  • 11. Data: 2006-05-18 14:37:19
    Temat: Re: dochody w angli i w polsce
    Od: Erion Kuka <p...@w...pl>

    witek wrote:

    > A jeśli już to musi to być zawarte w umowie dwustronnej, musi to być
    > negocjowane z Polską i ktoś po naszej stronie musi się na to zgodzić.
    > No chyba, że ktoś się na coś takiego u nas zgodzi, wóczas tak, będzie to
    > obowiązywało.

    1. Moglem odpisac poprostu: Nie
    2. Moglem napisac, ze: Pytanie jest nidorzeczne, bo nijak sie ma do
    tematu przewodniego.
    3. Sens mojej odpowiedzi byl taki (napisalem to najogolniej jak
    potrafilem), ze kazda niedorzecznosc moze obowiazywac jesli bedzie takie
    prawo.
    3. Co do umow dwustronnych, to wybacz ale nie w przypadku rzadu Polski.
    Polska dyplomacja zazwyczaj na wszystko sie zgadza, nie wazne czy cos ma
    sens czy nie.

    Wiec, mozna byc teoretykiem i mozna byc praktykiem. Teoretycznie umowy
    powinny byc inne ale praktycznie sa takie i nic nie zrobisz.

    pozdrawiam
    Erion

  • 12. Data: 2006-05-18 18:32:57
    Od: piotr<a...@t...pl>

    panowie czyli krotko muwiac jak zamkne to moje konto gieldowe i jestem
    rezydentem anglii i nie mam absolutnie nic innego wspolnego z polska naawet
    zameldowania.to wtedy musze tylko zaplacic podatek za gielde?z gory wielkie
    dzieki za pomoc i pozdrawiam

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 13. Data: 2006-05-18 19:25:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 May 2006, Erion Kuka wrote:

    > US ma prawo zapytac KAZDEGO obywatela danego panstwa o podatki.

    Ja bym bardzo prosił o wskazanie podstawy prawnej.
    Podstawy prawnej wskazującej że to obywatelstwo uprawnia do zadawania
    pytań w sprawie podatków.
    Żeby jasność była: prezentowane tu i ówdzie humoreski na temat
    bzdur w przepisach opartych o obywatelstwo *są prawdziwe*, i jakby
    kto chciał polskiego obywatele który całe życie spędził w USA
    i pierwszy raz przyjechał do Polski wsadzić do ciupy celem sprawdzenia
    dlaczego uchylał się od służby wojskowej, ba - być może służył
    w wojskach innego kraju (zabronione!) - to zatrzymany IMO mógłby
    jedynie liczyć na zwolnienie "ze względu na niską społeczną
    szkodliwość" czy jakoś tak. Może jestem trochę zacowany i słowo
    "są" trzeba zmienić na "było" :), niemniej... to akurat prawda.

    Możesz wskazać w przepisach Ordynacji cokolwiek, co uprawnia do
    wniosku jaki przedstawiłeś?

    Na przykład na jakiej podstawie prawnej US może zwrócić się do
    obywateli polskich którzy od czasu wojny w kraju nie byli (no
    ja wiem, od '45 parę lat się uzbierało, nie krzyczeć :>) żeby
    podawali "informacje podatkowe"?

    Tak ciekaw jestem zupełnie niezobowiązująco :)

    > Wiec jednak ma.
    > Jak sie przeprowadzisz do Niemiec majac polski paszport to co obowiazek
    > sluzby wojskowej Cie nie obejmuje?

    Właśnie te przepisy były (są? - ja już w rezerwie jestem to nie
    czytam na bieżąco ;)) oparte o obywatelstwo i prowadziły naprawdę
    do absurdu - łamania prawa przez całą ochronę/celników/pograniczników
    którzy byli zobowiązani do zatrzymania przestępców a tego nie robili.
    Rzeczone przestępstwo polegało jak wyżej - na niedopełnieniu obowiązku
    wojskowego w kraju i służeniu w innej armii bez stosownej zgody władz
    wojskowych.

    Ale przeszukanie np. Ordynacji na okoliczność "obywatela" wskazuje
    tylko jedno trafienie - Rzecznika Praw Obywatelskich a dotyczy
    udostępniania akt.

    Lister z Windows Commander mi się zepsuł czy szukam w złym miejscu?
    :)

    Popatrz na to tak: posługujesz się "podobieństwem".
    Ale przepisy o służbie wojskowej są mało podobne do tych podatkowych.

    > Nie interesuje mnie Cimoszewicz. Interesuje mnie mechanizm.

