  • 11. Data: 2003-05-25 17:15:32
    Temat: Re: clo/vat a ebay..
    Od: c...@w...pl

    no wlasnei o to ze nie...

    z tego co on twierdzi to
    ja wysylam przekaz WU na jego adres ,ale z innym
    imieniem/nazwiskiem ,

    on sprawdza ze takie cos doszlo i wysyla
    towar a gdy ja otrzymam towar zmieniam nazwisko
    na przekazie Western Union i on go odbiera ...

    ale teraz uslyszalem ,ze czesto jest tak
    ze Western Union mneijsze kwoty do 1000 USD
    wydaje bez wiekszych problemow ,wylacznie za okazaniem
    numeru transakcji i podaniu kwoty...

    wiec nie wiem co o tym myslec ,
    napewno istnieje mozliwosc zastrzezenia w WU
    zeby nie wydawali tych pieniedzy bez pokazania ID
    ale mam wrazenie ze gosc mimo wielu pozytywnych komenatrzy
    za bardzo kombinuje :(

  • 12. Data: 2003-05-25 18:33:44
    Od: "sklep.pko.pl" <b...@u...viacomp.com.pl>

> [...]
    > zeby nie wydawali tych pieniedzy bez pokazania ID
    > ale mam wrazenie ze gosc mimo wielu pozytywnych komenatrzy

    cła płacić nie chcesz
    vat płacić nie chcesz
    dziwne pomysły z wysyłką pieniędzy

    na mój gust to Ty kombinujesz a nie on :-)

  • 13. Data: 2003-05-25 18:47:57
    Od: Łukasz Mach <l...@m...com.pl>

    Mikolaj Zawicki wrote:

    > nie do konca rozumiem o co tobie chodzi ale czy nie jest tak ze jak on
    > dostaje kase to wysyla Ci kase? jak nie dostanie $$$ to nie wysle towaru,
    > czy nie tak?

    hmm, ja rozumiem że chodzi o jakiś rodzaj escrow.
    z polski wysyła pieniądze via WU, przez co zagranicznik wie że pieniądze są,
    więc jest pewien wiarygodności tutejszego, ale nie może ich odebrać bo
    nie zgadza się nazwisko. wysyła więc towar, tutejszy ogląda towar, podoba mu
    się, więc idzie do WU i poprawia przelew, bo już kasy nie może odebrać.

    ja to tak rozumiem. (chociaż nie zmiena to faktu że to niekoniecznie musi
    mieć ręce i nogi, najlepiej "nieoficjalnie" zapytać się kogoś w WU)

    pozdrav

    maHo
    --
    lukasz shift-2 mach.com.pl,http://www.lukasz.mach.com.pl
    gg://1612670 jabber://m...@j...org jabber://m...@j...gda.pl

  • 14. Data: 2003-05-25 19:54:25
    Od: "Mikolaj" <z...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > zeby nie wydawali tych pieniedzy bez pokazania ID
    > ale mam wrazenie ze gosc mimo wielu pozytywnych komenatrzy

    opowiem z czym ja sie spotkalem na ebay.
    aukcja nokia 8910i jeszcze dawno dawno zanim weszly na polski rynek,
    przystepna cena a wiec mysle ze ok wezme. gosc ma 158 SAMYCH POZYTYWOW. lecz
    co zauwazylem to ze mial obok logina okulary czyli zmienil niedawno imie na
    ebay. ale nic pisze a ten oczywiscie do polski ale tylko westerunion bo to
    nie usa itd. twierdzi ze jest ze stanow ale obecnie przebywa w hiszpani by
    otworzyc maly sklepik gsm. podaje adres i telefon do ambasady usa w hiszpani.
    mam przyslac kase via WU na wlasnie ten adres bo tam pracuje jakis kolega i
    wogole to on tam mieszka. numer nie dziala. ale adres faktycznie ambasada.
    daje mi 10 godzin na namysl bo tworzy liste odbiorcow i mu sie spieszy. nie
    chce escrow.com bo podobno da sie to oszukac itd. ta cala bajka to nie dla
    mnie i jego angielski go kompletnie zgubil (twierdzil ze jest amerykaninem)
    poniewaz tworzyl zdania typu: "do quickliest dicisions for telephone because
    is a hurry." ja potem troche sledzilem jego aukcje, po 3 dniach nick na ebay
    ponownie sie zmienil ale tym razem na adres aol.com wiec pisze a tu gosc
    odpowiada ze tak on handluje na ebay ale mial przez ostatnie dni klopoty z
    loginem. telefonami nie handluje tylko zabawkami. nigdy nie byl w hiszpani :)

    fajnie co? :)