  • 1. Data: 2010-08-10 19:02:08
    Temat: delegacja
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Witam,

    1os.DG,KPiR,VAT
    Ostatnio tak się złożyło że musiałem wyjechać na kilkudniową delegację.
    Czy dobrze kojarzę że od faktury za hotel nie odlicza się Vat tylko w całości w
    KUP?
    Wiem że to już było wiele razy ale jaki jest stan obecny donośnie: Czy mogę
    również zaliczyć do KUP fakturę za obiad z klientem w restauracji?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2010-08-12 22:28:07
    Temat: Re: delegacja
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Aug 2010, Piotr wrote:

> [...]
    > Czy dobrze kojarzę że od faktury za hotel nie odlicza się Vat tylko w całości

    Niestety dobrze. >5% w plecy (od 7% 18% lub 19% "odlicza się" w KUP).

    > Wiem że to już było wiele razy ale jaki jest stan obecny donośnie: Czy mogę
    > również zaliczyć do KUP fakturę za obiad z klientem w restauracji?

    A to już sam się czuję zakręcony od zmian.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2010-08-13 06:21:09
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    > Niestety dobrze. >5% w plecy (od 7% 18% lub 19% "odlicza się" w KUP).

    > A to już sam się czuję zakręcony od zmian.

    Od "zmian" w liczbie mnogiej?
    Była jedna - wywaliła z kosztów reprezentację. Całkiem.
    Z naciskiem na usługi gastronomiczne, zakup żywności i napojów, w tym
    alkoholi.

    Art 23 ust 1 pkt 23 UoPDOF

    Nie wiem czy może być dobitniej.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 4. Data: 2010-08-13 07:40:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Aug 2010, Maddy wrote:

    > Od "zmian" w liczbie mnogiej?

    Tak.

    > Była jedna - wywaliła z kosztów reprezentację. Całkiem.

    Jak w ustawie to owszem.
    Problem stanowi fakt że prawo to nie tylko same przepisy, ale również
    "zasady prawne" i wynikająca z tego tzw. "linia orzecznicza" :]

    > Z naciskiem na usługi gastronomiczne, zakup żywności i napojów, w tym
    > alkoholi.

    Ale za to AFAIR pojawiła się interpretacja że "normalne wydatki"
    niekoniecznie mają charakter reprezentacyjny, co skutecznie
    rozmywa granicę (za pomocą pytania co to jest "normalny
    wydatek" i czy fundowanie takiego wydatku pracownikom powoduje
    że przestaje on być reprezentacyjny).
    Prawda li to?

    > Art 23 ust 1 pkt 23 UoPDOF
    >
    > Nie wiem czy może być dobitniej.

    Z naciskiem na "w tym alkoholi" pewnie nie, ale trzeba odpowiedzieć
    na pytanie czy jak gość skorzysta z napojów przeznaczonych dla
    pracowników to trzeba ów napój wywalić z KUP.
    I już mamy pytanie o granicę "żywności i napojów".

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2010-08-13 08:06:40
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Użytkownik "Maddy" napisała w wiadomości:

> [...]
    > Była jedna - wywaliła z kosztów reprezentację. Całkiem.
    > Z naciskiem na usługi gastronomiczne, zakup żywności i napojów, w tym

    Dziękuję bardzo za pomoc.
    Pisząc o tej restauracji świtało mi że nie dawno było jakieś orzeczenie czy
    wyrok w takiej kwestii.
    Wydawało mi się że gdzieś sobie zapisałem żebym mógł się później powoływać ale
    chyba mi się tylko wydawało :)

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 6. Data: 2010-08-13 08:09:05
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > pracowników to trzeba ów napój wywalić z KUP.
    > I już mamy pytanie o granicę "żywności i napojów".

    To już lepiej chyba lepiej z gościem przenocować :-)
    i fakturę brać na : "usługę hotelową" - tak jak hotele proponują.

  • 7. Data: 2010-08-13 13:42:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Aug 2010, Piotr wrote:

    > Pisząc o tej restauracji świtało mi że nie dawno było jakieś orzeczenie czy
    > wyrok w takiej kwestii.

    Ano było - i też nie mam "linku pod ręką", ale pamiętam że szło właśnie
    w stronę "zwyczajnych wydatków" albo czegoś podobnie nazwanego, ze
    wskazaniem iż nakarmienie gościa niekoniecznie jest reprezentacją.
    Jak to się ma do rozważań "użycie restauracji a reprezentacja" już
    nie pamiętam, ale wydaje mi się że widziałem gdzieś (niewykluczone
    że na grupie) któtką dyskusję wywołaną uwagą że skorzystanie
    np. z cateringu wcale nie musi być tańsze (a w świetle "zwykłego
    wydatku" catering trzeba by uznać za dopuszczalny), zależnie
    od półki na której leży restauracja :D

    > Wydawało mi się że gdzieś sobie zapisałem żebym mógł się później powoływać
    > ale chyba mi się tylko wydawało :)

    Mi też :> (się wydawało, ale nie widzę w stosownym folderze)

    pzdr, Gotfryd