  • 1. Data: 2003-05-22 21:34:04
    Temat: brakujace skladki ZUS
    Od: "Rob" <n...@i...pl>

    Wysledzilem ze pracodawca nie placil skladek ZUS. Tzn by byc scislym: placil
    ale w wysokosci 1/8 - czasem troche mniej czasem wiecej. Generalnie "na
    sztuki" wszystko jest OK - sa deklaracje, elegancki RMUA itp. Udalo mi sie
    ustalic ze tzw. deklaracje, ktore dotarly do ZUS sa poprawne tzn nie jest
    zanizona kwota wynagrodzenia. Czy ktos wie czy jest jakis mechanizm
    wymuszajaco-kontrolny. Czy ZUS egzekwuje te naleznosci? Czy te pieniadze
    beda traktowane jako zaleglosci i jakos karnie oprocentowane? Z tego co
    ustalilem proceder trwal ponad rok.

    dzieki za wszelkie komentarze i sugestie

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-05-22 22:06:50
    Temat: Re: brakujace skladki ZUS
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Rob" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wymuszajaco-kontrolny. Czy ZUS egzekwuje te naleznosci? Czy te pieniadze
    > beda traktowane jako zaleglosci i jakos karnie oprocentowane? Z tego co

    nie wiem do końca o co chodzi, ale zakładam, że pracodawca
    opłaca składki w mniejszej wysokości niż wynika to z deklaracji

    zobacz to:
    http://www2.gazeta.pl/pieniadze/1,29571,1160385.html

    jest tam min. wzór podania do ZUSu

  • 3. Data: 2003-05-23 10:17:23
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

> [...]
    > wymuszajaco-kontrolny. Czy ZUS egzekwuje te naleznosci? Czy te pieniadze
    > beda traktowane jako zaleglosci i jakos karnie oprocentowane? Z tego co

    obawiam się, że pracodawcy zauważyli taką furtkę i z niej często korzystają
    ZUS chyba nie jest w stanie kontrolować, że składka jest niezgodna z
    deklaracją
    i wysyła część należności

    --
    pozdrawiam