  • 11. Data: 2009-05-30 12:18:55
    Temat: Re: cud podatkowy?
    Od: Marcin Szczepaniak <szczepanNO!SPAM@kapitalizm.org>

    Kolega Prezesa pisze:

> [...]
    > egzemplarz i do tego regularna obsługa serwisowa (dodam że podana przeze
    > mnie cena 100euro była uproszczeniem). To wszystko wymagało stworzenia
    > pewnej struktury, która teraz nie działa bo trafia do nas lewy towar z
    > innego obszaru celnego. Większy problem ma producent, bo musi pokrywać
    > koszty serwisowe, które powinien ponosić dealer. W mojej branży jest to
    > znana marka i sytuacja zrobiła się nieciekawa, szczerze mówiąc mniej dla
    > mnie a bardziej dla producenta, więc w dawanie komuś rabatów bokiem i
    > wspaniałomyślne płacenie potem mi za serwis nie wierze.

    Żeby Was (Ciebie i producenta) jakiś urząd d/s walki z (nie)uczciwą
    konkurencją nie ścignął o 'zmowę cenową' :))

  • 12. Data: 2009-05-30 21:42:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kolega Prezesa" <k...@p...pis.org.pl> napisał w wiadomości

    Z grubsza rzecz biorąc do głowy przychodzą mi następujące możliwości:

    1) Przy eksporcie z UE ukraińska firma otrzymuje zwrot podatku. Faktycznie
    część towaru nie opuszcza Unii i ta część jest sprzedawana.

    2) Być może Ukraina przy eksporcie do Polski również zwraca podatek, więc o
    ten podatek jest taniej.

    3) Sprzedawane w Polsce towary są podróbkami (nie piszesz, jaki to rodzaj
    towaru, więc trudno się odnieść, na ile to możliwie).

    We wszystkich tych wypadkach należy powiadomić o podejrzeniach służby
    celne, które są uprawnione do kontroli w tym zakresie. W ostateczności
    można by było pomyśleć o UOKiK i zarzucie nieuczciwej konkurencji
    polegającej na stosowaniu cen dumpingowych. Bo cudów nie ma.

  • 13. Data: 2009-05-31 10:14:42
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kolega Prezesa wrote:

> [...]
    > szczerze mówiąc mniej dla mnie a bardziej dla producenta, więc w
    > dawanie komuś rabatów bokiem i wspaniałomyślne płacenie potem mi za

    no to niech producent powie facetowi z Ukrainy ze kończy z nim współpracę i
    problem sie rozwiążę.

    widać producentowi to jednak zwisa, wbrew temu co ty twierdzisz.

    i pewnie sie opłaca, bo pewnikiem tamten sprzedaje więcej od ciebie bo
    sprzedaje taniej, a producent ma wyższy zysk, bo jemy sprzedaje drożej.

    temat jest prosty zarobiłeś już ile sie dało skończył sie twój monopol czas
    na zwykłe warunki.