-
1. Data: 2012-01-28 15:43:20
Temat: co wpisać do KPIR w miesiącu, gdy brak przychodów i kosztów ?
Od: " Ula" <u...@g...SKASUJ-TO.pl>
Przez najbliższe 2-3 miesiące będę miała zerowe koszty i przychody. Jak to
ując w KPIR (nie zawieszam DG)?
Dotychczas prowadziłam księgę tak:
Remanent początkowy- pierwsza pozycja. W latach, gdy był zerowy tylko
informacja że remanent początkowy=0, pierwsza faktura wpisana w Lp. z numerem
1
a ponadto:
1. Każdy miesiąc od nowej strony
2. Na końcu miesiąca podsumowanie
3. Reszta ostatniej strony wykreślona
nowy miesiąc jak w punkcie 1.
Remanent końcowy po podsumowaniu grudnia, jako ekstra pozycja.
Na koniec zestawienie miesięczne, suma i ustalenie dochodu z uwzględnieniem
remanentów.
I teraz nie wiem, jak wpisywać puste miesiące. wykreślić kartę, i wpisać, że
brak obrotów ?
Czy może nie rozdzielać miesięcy, tylko księgę prowadzić w sposób ciągły, (tak
chyba jest w rozporządzeniu), ale nadal nie wiem jak ująć informację, że w
danym miesiącu nic się nie działo, będą tylko trzy podsumowania (luty, marzec,
kwiecień).
czyli w uproszczeniu KPIR będzie wyglądać tak:
---
luty 2012 - brak sprzedaży i kosztów
----
suma luty: 0
----
marzec 2012 - brak sprzedaży i kosztów
suma marzec: 0
-----
faktura w kwietniu 1000
-----
faktura w kwietniu 2000
------
suma kwiecień 3000
------
wariant 2:
na każdej karcie w nagłówku (za miesiąc...) wpisany miesiąc, karta
przekreślona z adnotacją, że brak kosztów /sprzedaży
na końcu strony podsumowanie miesiąca z zerowym i kwotami
Który z tych wariantów jest poprawny z punktu widzenia potencjalnej kontroli ?
PS. Czy poprawne jest wpisanie remanentu końcowego jako ekstra pozycji po
podsumowaniu grudnia ?? (rozporządzenie tego nie precyzuje)
Ula
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
2. Data: 2012-01-28 20:24:23
Temat: Re: co wpisać do KPIR w miesiącu, gdy brak przychodów i kosztów ?
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Sat, 28 Jan 2012, Ula wrote:
> Przez najbliższe 2-3 miesiące będę miała zerowe koszty i przychody. Jak to
> ując w KPIR (nie zawieszam DG)?
>
> Dotychczas prowadziłam księgę tak:
> Remanent początkowy- pierwsza pozycja. W latach, gdy był zerowy tylko
> informacja że remanent początkowy=0, pierwsza faktura wpisana w Lp. z numerem
> 1
> a ponadto:
> 1. Każdy miesiąc od nowej strony
> 2. Na końcu miesiąca podsumowanie
> 3. Reszta ostatniej strony wykreślona
> nowy miesiąc jak w punkcie 1.
>
> Remanent końcowy po podsumowaniu grudnia, jako ekstra pozycja.
>
> Na koniec zestawienie miesięczne, suma i ustalenie dochodu z uwzględnieniem
> remanentów.
>
> I teraz nie wiem, jak wpisywać puste miesiące. wykreślić kartę, i wpisać, że
> brak obrotów ?
> Czy może nie rozdzielać miesięcy, tylko księgę prowadzić w sposób ciągły, (tak
> chyba jest w rozporządzeniu),
Jest.
Załącznik nakazuje:
- podkreślić podsumowania każdego miesiąca
- o ile nie chce się marnować strony na "sumę sum" ;) dokładać dodatkowy
wiersz z sumą narastającą od początku roku
Ale IMO *nie* zabrania wpisywania pod podsumowaniem dalszego ciągu
dotyczącego już kolejnego miesiąca.
