  • 1. Data: 2011-04-20 11:07:49
    Temat: [ciut ntg] zus, członek rodziny, DG
    Od: temp <n...@h...pl>

    Przepraszam zgóry, bo troche nie na temat ale chyba na tej grupie najwięcej
    zorientowanych.
    Jak aktualnie wygląda sprawa udowadniania ubezpieczenia członka rodziny
    ubezpieczonego z DG .. ehh :) ..żona na ubezpieczeniu męża z DG.

    Poszła do kliniki z moim zgłoszeniem zus ZCNA,ZNcoś (moje
    zgloszenie+zgłoszenie członków) a tam baba mówi, żę to nie ważne "bo skąd
    ona ma wiedzieć czy to (z 2010r.) jest jeszcze ważne..".
    Chcą dowód wpłaty.
    OK, wydrukuję przelew ale..tam nadal są tylko dane mojej firmy.

    Miały byc jakieś zmiany i się pogubiłem jak jest teraz.
    Dzwonić do NFZ z pytaniem?

  • 2. Data: 2011-04-20 11:17:50
    Temat: Re: [ciut ntg] zus, członek rodziny, DG
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-04-20 13:07, temp pisze:
> [...]
    > Chcą dowód wpłaty.
    > OK, wydrukuję przelew ale..tam nadal są tylko dane mojej firmy.

    A na tym ZCNAcóś nie ma twoich danych? Przecież to ty je wystawiasz.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-04-20 11:43:05
    Od: temp <n...@h...pl>

    Liwiusz wrote:

    > A na tym ZCNAcóś nie ma twoich danych? Przecież to ty je wystawiasz.

    Tak, pytanie teraz co miała na myśli. Czy ZCNA+przelew potwierdzą istnienie
    firmy (i posrednio ubezpieczenie żony), czy mam potwierdzic, że żona jest
    nadal pod moim ubezpieczeniem.
    Dlatego interesuje mnie zakres formalny zamin zacznę wykrzykiwać słowa na k.
    gdy zasugeruje to drugie.

  • 4. Data: 2011-04-20 11:45:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-04-20 13:43, temp pisze:

    > Tak, pytanie teraz co miała na myśli. Czy ZCNA+przelew potwierdzą istnienie
    > firmy (i posrednio ubezpieczenie żony), czy mam potwierdzic, że żona jest
    > nadal pod moim ubezpieczeniem.

    Jak na razie wymaga od Ciebie ZCNA+przelew, co jest nawet logiczne (tak
    samo jak Twoim dowodem ubezpieczenia jest aktualny przelew, a nie na
    przykład DRA złożone 2 lata temu).

    > Dlatego interesuje mnie zakres formalny zamin zacznę wykrzykiwać słowa na k.
    > gdy zasugeruje to drugie.

    Może się nie martw na zapas?

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2011-04-20 11:49:30
    Od: temp <n...@h...pl>

    Liwiusz wrote:

    > Jak na razie wymaga od Ciebie ZCNA+przelew, co jest nawet logiczne (tak
    > samo jak Twoim dowodem ubezpieczenia jest aktualny przelew, a nie na
    > przykład DRA złożone 2 lata temu).

    > Może się nie martw na zapas?

    OK, masz rację. Mając te dowody mogę powiedzieć, że reszta mnie (żonę) nie
    obchodzi. Chciałem tylko uniknąć "wycieczek" z pocałowaniem klamki.
    dzięki.

  • 6. Data: 2011-04-20 12:42:00
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 20-04-2011 13:45, Liwiusz pisze:
    > Jak na razie wymaga od Ciebie ZCNA+przelew, co jest nawet logiczne (tak
    > samo jak Twoim dowodem ubezpieczenia jest aktualny przelew,

    Ale brak przelewu nie oznacza braku ubezpieczenia.
    Zaległośc w składce zdrowotnej nie oznacza, ze nie ma się prawa do
    leczenia z NFZ - ubezpieczenie obowiązkowe nie wygasa o ile nie wygaśnie
    tytuł dla tego obowiązku.

