  • 1. Data: 2003-09-27 06:53:29
    Temat: co mam robic ?
    Od: "Tommy" <d...@p...onet.pl>

    Witam

    Jestem programista, napisalem program ktory sprzedaje za pomoca internetu.
    Od roku czasu mam zarejestrowana firme. Od samego poczatku prowadzenia
    dzialalnosci nie placilem ZUS oraz nie wystawialem faktur i nie rozliczalem
    sie
    z US, pewna osoba ktorej znam nazwisko zglosila to i mialem kontrole z US
    razem
    z policja, zabrali mi sprzet, wszystkie faksy ktore przychodzily i
    potwierdzenia nadania
    listow. Szaczuje ze sprzedalem program na kwote 80 tys. zl, chcialbym to
    naprawic
    rozliczyc sie, co mi za to grozi ? co mam robic ? prosze o pomoc.

  • 2. Data: 2003-09-27 15:49:56
    Temat: Re: co mam robic ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 27 Sep 2003, Tommy wrote:

> [...]
    >+ dzialalnosci nie placilem ZUS oraz nie wystawialem faktur i nie rozliczalem
    >+ sie z US, pewna osoba ktorej znam nazwisko zglosila to

    ..trudno wyjść z podziwu. Myślałeś że ZUS się nie obudzi ?
    O US - nie wiem co myśleć. Ale jakby się zgłosili później
    to IMHO mogłoby być tylko gorzej: o odsetki karne konkretnie.
    No, chyba żeby się przedawniło...
    [...]
    >+ Szaczuje ze sprzedalem program na kwote 80 tys. zl,

    Nie podajesz okresu, prawidłowo udokumentowanych
    kosztów itp. (bo w Ordynacji zapisano, że urząd
    ma obowiązek to wziąć pod uwagę przy szacowaniu
    *dochodów*).

    >+ chcialbym to naprawic

    Chyba za późno: do momentu kontroli mogłeś składać
    korekty i dopłacać podatek z odsetkami. Ze względu
    na różniste braki i tak mogło nie ujść ci na sucho,
    ale teraz to urząd "ma dane" i chyba adwokata
    potrzebujesz, a nie koncepcji "z grupy".
    Zresztą... czemu my mamy płacić podatki, pytam się ?? ;>

    Tu i na .prawo był wątek "Kara za nielegalne prowadzenie
    działalnośsci gospodarczej", na googlu jest tu:
    http://groups.google.com/groups?ie=ISO-8859-2&as_ugr
    oup=*.prawo*&as_usubject=nielegalne%20prowadzenie&as
    _drrb=b&as_mind=1&as_minm=8&as_miny=2003&as_maxd=25&
    as_maxm=9&as_maxy=2003&lr=&num=100&hl=pl

    Acz przy różnicy kwot dochodu optyka widzenia jest zgoła
    odmienna: tamta grupowiczka może mieć problem jak ZUS się
    obudzi, bo to wiele więcej niż podatki.

    >+ rozliczyc sie,

    J.w.

    >+ co mi za to grozi ?

    http://prawo.interia.pl/kodeksy?aid=7583

    ...albo "w kawałku":
    http://www.sto.com.pl/servis/kodeksy/Kks/skarbowy.ht

    >+ co mam robic ?

    Spytać na .prawo jak wziąć adwokata który *zna się
    na podatkach* ? Ew. jakieś biuro podatkowe, które
    niezależnie może będzie w stanie coś policzyć z kosztów
    do "uratowania", a przynajmniej powie (jak obejrzy
    "papiery") czy widzi szanse ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-09-27 23:11:01
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 27 września 2003 o godzinie (08:53:29) napisano:
> [...]

    T> naprawic
    T> rozliczyc sie, co mi za to grozi ? co mam robic ? prosze o pomoc.

    Przede wszystkim poradzic sie adwokata i/lub doradcy podatkowego. Na
    liste dyskusyjna w tak powaznej sprawie za bardzo nie licz - nie przez
    brak checi czy wiedzy uczestnikow, ale przez to, ze bardzo duzo zalezy
    od konkretow (dokumentow, szczegolow sytuacji), ktorych nie jestes w
    stanie dostarczyc opisujac mailem.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl