eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkidekretacja na dowodach ksiegowch....
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 12

  • 1. Data: 2002-02-07 10:07:19
    Temat: dekretacja na dowodach ksiegowch....
    Od: "Piotr Lenczewski" <p...@p...onet.pl>

    chcialbyym sie zorientowac czy istnieje gdzies w przepisach ustawy o
    rachunkowosci lub ustawie o vat (moze gdzies indziej?) przepis odnosnie
    dekretacji na dokumentach (fakturach
    vat,rachunkach)dlugopisem,olowkiem....czy mozna dekretowac olowkiem......?
    g...@p...mcdonalds-ce.com
    Z gory dziekuje......


  • 2. Data: 2002-02-07 10:23:43
    Temat: Re: dekretacja na dowodach ksiegowch....
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Piotr Lenczewski napisał(a):
    >
    > chcialbyym sie zorientowac czy istnieje gdzies w przepisach ustawy o
    > rachunkowosci lub ustawie o vat (moze gdzies indziej?) przepis odnosnie
    > dekretacji na dokumentach (fakturach
    > vat,rachunkach)dlugopisem,olowkiem....czy mozna dekretowac olowkiem......?
    > g...@p...mcdonalds-ce.com
    > Z gory dziekuje......

    Nie ma obowiązku dekretowania na dokumentach w ogóle. Ważny jest
    dokument źródłowy (np. faktura) oraz wpis w księdze rachunkowej, który
    ma byc oznaczony tak,żeby można była na jego podstawie zindentyfikowac
    dokument.
    Dekret ma funkcję czysto pomocniczą, ciężko jest przecież księgować "z
    wolnej ręki", nie rozpisawszy sobie tego wcześniej, ale od strony
    prawnej nie istnieje.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl
    m...@i...pl


  • 3. Data: 2002-02-07 10:25:34
    Temat: Re: dekretacja na dowodach ksiegowch....
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Piotr Lenczewski napisał(a):
    >
    > chcialbyym sie zorientowac czy istnieje gdzies w przepisach ustawy o
    > rachunkowosci lub ustawie o vat (moze gdzies indziej?) przepis odnosnie
    > dekretacji na dokumentach (fakturach
    > vat,rachunkach)dlugopisem,olowkiem....czy mozna dekretowac olowkiem......?
    > g...@p...mcdonalds-ce.com
    > Z gory dziekuje......

    Nie ma obowiązku dekretowania na dokumentach w ogóle. Ważny jest
    dokument źródłowy (np. faktura) oraz wpis w księdze rachunkowej, który
    ma byc oznaczony tak,żeby można była na jego podstawie zindentyfikowac
    dokument.
    Dekret ma funkcję czysto pomocniczą, ciężko jest przecież księgować "z
    wolnej ręki", nie rozpisawszy sobie tego wcześniej, ale od strony
    prawnej nie istnieje.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl
    m...@i...pl


  • 4. Data: 2002-02-07 10:44:01
    Temat: Re: dekretacja na dowodach ksiegowch....
    Od: "Karol" <a...@b...com>


    Użytkownik Maddy <m...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@i...pl...
    > Piotr Lenczewski napisał(a):
    > >
    > > chcialbyym sie zorientowac czy istnieje gdzies w przepisach ustawy o
    > > rachunkowosci lub ustawie o vat (moze gdzies indziej?) przepis odnosnie
    > > dekretacji na dokumentach (fakturach
    > > vat,rachunkach)dlugopisem,olowkiem....czy mozna dekretowac
    olowkiem......?
    > > g...@p...mcdonalds-ce.com
    > > Z gory dziekuje......
    >
    > Nie ma obowiązku dekretowania na dokumentach w ogóle. Ważny jest
    > dokument źródłowy (np. faktura) oraz wpis w księdze rachunkowej, który
    > ma byc oznaczony tak,żeby można była na jego podstawie zindentyfikowac
    > dokument.

    A o czym mowi art. 21 ust.1 pkt. 6 ustawy o rachunkowosci?

