  • 1. Data: 2005-10-05 19:08:25
    Temat: czy moge odsprzedac mezowi fax?
    Od: "ruua" <t...@i...net.pl>

    kupilam na raty fax jako osoba fizyczna. czy moge go odsprzedac mezowi,
    ktory prowdzi dzialalnosc gosp. jako osoba fizyczna, zeby mogl go wpisac w
    koszty?

  • 2. Data: 2005-10-05 19:42:46
    Temat: Re: czy moge odsprzedac mezowi fax?
    Od: dutch disCo <hellomoto>

    ruua napisał(a):
    > kupilam na raty fax jako osoba fizyczna. czy moge go odsprzedac mezowi,
    > ktory prowdzi dzialalnosc gosp. jako osoba fizyczna, zeby mogl go wpisac w
    > koszty?

    Bedzie ciezko. Musialabys wystawic mu fakture, czyli odprowadzic od niej
    podatek. Suma sumarum wyszloby Wam na zero.

    Pozdrawiam
    dd

  • 3. Data: 2005-10-05 20:03:14
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik dutch disCo <hellomoto>
    w wiadomości <news:43442c56$1@news.home.net.pl> wstukał:

    > Bedzie ciezko.

    A jakie widzisz "przeciw", żeby mąz wprowadził do EŚT i amortyzował?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2005-10-05 20:18:42
    Od: "ruua" <t...@i...net.pl>

    Użytkownik "dutch disCo" <hellomoto> napisał w wiadomości

    > Bedzie ciezko. Musialabys wystawic mu fakture, czyli odprowadzic od niej
    > podatek. Suma sumarum wyszloby Wam na zero.

    a jak ja moge wystawic fre jako fizol nie prow. dzial gosp?

  • 5. Data: 2005-10-05 21:17:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Oct 2005, ruua wrote:

    > kupilam na raty fax jako osoba fizyczna.

    TY kupiłaś ?
    *Sobie* ?
    Znaczy masz intercyzę - z rozdzielnością majątkową ?

    > czy moge go odsprzedac mezowi,
    > ktory prowdzi dzialalnosc gosp. jako osoba fizyczna,
    > zeby mogl go wpisac w koszty?

    IMO jeśli wpisze go jako ST (choćby do amortyzacji jednorazowej !)
    to jeśli ty jednocześnie nie prowadzisz DG - może amortyzację
    uznać za KUP.
    Ale "wprost" (bez wpisu do EST) nie widzę możliwości...
    Choć ze mnie tylko szary podatnik :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-10-06 09:42:40
    Od: "W.R." <email_beztego@beztego_ratymirski.net>

    ruua napisał(a):

    > a jak ja moge wystawic fre jako fizol nie prow. dzial gosp?

    Przede wszystkim nie możesz sprzedać mężowi czegoś, co już do niego w
    części należy.
    Jesli nie macie rozdzielności majątkowej, to faks jest współwłasnością.
    Próba sprzedaży go mężowi, była by próba sprzedaży rzeczy należącej do
    Jasia i Małgosi Kowalskich, Jasiowi i Małgosi Kowalskim :)

    --
    Wojciech Ratymirski