  • 1. Data: 2011-07-21 13:12:53
    Temat: catering
    Od: "Piotr" <p...@h...com>

    Witam,

    1os. DG, KPiR + VAT,

    Prowadzę działalność doradztwa inżynieryjnego i handlu.
    Organizuję spotkanie/szkolenie/pokaz dla swoich kontrahentów i próbuję
    wymyśleć jak wziąść fakturę za catering aby dało się zarówno VAT odliczyć
    jak i jako koszt zaliczyć.
    Poczytałem trochę i póki co ciemno to widzę...
    Firma cateringowa powiedziała że może wystawić fakturę zarówno za usługę
    cateringową jak i za szkoleniową, ale z tego co wyczytałem to ani jedno ani
    drugie mnie nie urządza jeśli chcę i VAT i pdof.
    Może ktoś ma jakiś pomysł?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2011-07-21 14:40:23
    Temat: Re: catering
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-07-21, o godz. 15:12:53
    "Piotr" <p...@h...com> napisał(a):

> [...]
    > usługę cateringową jak i za szkoleniową, ale z tego co wyczytałem to
    > ani jedno ani drugie mnie nie urządza jeśli chcę i VAT i pdof.

    A widziałeś kiedyś ogłoszenia typu "Dam koszty - usł. marketingowe" ?
    Oczywiście przy założeniu że faktycznie chcesz popełnić przestępstwo
    skarbowe.

    Tomek

  • 3. Data: 2011-07-21 22:53:16
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Użytkownik "tomek" napisał :
    > A widziałeś kiedyś ogłoszenia typu "Dam koszty - usł. marketingowe" ?
    > Oczywiście przy założeniu że faktycznie chcesz popełnić przestępstwo
    > skarbowe.

    Ano właśnie, otóż wcale nie zamierzałem pójść w tym kierunku.
    Ja nie szukam "pustych" faktur tylko poniosę faktyczny wydatek związany z moją
    działalnością.
    Bardziej zastanawiałem się czy może są jakieś określone warunki jakie mógłbym
    spełnić aby w takiej sytuacji zarówno VAT jak i w KUP się łapało.
    Przecież jak by nie było poniosę określony koszt zdecydowanie po to aby moja
    firma mogła osiągnąć w przyszłości większe dochody. Pewnie zdrowy rozsądek nie
    ma tu nic wspólnego, ale dla mnie to oczywisty wydatek poniesiony stricte w
    związku z moją działalnością.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2011-07-22 09:36:44
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-07-22, o godz. 00:53:16
    "Piotr" <h...@y...com> napisał(a):

    > Pewnie zdrowy rozsądek nie ma tu nic wspólnego, ale dla mnie to
    > oczywisty wydatek poniesiony stricte w związku z moją działalnością.

    Zgadza się, ale np. lekarze wykonują usługi zwolnione z VAT i nie mogą
    odliczyć an grosza tegoż - tak po prostu jest i tyle.

    Tomek