    Karol



  • 5. Data: 2002-02-07 11:10:39
    Temat: Re: dekretacja na dowodach ksiegowch....
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <K...@c...pl>

    Użytkownik "Maddy" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:3C6255AF.EC4194F1@inzbud.pl...
    > Piotr Lenczewski napisał(a):
    > > chcialbyym sie zorientowac czy istnieje gdzies w przepisach ustawy o
    > > rachunkowosci lub ustawie o vat (moze gdzies indziej?) przepis odnosnie
    > > dekretacji na dokumentach (fakturach
    > > vat,rachunkach)dlugopisem,olowkiem....czy mozna dekretowac
    olowkiem......?

    > Nie ma obowiązku dekretowania na dokumentach w ogóle. Ważny jest
    > dokument źródłowy (np. faktura) oraz wpis w księdze rachunkowej, który
    > ma byc oznaczony tak,żeby można była na jego podstawie zindentyfikowac
    > dokument.
    > Dekret ma funkcję czysto pomocniczą, ciężko jest przecież księgować "z
    > wolnej ręki", nie rozpisawszy sobie tego wcześniej, ale od strony
    > prawnej nie istnieje.
    > Maddy

    To ja jeszcze chciałam zapytać przy okazji o poniższy artykuł z Ustawy o
    rachunkowości:
    Art. 21. [ Dowód księgowy ]
    1. Dowód księgowy powinien zawierać co najmniej:
    1) określenie rodzaju dowodu i jego numeru identyfikacyjnego [36] ,
    2) określenie stron (nazwy, adresy) dokonujących operacji gospodarczej,
    3) opis operacji oraz jej wartość, jeżeli to możliwe, określoną także w
    jednostkach naturalnych,
    4) datę dokonania operacji, a gdy dowód został sporządzony pod inną datą -
    także datę sporządzenia dowodu,
    5) podpis wystawcy dowodu oraz osoby, której wydano lub od której przyjęto
    składniki aktywów [37] ,
    6) [38] stwierdzenie sprawdzenia i zakwalifikowania dowodu do ujęcia w
    księgach rachunkowych przez wskazanie miesiąca oraz sposobu ujęcia dowodu w
    księgach rachunkowych (dekretacja), podpis osoby odpowiedzialnej za te
    wskazania.
    ...
    czy ten ostatni punkt odnosi się do pieczątki z tyłu faktury, na której
    zatwierdza się fakturę pod względem merytorycznym i rachunkowym, czy do
    dekretu na fakturze również?
    Kiedyś biegły nie za bardzo chciał przyjąć do wiadomości fakt, że na fa
    sprzedaży brak jest dekretu, który "idzie automatycznie". Faktur tych były
    tysiące, a w księgowości 2 osoby, a poza tym wszelkie opisy programu i
    automatycznego dekretowania były.
    Kasia



  • 6. Data: 2002-02-07 11:10:42
    Temat: Re: dekretacja na dowodach ksiegowch....
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Piotr Lenczewski" <p...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:a3tjls$4o$1@news.onet.pl...
    > chcialbyym sie zorientowac czy istnieje gdzies w przepisach ustawy o
    > rachunkowosci lub ustawie o vat (moze gdzies indziej?) przepis odnosnie
    > dekretacji na dokumentach (fakturach
    > vat,rachunkach)dlugopisem,olowkiem....czy mozna dekretowac
    olowkiem......?

    Trochę nie gramatycznie, ale nie chce mi się przerabiać cytatu:


    UOR
    z dniem 1 stycznia 2002 r., w art. 21 w ust. 1 pkt 6 otrzyma brzmienie:
    "6) stwierdzenie sprawdzenia i zakwalifikowania dowodu do ujęcia w
    księgach rachunkowych przez wskazanie miesi?ca oraz sposobu ujęcia dowodu
    w księgach rachunkowych (dekretacja), podpis osoby odpowiedzialnej za te
    wskazania."

    Zapis musi być zrobiony w sposób trwały (czyli ołówek odpada).

