  • 1. Data: 2005-10-30 09:13:56
    Temat: dochody z zagranicy
    Od: "fotomal" <f...@a...pl>

    Witam

    Przez serwis zachodni (kanadyjski) sprzedaję licencje na moje prace, za co
    otrzymuje prowizje. Jest ona wypłacana w postaci przesyłanego czeku.
    Jednoczesnie prowadzę DG (kpir, VAT), zawierajaca m.in. taka samą
    działalność.

    Wkrótce pierwszy czek i problem jak podejśc do kwestii podatku. Wpisać w
    KUP? Jaki dokument wystawić? Jaka kwotę uzwględnic (bank pobiera opłatę za
    inkaso i przelicza na złotówki)?
    A może inaczej? Może powinienem skladac PIT-53?

    Czy ktos może mnie naprowadzić, jak sie do tego zabrać?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-10-31 09:36:18
    Temat: Re: dochody z zagranicy
    Od: "xxx" <w...@w...pl>

    Użytkownik "fotomal" <f...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > działalność.
    >
    > Wkrótce pierwszy czek i problem jak podejśc do kwestii podatku. Wpisać w
    Wg mnie: normalnie jako eksport. Po stronie przychodu.

    >Jaki dokument wystawić?
    F-re wewnetrzna wg kursu sredniego z NBP na dzien sprzedazy
    Potem jak bank zaksieguje wplyw to korekta kursow.

    > Jaka kwotę uzwględnic (bank pobiera opłatę za
    > inkaso i przelicza na złotówki)?
    Jesli oddzielna pozycja na wyciagu za inkaso, to po stronie kosztow.

    > A może inaczej? Może powinienem skladac PIT-53?
    Nie. Normalny PIT-5. No i VAT-7 (jesli vatowiec) z wpisem w odpowiednie pole
    (eksport, stawka 0).

    Tamtemu oczywiscie wystawiamy normalna fakture (tzw eksportowa)

    Pozdrawiam - xxx