    A weźmy inną sytuacją - przedsiębiorca z jakiegoś powodu zrobił
    nadpłatę, musi ją sobie rozliczyć (ZUS zwraca nadpłaty tylko kiedy się
    udowodni, że nie ma perspektyw na zaistnieje jakiejś należności, z
    której można sobie ją potrącić), i np. przez 2 miesiące nie płaci
    zdrowotnego.

    Jeżeli w tym czasie zachoruje, jak udowodni, że jest ubezpieczony?

    A teraz przypadek codzienny - przyjmując dowód zapłaty składki za dowód
    trwającego ubezpieczenia, 10 kwietnia pokazuję w przychodni składkę
    zapłaconą w marcu za luty, bo za marzec termin mam do 15 i nie mam
    zamiaru płacić wcześniej.
    Ubezpieczenie zdrowotne działa 30 dni od końca ostatniego opłaconego
    miesiąca, wiec ten dowód niczego nie dowodzi. Potwierdza prawo do
    leczenia z NFZ do 30 marca i ani dnia dłużej.
    Całe szczęście NZOZY się tego nie czepiają, ale to jest tylko dobra wola
    ludzi tam pracujących.

    Tak w ogole to NFZ (a właściwie już kasy chorych) miał mieć aktualną
    bazę ubezpiecznych a NZOZy możliwość sprawdzania online czy pacjent jest
    w bazie. Takie było piękne założenia reformy. Jedno z wielu.

    Co z tego wyszło - każdy widzi na co dzień.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 7. Data: 2011-04-20 16:07:32
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

> [...]
    > bazie. Takie było piękne założenia reformy. Jedno z wielu.
    >
    > Co z tego wyszło - każdy widzi na co dzień.

    Ja ostatnio miałam podobną sytuację. Syn zgłoszony z mojego ubezpieczenia -
    prowadzę DG. Żeby uniknąc kłopotów w przychodni - podjechałąm do ZUS-u i
    poprosiłam o wydanie zaświadczenia. Napisałam 1 podanie i dostałąm 2
    zaświadczenia: dla siebie i dla syna. Każde zaświadczenie w 2
    egzemplarzach - kopie zostały w ZUSie. Oprócz mnie w kolejce było jeszcze
    kilka osób z podobną sprawą.
    http://mojezakupycodzienne.blox.pl/2011/04/Urzednik-
    zamiast-komputera.html
    Czas najwyższy zatrudnić dodatkowych urzędników....

    marzatela
    -------------------------------
    http://mojezakupycodzienne.blox.pl

  • 8. Data: 2011-04-20 16:33:20
    Od: Sławek <a...@w...pl>

    W dniu 20.04.2011 18:07, Marzena pisze:
    > Czas najwyższy zatrudnić dodatkowych urzędników....

    To jest właśnie takie (o)błędne myślenie.

    Nie zatrudnić urzędników tylko ...
    czas najwyższy zlikwidować bzdurną biurokrację(!)
    to i urzędników będzie aż nadto.

    Sławek

  • 9. Data: 2011-04-20 17:08:15
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Sławek" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > To jest właśnie takie (o)błędne myślenie.
    >
    > Nie zatrudnić urzędników tylko ...
    > czas najwyższy zlikwidować bzdurną biurokrację(!)
    > to i urzędników będzie aż nadto.

    Mam nadzieję, że dostrzegłeś ironię w moim poście? :)

    Inna sprawa, że w praktyce to większe szanse są na zwięszenie zatrudnienia
    niż ograniczenie biurokracji :(

    marzatela
    http://mojezakupycodzienne.blox.pl

  • 10. Data: 2011-04-20 20:00:18
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Maddy <m...@e...com.pl> writes:

    > Tak w ogole to NFZ (a właściwie już kasy chorych) miał mieć aktualną
    > bazę ubezpiecznych a NZOZy możliwość sprawdzania online czy pacjent
    > jest w bazie. Takie było piękne założenia reformy. Jedno z wielu.

    Gdzieś czytałem, że teraz jest projekt, żeby każdy obywatel był
    ubezpieczony i już.

    MJ