    ...a mnie przepis na podstawie którego twierdzisz że US ma prawo
    żądania wyjaśnień od *obywatela*!
    Wyjaśniam że nie mam żadnego interesu prawnego (jak to się określa),
    ja tak z czystej ciekawości :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 14. Data: 2006-05-18 19:28:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 May 2006, witek wrote:

    > no to ma prawo do zapytania, a nie do podatkow.

    Skoro zgadzasz się z Erionem co do tego iż US ma prawo skutecznie
    pytać każdego na podstawie *obywatelstwa*, to również ciebie muszę
    poprosić o wyjaśnienie: gdzie tak napisano?
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 15. Data: 2006-05-18 20:01:48
    Od: Erion Kuka <p...@w...pl>

    piotr wrote:
> [...]
    > zameldowania.to wtedy musze tylko zaplacic podatek za gielde?z gory wielkie

    To bedzie zalezec od US. Musisz ich przekonac, ze osrodek interesow
    zyciowych przeniosles na Wyspy. Badz wiarygodny ;) he he.
    Nie wiem naprawde, poradz sie doradcy podatkowego, ktory dziala w Twojej
    miejscowosci i zna realia dzialania tamtejszego US. Kazdy US podejmuje
    decyzje bazujac na przepisach, prcedensach i wytycznych z centrali ale
    nie oznacza to, ze podatnik bedzie rowno traktowany tzn. US w Radomiu
    moze robic problemy ale juz US w Olkuszu zapomni o calej sprawie.

    Oto Polska przecie ;) zapomniales dlaczego wyjechales?

    pozdrawiam
    Erion

  • 16. Data: 2006-05-18 20:47:36
    Od: piotr<a...@t...pl>

    dzieki za rade.a co do tej polski to swieta racja.pozostaje tylko jedno pytanie
    kiedy w tej polsce bedzie dobrze zebysmi mogli wracac i normalnie zyc.pozdrawiam
    serdecznie,piotr

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 17. Data: 2006-05-18 23:25:16
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Erion Kuka wrote:

> [...]
    > Mogą o tym decydować takie rzeczy, jak:
    >
    > # Nieposiadanie mieszkania w Polsce,
    > # Nieposiadanie małżonka lub dzieci w Polsce,
    > # Nieposiadanie konta w Polsce,
    > # Złożenie przed wyjazdem z Polski tzw. NIP-3, informującego o zmianie
    > miejsca zamieszkania,
    > # Nieregularne wizyty w Polsce,
    > # Brak inwestycji w Polsce,
    > # Nieposiadanie urlopu bezpłatnego z poprzedniego miejsca pracy na czas
    > wyjazdu,
    > # Status rezydenta podatkowego lub status rezydenta w WB.
    >
    > To tyle. Pozdrawiam i zycze wielu sukcesow

    No i?

    Chcesz mi udowodnić, że inwestowanie na polskiej giełdzie z Anglii
    spełnia większość tych punktów.

  • 18. Data: 2006-05-18 23:27:25
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    piotr wrote:
    > panowie czyli krotko muwiac jak zamkne to moje konto gieldowe i jestem
    > rezydentem anglii i nie mam absolutnie nic innego wspolnego z polska naawet
    > zameldowania.to wtedy musze tylko zaplacic podatek za gielde?

    tak.
    Płacisz w Polsce podatek tylko od tego co zarobiłeś w Polsce.

    Im mniej śladów twojej obecności w Polsce tym lepiej.
    Konto bankowe możesz mieć, ale najlepiej jako nierezydent, na giełdzie
    jako osoba zagraniczne też możesz inwestować, nawet umowę zlecenie
    możesz wykonać. Ale rozliczaną tak jakbyś był rodowitym anglikiem.

  • 19. Data: 2006-05-18 23:31:52
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Skoro zgadzasz się z Erionem co do tego iż US ma prawo skutecznie
    > pytać każdego na podstawie *obywatelstwa*, to również ciebie muszę
    > poprosić o wyjaśnienie: gdzie tak napisano?
    > :)

    Nie zgadzam się z nim :)

  • 20. Data: 2006-05-18 23:32:36
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    piotr wrote:
    > dzieki za rade.a co do tej polski to swieta racja.pozostaje tylko jedno pytanie
    > kiedy w tej polsce bedzie dobrze zebysmi mogli wracac i normalnie zyc.pozdrawiam
    > serdecznie,piotr

    Jak się ludzie zmienią. Za 3-4 pokolenia.