem dla kilku problemów z wyceną, tego również.

    > Formalnie nie istnieje nic takiego jak przekazanie na potrzeby DG.

    Acz nieformalnie niektórzy tak właśnie nazywają "wprowadzenie
    do ewidencji" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2009-01-24 10:17:30
    Od: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>

    > A co najmniej tak wychodzi, wbrew tzw. "chłopskiemu rozumowi".

    > Już Ci napisali - najlepiej w cenie zakupu.
    > Przepis jest jasny i prostu :)
    > BTW: poczytaj sobie zarówno przepisy jak i archiwa grupy, naprawdę
    > polecam.

    wystarczy miec paragon, czy musi byc faktura ?

    > Rozliczasz się na KPiR?
    > Bo wychodzi że NAPRAWDĘ powinieneś poczytać (archiwa i przepisy).
    > Przecież to podstawa - podatek dochodowy rozlicza się *rocznie*, zaś
    > zaliczki rozlicza się *narastająco* (licząc *za każdym razem* od
    > początku roku).

    dobra doszedlem w ksiazce do rozdzialu rozliczenie roczne :)
    W uproszczeniu
    llicze co miesiac od poczatku roku, jak bede miec do zaplacenia zaliczke to
    place, w danym miesiacu patrze jaka wyszla zaliczka
    odejmuje od niej wszystkie wplacone zaliczki w danym roku i mam zaliczke do
    zaplaty w danym miesiacu.
    czy tak?

    > Nie wypowiem się, ale IMHO nie podlega pod komplikację związaną
    > z "inwestycją w DG" o której napisałem wyżej.
    > Jest to bowiem wydatek "uboczny", podobnie jak opłata za zarejestrowanie
    > DG, zakup druków i podobne - nie stanowi "właściwej DG" (a więc
    > nie przesądza o jej prowadzeniu).

    no dobra ale oplate skarbowa za vat R moglem wrzucic :)

    > Ale jest to WNiP, i tu bym przeszkodę widział (wbrew stanowisku jureq,
    > acz trzeba przyznać że zmiany o WNiP też mam do poczytania :D)

    Zestaw stanowi czytnik + karte + roczny podpis

    P.

  • 24. Data: 2009-01-24 11:52:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 24 Jan 2009, Kotlet mielony wrote:

    > wystarczy miec paragon, czy musi byc faktura ?

    A co Ci wychodzi z przepisów i archiwum? ;)

> [...]
    > place, w danym miesiacu patrze jaka wyszla zaliczka
    > odejmuje od niej wszystkie wplacone zaliczki w danym roku i mam zaliczke do

    Ano tak.

    > no dobra ale oplate skarbowa za vat R moglem wrzucic :)

    A co wyżej napisałem? ;)
    "Wydatki uboczne", czyli coś co trzeba ponieść *aby* móc prowadzić
    DG, a więc samo w sobie DG *nie stanowi*, niewątpliwie można.
    Natomiast "budowanie przedsiębiorstwa" raczej jest już prowadzeniem
    DG - samym prowadzeniem, a nie czymś "ubocznym".
    Oczywiscie też można zaliczyć w koszt, tyle, że jest pytanie, czy
    za 5 lat US sobie nie przypomni że podatnik nie zgłosił prowadzenia
    DG w terminie a ZUS za 10 lat - że nie płacił składek...
    Uczciwie trzeba przyznać że prawdopodobieństwo takiej "akcji" wygląda
    na nikłe i opisu przypadku zarzutu "prowadzenia DG poprzez inwestowanie"
    (a ściślej - naruszenia obowiązku rejestracji z takiej przyczyny) nie
    widziałem.
    Niemniej z przepisów tak wychodzi.

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2009-01-24 12:05:46
    Od: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>

> [...]
    > na nikłe i opisu przypadku zarzutu "prowadzenia DG poprzez inwestowanie"
    > (a ściślej - naruszenia obowiązku rejestracji z takiej przyczyny) nie

    no dobra tyle ze ja zakuilem zestaw po wpisaniu sie do ewidencji DG i
    uzysdkaniu regon a przed rejestracja w US i ZUS

    --
    http://zabijacz-czasu.niesfornazyta.pl - forum ogólnotematyczne bez
    rejestracji !

  • 26. Data: 2009-01-26 09:29:07
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    > Nie możesz 0. Możesz po prostu nie wpisywać tego kompa do EŚT. Nie pozbawi
    > cię to możliwości wpisywania w koszty materiałów eksploatacyjnych i częsci
    > o wartości < 3500.

