  • 11. Data: 2006-03-07 11:00:58
    Temat: Re: czy skladac pit?
    Od: "donka" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Michał T" <l...@N...pl> napisał w wiadomości
    news:dujm42$c49$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Pare lat temu jak mój dochód roczny wyniósł ok 500zł (tylko zlecenie
    > wakacyjne))to Pani w US powiedziała że jeśli chce otrzymać zwrot to muszę
    > wypisac PITa, a jeśli mnie to nie interesuje to mam to zostawić...

    Taka jest zasada i obowiązek, że jeśli się uzyskało jakiekolwiek dochody,
    nawet niższe niż te wolne od podatku, należy składać zeznanie roczne na
    druku PIT!

    Donka

  • 12. Data: 2006-03-07 12:50:08
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "donka" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Taka jest zasada i obowiązek, że jeśli się uzyskało jakiekolwiek dochody,
    > nawet niższe niż te wolne od podatku, należy składać zeznanie roczne na

    Chyba, że pochodzą z nielegalnych źródeł, wtedy są zwolnione z podatku i nie
    trzeba PITu.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 13. Data: 2006-03-07 15:52:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Mar 2006, Michał T wrote:

    > Co roku podaje się kwotę wolną od podatku.

    Jako że reszty już się przyczepiono, to ja się przyczepię powyższego :]
    Nie ma czegoś takiego jak "kwota wolna od podatku".
    Ustawa przewiduje jedynie jakiej kwoty podatku się nie płaci - a NIE
    *od* jakiej kwoty podstawy nie liczy się podatku!!
    Istotne jest to z 2 powodów:
    - jasno i wyraźnie określa miejsce ulg i odliczeń. Bo *nie jest prawdą*
    stwierdzenie że jak ktoś zarobił "mniej niż ileś tam" to nie zapłaci
    podatku. Wystarczy że ma... doliczenia podatkowe :]
    - określa zależności wynikające z zaokrągleń. Jasne jest iż ważne jest
    "co wyszło" a nie "co się wrzucało".

    "Kwota wolna" to potoczne pojęcie, które odpowiada przyjęciu całego
    mnóstwa założeń dotyczących dochodu - i dlatego warto to podkreślać.

    Ustawa przewiduje TYLKO kwotę PODATKU, w wysokości 530,08 zł którego
    się NIE PŁACI.
    Wyliczenie z tego "kwoty wolnej" wymaga przyjęcia założeń, które
    u danego podatnika są spełnione... albo i nie.

    > Jeśli jej nie osiągnąłeś to nie
    > musisz składać PITa.

    To ja formalnie: "prosimy o przepis" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 14. Data: 2006-03-08 02:24:26
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Michał T wrote:
    > Co roku podaje się kwotę wolną od podatku. Jeśli jej nie osiągnąłeś to nie
    > musisz składać PITa.

    Musi.
    To co piszesz było kiedyś, kiedy chodziłem do przedszkola.

  • 15. Data: 2006-03-08 02:25:36
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Michał T wrote:

    > Pare lat temu jak mój dochód roczny wyniósł ok 500zł (tylko zlecenie
    > wakacyjne))to Pani w US powiedziała że jeśli chce otrzymać zwrot to muszę
    > wypisac PITa, a jeśli mnie to nie interesuje to mam to zostawić...

    Parę lat temu tak, teraz nie.

  • 16. Data: 2006-03-08 02:26:13
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jan Werbiński wrote:

    > Chyba, że pochodzą z nielegalnych źródeł, wtedy są zwolnione z podatku i
    > nie trzeba PITu.

    Nie są zwolnione.
    Są opodatkowane na 75% .

  • 17. Data: 2006-03-08 02:27:55
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    donka wrote:
    > Użytkownik "metti" <m...@b...pl> napisał w wiadomości
    >>

    > Dokładnie tak. Jeżeli jest to 0 zl to nie ma żadnego dochodu, nie trzeba
    > więc składać zeznania rocznego. Jeśli uzyskało się dochód do wysokości kwoty
    > wolnej od podatku, zeznanie roczne należy złożyć, z tym że po prostu podatek
    > nie zostanie wyliczony. Możemy jednak wnioskować o jego zwrot jeśli w ciągu
    > roku został on naliczony u jakiegoś pracodawcy. Cały czas oczywiście mowa o
    > sytuacji kiedy dochód to nie więcej niż kwota 2790 zł za 2005 r.
    >
    > Donka

    Są tylko dwie sytuacje.
    a) 0 zł - nie trzeba składać PIT
    b) nie 0 zł - trzeba składać PIT.

    Reszta cyferek choćby jak najmądrzej uzasadniona nie ma znaczenia.

  • 18. Data: 2006-03-08 11:33:13
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <dulffb$o4g$4@inews.gazeta.pl>,
    witek <w...@g...pl.spam.invalid> wrote:

    > Są tylko dwie sytuacje.
    > a) 0 zł - nie trzeba składać PIT
    > b) nie 0 zł - trzeba składać PIT.
    >
    > Reszta cyferek choćby jak najmądrzej uzasadniona nie ma znaczenia.

    Wkf - 0 zł przychodu, nie dochodu. Różnica zasadnicza.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 19. Data: 2006-03-09 10:32:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Mar 2006, witek wrote:

    > Nie są zwolnione.

    Masz rację - między "są zwolnione" a "nie podlegają" jest różnica
    i trzeba ją uszanować :)
    Czyli post Jana miał zawierać "wtedy nie podlegają pod podatek
    dochodowy".
    Dla statystycznego ludzia różnica niewielka, tak podatku nie
    ma, a inaczej - też nie ma :)

    > Są opodatkowane na 75% .

    75% to są opodatkowanie nieujawnione dochody.

    Dochody z nielegalnych źródeł nie podpadają ani pod VAT ani pod
    dochodowy.

    Jakieś to uzasadnienie ma, bo inaczej poszkodowany np. w wyniku
    rozboju i kradzieży nie dość że poszkodowany to jeszcze miałby
    przed sobą państwo jako kogoś komu "należy się" coś dlatego że
    jego (osobą) okradli, z drugiej powoduje iż ów słynny amerykański
    gangster jak tam było... u nas by pewnie nie siedział "za podatki".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)