  • 1. Data: 2004-10-27 14:46:40
    Temat: cło ze stanow`
    Od: "marcin" <k...@t...pl>

    witam, mam pytanie ile musze zapłacic cla jesli brat chce mi przyslac
    telewizor plazmowy ze stanow? czy musze zaplacic jeszcze do tego wat?

  • 2. Data: 2004-10-27 18:18:02
    Temat: Re: c?o ze stanow`
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    marcin <k...@t...pl> wrote:
    > witam, mam pytanie ile musze zap?acic cla jesli brat chce mi przyslac
    > telewizor plazmowy ze stanow?

    Stawki UE możesz sprawdzić na stronie TARIC:

    http://europa.eu.int/comm/taxation_customs/dds/pl/ta
    rhome.htm

    Musisz wybrać kategorię, która najlepiej pasuje. Ja bym proponował
    8528 12 89 00, ewentualnie 8528 21 90 90 lub 8528 12 10 00. Wszystkie
    trzy mają stawkę 14%.

    > czy musze zaplacic jeszcze do tego wat?

    Tak, musisz zapłacić VAT, 22%.

    No i pamiętaj, że przy dużych wymiarach paczkek firmy kurierskie liczą 'wagę
    wolumetryczną' - tj. uzależnianą od wymiarów, a nie od wagi faktycznej.
    Pudełko rozmiarów TV plazmowego, będzie moim zdaniem kosztowało jakieś 2000
    zł (z grubsza licząc).

    P.