  • 1. Data: 2005-10-16 15:06:41
    Temat: czy bede vatowcem od stycznia 2006
    Od: "gadula" <g...@p...onet.pl>

    na dzien dzisiejszy mam:
    przychod w wysokosci 41380zl
    koszty uzyskania przychodu 42377zl
    dochod -997zl
    czy wobec tego jezeli do konca roku nie przekrocze przychodu w wysokosci
    43800zl bede nadal osoba zwolniona podmiotowo z vat czy tez od stycznia
    2006r bede musial byc czynnym vatowcem
    dzialalnosc prowadze na kpir na zasadach ogolnych
    jacek

  • 2. Data: 2005-10-16 15:10:07
    Temat: Re: czy bede vatowcem od stycznia 2006
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "gadula" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 2006r bede musial byc czynnym vatowcem
    > dzialalnosc prowadze na kpir na zasadach ogolnych

    Jezeli przekroszysz, staniesz sie VAT-owcem w tymze dniu.
    Jesli nie przekroczysz, od nowego roku leci nowy limit.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2005-10-16 15:49:34
    Od: "gadula" <g...@p...onet.pl>

    moje pytanie wzielo sie stad ze na jednej ze stron wyczytalem:
    " Co roku należy sprawdzać, czy w roku poprzednim i bieżącym nie została
    przekroczona aktualna kwota limitu. W związku z obniżeniem się kursu euro
    obniżył się równieć limit w roku 2006 (w stosunku do roku 2005). Jest to już
    drugi taki przypadek, podobnie było w roku 2005.
    Jeżeli zatem obrót netto (bez VAT) podatnika w roku 2005:
    a.. przekroczy kwotę 39'200 zł, wówczas podatnik nie ma obowiązku
    rejestracji VAT z dniem przekroczenia limitu; dopiero w dniu 1 stycznia
    2006r. utraci prawo do zwolnienia podmiotowego pomimo, że w roku 2005 nie
    przekroczył limitu 43'800zł.
    b. przekroczy kwotę 43'800zł, wówczas z dniem przekroczenia limitu podatnik
    utracił albo utraci prawo do zwolnienia podmiotowego i powinien się
    zarejestrować jako podatnik VAT czynny."

  • 4. Data: 2005-10-16 15:50:03
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    bedziesz