    --
    Pozdrawiam,
    Kaizen x...@c...sz
    GG 2122; ICQ#: 64457775
    e-mail Rot13 coded



  • 7. Data: 2002-02-07 11:52:34
    Temat: Re: dekretacja na dowodach ksiegowch....
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Kaizen napisał(a):
    >
    > Użytkownik "Piotr Lenczewski" <p...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:a3tjls$4o$1@news.onet.pl...
    > > chcialbyym sie zorientowac czy istnieje gdzies w przepisach ustawy o
    > > rachunkowosci lub ustawie o vat (moze gdzies indziej?) przepis odnosnie
    > > dekretacji na dokumentach (fakturach
    > > vat,rachunkach)dlugopisem,olowkiem....czy mozna dekretowac
    > olowkiem......?
    >
    > Trochę nie gramatycznie, ale nie chce mi się przerabiać cytatu:
    >
    > UOR
    > z dniem 1 stycznia 2002 r., w art. 21 w ust. 1 pkt 6 otrzyma brzmienie:
    > "6) stwierdzenie sprawdzenia i zakwalifikowania dowodu do ujęcia w
    > księgach rachunkowych przez wskazanie miesi?ca oraz sposobu ujęcia dowodu
    > w księgach rachunkowych (dekretacja), podpis osoby odpowiedzialnej za te
    > wskazania."
    >
    > Zapis musi być zrobiony w sposób trwały (czyli ołówek odpada).

    Hmm... Od 10 lat dekrety w naszej fimie robione są na karteczkach
    przypinanych do faktur, a jeżeli dekret jest automatyczny, to wcale.
    Od nowego roku będzie 90% dekretów automatycznych.
    Jest tylko pieczątka :zatwierdzone pod względem merytorycznym.. itd.
    I opis, np. materiały na budowę XYZ, części zamienne do samochodu
    blablabla

    Biegłego mamy co roku, co roku innego (taka polityka zarządu, w
    sensowność nie wnikam), nikt nie miał zastrzeżeń.
    Jeden stwierdził że z tymi karteczkami to dobry pomysł, jak sie
    człowiek pomyli to można odpiąć i dopiąć nową i faktury nie są
    "pobazgrane".
    A gdzie np. wpisać dekret na takim wąskim kwitku dokumentującym jakies
    tam opłaty w Urzędzie Gminy? Tam nawet nie ma gdzie dziurki zrobić.

    I teraz mielibyśmy zacząć na wszystkim tak pisać? Hmm... to ze 2 osoby
    byłyby potrzebne jeszcze, tylko do opisywania dokumentów.

    Swoja drogą, czy kogoś kiedyś ukarano za odstępstwa od ustawy o
    rachunkowości (mówie o drobnych, a nie np. nieprowadzeniu ksiąg w
    ogóle) jeżeli nie pociągąły one za soba zaległości podatkowych?
    Kontrolerzy z UKS to jeszcze, chociaż ostatniego trzeba było douczać w
    trakcie kontroli bo bzdury mu wychodziły (douczanie leżało w naszym
    interesie), ale ci z US nie mają pojęcia o rachunkowości jako takiej.
    Kiedyś jedna młodsza (jakas praktykantka?) spytała czy przez to że
    mamy dwa układy kosztów (4 i 5) koszty się nie podwajają. Pewnie długo
    nie popracowała.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl
    m...@i...pl


  • 8. Data: 2002-02-07 12:37:55
    Temat: Re: dekretacja na dowodach ksiegowch....
    Od: "Karol" <a...@b...com>


