  • 1. Data: 2009-03-27 12:54:44
    Temat: darowizna na rzecz niemowlaka
    Od: p...@p...onet.pl

    Witam
    chcialbym sie od was dowiedziec czy moge swemu 7 miesiecznemu niemowlakowi
    podarowac dom ktorego jestem wlascicielem? Pomyslalem o takim wyjsciu w zwiazku
    z tym ze szykuje sie do wziecia kredytu hipotecznego a poniewaz czasy sa dziwne
    chcialbym na wszelki wypadek jakos zabezpieczyc majatek. Dodam ze ten dom nie
    jest zabezpieczeniem tego kredytu- kredyt jest brany na budowe nowego domu wraz
    z wkladem wlasnym pienieznym+dzialka.
    z gory dziekuje za sugestioe jak zabezpieczyc sie ewentualnie z tym domem na
    wypadek gdyby w przyszlosci cos szlo nie tak a nie chce zeby bank mogl na tym
    polozyc lape.
    Przemek

  • 2. Data: 2009-03-27 22:08:58
    Temat: Re: darowizna na rzecz niemowlaka
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Mar 2009, p...@p...onet.pl wrote:

    > Witam
    > chcialbym sie od was dowiedziec czy moge swemu 7 miesiecznemu niemowlakowi
    > podarowac dom ktorego jestem wlascicielem?

    Niewątpliwie.
    Tyle, że później do ew. "czynności prawnych" będzie potrzebny kurator
    wskazany przez sąd (do osiągnięcia pełnej zdolności prawnej przez
    dziecko). Rozważ to - żadnej ważeniejszej decyzji wobec *nie Twojego*
    majątku już nie będziesz mógł podejmować (utrzymywać w dobrym stanie
    i tak dalej oczywiście tak, ale sprzedać, zastawić, zamienić - nie
    ma mowy), o potencjalnej możliwości że dziecko ekhm... "wpadnie kiedyś
    na oryginalne pomysły" (w wieku lat 18) nie wspominając.

> [...]
    > z gory dziekuje za sugestioe jak zabezpieczyc sie ewentualnie z tym domem na
    > wypadek gdyby w przyszlosci cos szlo nie tak

    To przejrzyj archiwa .prawo (nie .podatki!) i podobne miejsca na
    okoliczność hasła "skarga pauliańska", tudzież niekiedy pisanego
    nieściśle "skarga paulińska" :)

    Po prawdzie "klasyczna" transakcja (czynność prawna w rodzaju darowizny)
    podlega zaskarżeniu z tej okazji o ile ma miejsce *po* powstaniu długu,
    ale tak na wszelki wypadek IMVHO dobrze wiedzieć co to jest, owa skarga.
    Podejrzewam że banki mają "obcykane" radzenie sobie z różnymi sposobami
    "zabezpieczania majątku".

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2009-03-28 06:53:32
    Od: spp <s...@o...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > ale tak na wszelki wypadek IMVHO dobrze wiedzieć co to jest, owa skarga.
    > Podejrzewam że banki mają "obcykane" radzenie sobie z różnymi sposobami

    Hmm, a ja sądzę że o to właśnie chodziło przedpiścy - skarga pauliańska
    nie miałaby tutaj żadnego zastosowania. Tak klasyczna jest już tak
    trudna że nawet banki rzadko po nią sięgają.

    Co do reszty - całkowita zgoda. :)

    --
    spp

  • 4. Data: 2009-03-28 17:05:36
    Od: p...@p...onet.pl

> [...]
    > nie miałaby tutaj żadnego zastosowania. Tak klasyczna jest już tak
    > trudna że nawet banki rzadko po nią sięgają.

    dziekuje Wam za odpowiedzi- zastanowie sie nad tym co radzicie-jedynie dodam
    Gotfrydzie ze umowy kredytowej jeszcze nie podpisalem, to dopiero nastapi za
    miesiac lub dwa.
    pozdrawiam serdecznie
    Przemek