  • 1. Data: 2006-02-23 10:06:11
    Temat: do kiedy się rozliczyc z US
    Od: g...@b...pl

    witam,
    do kiedy trzeba sie rozliczyć z US? i czy musze to robić w mieście gdzie
    jestem zameldowana czy też moge isc do jakiegokolwiek US?

    Pozdrawiam
    EZ

  • 2. Data: 2006-02-23 10:41:43
    Temat: Re: do kiedy się rozliczyc z US
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    g...@b...pl wrote:

    > do kiedy trzeba sie rozliczyć z US?

    Rozliczyć? Z czego? Domyśłam się, że zpodatku dochodowego za rok 2005.

    > i czy musze to robić w mieście
    > gdzie jestem zameldowana

    Nie. Chyba, że jesteś zameldowana tam gdzie mieszkasz. Jak zauważyłem
    wypadek gdy ktoś jest zameldowany tam gdzie mieszka jest rugułą w
    świecie rzeczywistym, a wyjątkiem w świecie wirtualnym czyli na
    pl.soc.prawo.podatki.

    > czy też moge isc do jakiegokolwiek US?

    Nie. Rozliczasz się w Urzędzie Skarbowym właściwym dla miejsca
    *zamieszkania*.

  • 3. Data: 2006-02-24 02:56:49
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    g...@b...pl wrote:
    > witam,
    > do kiedy trzeba sie rozliczyć z US? i czy musze to robić w mieście gdzie
    > jestem zameldowana czy też moge isc do jakiegokolwiek US?

    do 30 kwietnia, w US tam gdzie mieszkasz. Zerknij do swojej pamięci i
    zastanów się gdzie się rozliczałaś ostatnim razem, albo gdzie wysyłałaś
    wniosek od nadanie numeru NIP.
    Oficjalnie masz się rozliczyć tam gdzie mieszkasz i o ile jest to inny
    US niż "ostatnio używany" to NIP-3 akutalizacyjny powinien już być
    wysłany dawno.
    Zginiesz kiedyś ze swoim podejściem do tematu.

  • 4. Data: 2006-02-26 23:23:09
    Od: g...@b...pl

    Dnia Thu, 23 Feb 2006 20:56:49 -0600, witek napisał(a):
    > US tam gdzie mieszkasz

    nie martw się, nie zginę :)
    poza tym to jest moje pierwsze rozliczenie więc mam prawo nie wiedzieć.

    dziękuję jureq za odpowiedź, Tobie witku też mimo wszystko
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-02-28 19:15:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Feb 2006 g...@b...pl wrote:

    > poza tym to jest moje pierwsze rozliczenie więc mam prawo nie wiedzieć.

    No, tu układ jest taki: "to jest moje pierwsze wejście na jezdnię,
    więc mam prawo nie wiedzieć. A jakiś głąb mi wciska mandat twierdząc
    że czerowne światło się paliło - a co mnie to obchodzi ??" ;)
    Jak to mawiają: "dura lex..."
    I jeszcze, że nieznajomość przepisów nie usprawiedliwia :(

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)