> ale nadal nie wiem jak ująć informację, że w
> danym miesiącu nic się nie działo, będą tylko trzy podsumowania (luty, marzec,
> kwiecień).
IMO podsumowania powinny być:
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,13,13,721,50
031,20110101,podatkowa-ksiega-przychodow-i-rozchodow
.html
p.18
Ja bym skorzystał z poprzedniego punktu (17) i zrobił linię zawierającą
tylko i wyłącznie wpis że w miesiącu nic się nie działo (w kol.16
albo przez całą linijkę) i do tego podsumowanie od początku roku.
Jak to mawiają: "każdy odpowiada za siebie".
Ale na mój gust nie byłoby podstaw do czepiania się.
> czyli w uproszczeniu KPIR będzie wyglądać tak:
>
> ---
> luty 2012 - brak sprzedaży i kosztów
> ----
> suma luty: 0
> ----
...a raczej "suma od początku roku" lub obie sumy.
> wariant 2:
> na każdej karcie w nagłówku (za miesiąc...) wpisany miesiąc, karta
> przekreślona z adnotacją, że brak kosztów /sprzedaży
> na końcu strony podsumowanie miesiąca z zerowym i kwotami
>
>
> Który z tych wariantów jest poprawny z punktu widzenia potencjalnej kontroli ?
IMVHO oba, tyle że 2. to przesada.
> PS. Czy poprawne jest wpisanie remanentu końcowego jako ekstra pozycji po
> podsumowaniu grudnia ?? (rozporządzenie tego nie precyzuje)
Nie precyzuje, za to precyzuje po co są kol.15 i 16 ;)
(chodzi o to, że wpis w kol.15 *nie* sumuje się z kwotami które wpływają
na sumy przychodów i kosztow).
pzdr, Gotfryd
-
3. Data: 2012-01-28 22:13:24
Temat: Re: co wpisać do KPIR w miesiącu, gdy brak przychodów i kosztów ?
Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
Dnia Sat, 28 Jan 2012 21:24:23 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):
> Jest.
> Załącznik nakazuje:
> - podkreślić podsumowania każdego miesiąca - o ile nie chce się marnować
> strony na "sumę sum" ;) dokładać dodatkowy
> wiersz z sumą narastającą od początku roku
Nie da się zaprzeczyć, że tak to właśnie wygląda w treści załącznika.
Jednak ma wrażenie, że załącznik ten projektowany był w stanie po
spożyciu. Jest w nim bowiem także wzór KPiR, który niezbyt pasuje do tych
"słownych" wymagań. Z wzoru tego wyraźnie wynika obowiązek podsumowywania
księgi narastająco od początku roku i to w dodatku stronami a nie
miesiącami. Nie ma natomiast wierszy na narastające podsumowanie stron w
ramach jednego miesiąca.
-
4. Data: 2012-01-28 22:14:28
Temat: Re: co wpisać do KPIR w miesiącu, gdy brak przychodów i kosztów ?
Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
Dnia Sat, 28 Jan 2012 21:24:23 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):
> Jest.
> Załącznik nakazuje:
> - podkreślić podsumowania każdego miesiąca - o ile nie chce się marnować
> strony na "sumę sum" ;) dokładać dodatkowy
> wiersz z sumą narastającą od początku roku
Nie da się zaprzeczyć, że tak to właśnie wygląda w treści załącznika.
Jednak mam wrażenie, że załącznik ten projektowany był w stanie po
spożyciu. Jest w nim bowiem także wzór KPiR, który niezbyt pasuje do tych
"słownych" wymagań. Z wzoru tego wyraźnie wynika obowiązek podsumowywania
księgi narastająco od początku roku i to w dodatku stronami a nie
miesiącami. Nie ma natomiast wierszy na narastające podsumowanie stron w
ramach jednego miesiąca.