    Jak to możliwe? Nie mam kompa w EST i mogę go ulepszać? Mogę np. dokupić
    dysk twardy, albo wymienić kartę graficzną?

    > Dla laptopa obojętne, ba zazwyczaj nie dokupuje się do niego drogich
    > ulepszeń. W wypadku komputera lepiej EŚT, bo wtedy przynajmniej wiadomo co
    > zrobić z ulepszeniami > 3500.

    Czyli, jeśli komp jest tylko na ewidencji wyposażenia to nie mogę go
    ulepszać częściami, które podniosą wartość ponad 3500?

    Co z zakupem np drukarki, to też jest ulepszenie, czy osobny element
    wyposażenia?

    Jeśli kupię soft, np. Office'a za 700 pln, to zwiększa on wartość kompa?
    To jest WNiP i jak to później zdjąć z DG? Jak sprzedam płytki to podpadnę
    pod kasę fiskalną, czyli co sprzedać licencję, a płytki dodać gratis?

    pzdr.
    Mariusz

  • 27. Data: 2009-01-26 10:10:59
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 26 Jan 2009 10:29:07 +0100, MariuszM napisał(a):

    > Jak to możliwe? Nie mam kompa w EST i mogę go ulepszać? Mogę np. dokupić
    > dysk twardy, albo wymienić kartę graficzną?

    Nie traktujesz tego wtedy jako ulepszenia ŚT, Tylko po prosytu jhako zakup
    dysku, który będzie używany w DG.

    > Czyli, jeśli komp jest tylko na ewidencji wyposażenia to nie mogę go
    > ulepszać częściami, które podniosą wartość ponad 3500?

    Chodzi o wypadek gdy jedna dokupowana część jest warta >3500. Można to
    zrobić, ale nikt nie wie jak. Masz wtedy szansę być tym pierwszym, który
    przejdzie całą procedurę sądową. I wtedy już będzie wiadomo ;)

    > Co z zakupem np drukarki, to też jest ulepszenie, czy osobny element
    > wyposażenia?

    To zależy jaka drukarka: jak zwykła podłączana do 1 kompa to ulepszenie.
    Jak sieciowa to osobny ŚT.

    > Jeśli kupię soft, np. Office'a za 700 pln, to zwiększa on wartość kompa?

    To były długie dyskusje. Poszukaj w archiwum zwłaszcza wypowiedzi
    Gotfryda.

  • 28. Data: 2009-01-26 11:07:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Jan 2009, jureq wrote:

    > Nie traktujesz tego wtedy jako ulepszenia ŚT, Tylko po prosytu jhako zakup
    > dysku, który będzie używany w DG.

    Pozwolę się wetknąć z uściśleniem: będzie to wyposażenie (do 1500 zł
    nieewidencjonowane).

    :D

    pzdr, Gotfryd

  • 29. Data: 2009-01-26 12:12:27
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    > Pozwolę się wetknąć z uściśleniem: będzie to wyposażenie (do 1500 zł
    > nieewidencjonowane).

    Jak takie coś zdjąć później z DG, skoro tego nigdzie nie ewidencjonujemy ?
    Nie jest przypadkiem tak, że jak rzecz jest używana dłużej niż rok powinna
    być ewidencjonowana?

    pzdr.
    Mariusz

  • 30. Data: 2009-01-26 17:58:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Jan 2009, MariuszM wrote:

    > Jak takie coś zdjąć później z DG, skoro tego nigdzie nie ewidencjonujemy ?

    Nijak.
    Jak nie ma to nie ma.
    Jak kontroler się spyta co się stało z danym zakupem albo
    "przekwalifikowaniem" to trzeba umieć sensownie wyjaśnić,
    z tego powodu może mieć sens (jak się ma sklerozę na przykład)
    zaznaczenia np. na f-rze co się z tym czymś zrobiło (np.
    sprzedało).
    Po 7 latach nie ma śladu - przecież to są *drobne* zakupy,
    bez przesady poproszę :)

    > Nie jest przypadkiem tak, że jak rzecz jest używana dłużej niż rok powinna
    > być ewidencjonowana?

    A kiedy czytałeś ostatnio rozporządzenie o prowadzeniu KPiR?
    Podsunąć pod nos? ;)
    Proszę:

    Wyposażenie ewidencjonowane jest od 1500 zł.
    Zastanów się: długopisy też będziesz ewidencjonować?
    A młotek za 5 zł?

    pzdr, Gotfryd