  • 31. Data: 2010-08-21 08:58:07
    Temat: Re: czy wolno mi zmagazynowac paliwo zeby odliczyc vat?
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Zaintrygowany Twoim pomysłem popytałem u kilku dystrybutorów o możliwość
    > zakupu paliwa na zapas. Generalnie ciężko ale np taki Orlen posiada
    > produkt typu karta przedpłacona:
    > http://www.orlen.pl/PL/DlaKierowcow/KartyPaliwowe/St
    rony/KartyPrzedplaconeTankBank.aspx
    > Infolinia twierdzi że wystawiają fakturę w momencie zakupu/załadowania
    > karty.
    > W razie czego to może być jakieś rozwiązanie, wpłacasz tyle ile
    > przewidujesz że zużyjesz przez 2 lata. Minus w porównaniu do Twojego
    > pomysłu jest taki że ceny mogą wzrosnąć (na zniżki nie ma co liczyć).
    >
    > Rozwiązań z zakupem samochodu typu polonez truck nie podpowiadam ;)

    Doskonałe!!!!!
    Nie wiedziałem, że można płacić za paliwo przepaidem:)
    Bardzo dziekuje za namiar - to może mi oszczędzić problemów ze składowaniem
    (wole lać z dystrybutora niz kanistra) a powinno zachować się tak samo!:)
    w poniedziałek zadzwonie do nich i dowiem się co i jak.

    kupować poldka trucka nie potrzebuje:) mam samochód benzynowy ale już go nie
    używam, a używam diesla w firmie i tylko niego. Chyba, zeby uzasadnić
    większy zakup paliwa:P ale trucki z dieslem były relatywnie calkiem
    ekonomiczne:) nie to co benzynowe 15l/100:)

    ceny paliw moga wzrosnac - ale rynkowo tak jak i moim konkurentom. Poza tym
    spodziewam się, że usd i eur beda spokojnie sobie spadać więc wzrost cen
    paliw nie powinien być taki oszałamiający.

    Ważne, że fakturę wystawiają wcześniej.

    sir

  • 32. Data: 2010-08-23 07:09:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Aug 2010, Klaus wrote:

> [...]
    rony/KartyPrzedplaconeTankBank.aspx
    > Infolinia twierdzi że wystawiają fakturę w momencie zakupu/załadowania karty.

    Ale to jest pierwsza część układanki.
    Pytaniem pomocniczym jest, czy mają zwyczaj wystawiania f-r korygujących
    w razie zmiany stawek VAT :|

    pzdr, Gotfryd

  • 33. Data: 2010-08-23 07:10:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Aug 2010, Mordzia wrote:

    > Swoją drogą wyjątkowo bezpodstawny jest ów zapis o dacie otrzymania faktury.

    Zgoda.

    > Podobnie zresztą jak ten, który mówi o odliczaniu VAT z faktur za media
    > w miesiącu zapłaty.

    Ale co do terminu płatności (wyjaśnienie widziałem :)) tu zdaje się
    obowiązek podatkowy jest też w tym terminiem (czy się mylę)?
    Byłoby uzasadnione.

    pzdr, Gotfryd

  • 34. Data: 2010-08-24 08:02:18
    Od: Klaus <k...@p...onet.pl>

    rony/KartyPrzedplaconeTankBank.aspx

    > Ale to jest pierwsza część układanki.
    > Pytaniem pomocniczym jest, czy mają zwyczaj wystawiania f-r korygujących
    > w razie zmiany stawek VAT :|

    Miałeś rację, infolinia kłamie ;)
    Odpowiedź pisemna różni się znacznie od telefonicznej.
    Po zakupie/załadowaniu karty wystawiają tylko notę obciążeniową.
    Faktury wystawiają DOPIERO po operacji tankowania więc produkt nie
    nadaje się zupełnie do celów z wątku.

  • 35. Data: 2010-08-24 15:03:11
    Od: Kotlet Mielony <m...@m...mail>

    W dniu 2010-08-20 12:38, cef pisze:

    > W VAT zawsze było odliczenie z datą otrzymania faktury.
    > Czekają Cię jakieś korekty? :-)

    ja sie napocilem kilka miesiecy temu :-))

    --
    http://program.do.wystawiania.faktur.dumpingowiec.pl
    / - rewelacja !

  • 36. Data: 2010-09-07 06:41:31
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

> [...]
    > benzynę:)
    > przelecialem google i jest cala fura wymogow do benzyn - bo wtedy to
    > material wybuchowy i musi byc odpowiednio zabezieczony. oleje napedowe sa
    > traktowane praktycznie jak smary, czyli byle by nie rozlac i nie skazic
    > terenu i czesc.
    >
    > Prawde powiedziawszy benzyny bałbym się składować w ilości większej niz
    > jeden kanister. Widziałem (sam spowodowałem) 2 nieduże wybuchy benzyny i
    > czuję duży respekt przed tym paliwem. Moze jestem nieco bojazliwy, ale
    > jakas forma traumy mi z dziecinstwa zostala i wole olej napedowy:))))

    najprostsze rozwiązanie - masz jeszczę 4 m-ce, kupuj partiami co miesiąć po
    2-3 zakupy jak zwykłe tankowanie:-)

    --=olo=--