    Użytkownik Kaizen <x...@c...sz> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a3tsll$fie$...@n...onet.pl...
    > Użytkownik "Maddy" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > news:3C626A82.2A8311AC@inzbud.pl...
    >
    > > > UOR
    > > > z dniem 1 stycznia 2002 r., w art. 21 w ust. 1 pkt 6 otrzyma
    > brzmienie:
    > > > "6) stwierdzenie sprawdzenia i zakwalifikowania dowodu do ujęcia w
    > > > księgach rachunkowych przez wskazanie miesi?ca oraz sposobu ujęcia
    > dowodu
    > > > w księgach rachunkowych (dekretacja), podpis osoby odpowiedzialnej za
    > te
    > > > wskazania."
    >
    > > I teraz mielibyśmy zacząć na wszystkim tak pisać? Hmm... to ze 2 osoby
    > > byłyby potrzebne jeszcze, tylko do opisywania dokumentów.
    >
    > Wcześniej wystarczyło w dokumentacji, że faktury sprzedaży towarów są
    > księgowane tak i tak (albo inna zasada jednoznaczeni określająca). Teraz
    > jak widać nie (patrz od kiedy obowiązuje ten artykuł w powyższym
    > brzmieniu).
    >
    > Dawniej brzmiał on:
    >
    > 6) stwierdzenie zakwalifikowania dowodu do ujęcia w księgach
    > rachunkowych przez wskazanie miesi?ca księgowania oraz - o ile nie wynika
    > to z techniki dokonywania zapisów - sposobu ujęcia dowodu w księgach
    > rachunkowych wraz z podpisem osoby odpowiedzialnej za te wskazania,
    >
    > Nic dziwnego, że dotąd biegli się nie czepiali, ale od tego roku powinni.

    Nie doczytales jedengo ustepu nizej czyli 1a.

    Karol




  • 9. Data: 2002-02-07 12:40:52
    Temat: Re: dekretacja na dowodach ksiegowch....
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Maddy" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:3C626A82.2A8311AC@inzbud.pl...

    > > UOR
    > > z dniem 1 stycznia 2002 r., w art. 21 w ust. 1 pkt 6 otrzyma
    brzmienie:
    > > "6) stwierdzenie sprawdzenia i zakwalifikowania dowodu do ujęcia w
    > > księgach rachunkowych przez wskazanie miesi?ca oraz sposobu ujęcia
    dowodu
    > > w księgach rachunkowych (dekretacja), podpis osoby odpowiedzialnej za
    te
    > > wskazania."

    > I teraz mielibyśmy zacząć na wszystkim tak pisać? Hmm... to ze 2 osoby
    > byłyby potrzebne jeszcze, tylko do opisywania dokumentów.

    Wcześniej wystarczyło w dokumentacji, że faktury sprzedaży towarów są
    księgowane tak i tak (albo inna zasada jednoznaczeni określająca). Teraz
    jak widać nie (patrz od kiedy obowiązuje ten artykuł w powyższym
    brzmieniu).

    Dawniej brzmiał on:

    6) stwierdzenie zakwalifikowania dowodu do ujęcia w księgach
    rachunkowych przez wskazanie miesi?ca księgowania oraz - o ile nie wynika
    to z techniki dokonywania zapisów - sposobu ujęcia dowodu w księgach
    rachunkowych wraz z podpisem osoby odpowiedzialnej za te wskazania,

    Nic dziwnego, że dotąd biegli się nie czepiali, ale od tego roku powinni.

    --
    Pozdrawiam,
    Kaizen x...@c...sz
    GG 2122; ICQ#: 64457775
    e-mail Rot13 coded



  • 10. Data: 2002-02-07 12:45:30
    Temat: Re: dekretacja na dowodach ksiegowch....
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Kaizen" <x...@c...sz> napisał w wiadomości
    news:a3tsll$fie$1@news.onet.pl...

    > Nic dziwnego, że dotąd biegli się nie czepiali, ale od tego roku
    powinni.

    Przepraszam. Zwracam honor. Doczytałem w gąszczu poprawek. Zapis o
    możliwości zaniechania dekretacji nie został zlikwidowany, tylko
    przeniesiony. Od tego roku obowiązuje:

    1a. Można zaniechać zamieszczania na dowodzie danych, o których mowa w
    ust. 1 pkt 5 i 6, jeżeli wynikaj? one z techniki dokumentowania zapisów
    księgowych.


    --
    Pozdrawiam,
    Kaizen x...@c...sz
    GG 2122; ICQ#: 64457775
    e-mail Rot13 coded


strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1