  • 1. Data: 2004-06-24 07:06:41
    Temat: brak VAT UE kontrahenta
    Od: "anA" <a...@j...com.pl>

    Witam
    Mam taki problem. Zagraniczny kontrahent (z Unii) wystawił mi fakturę za
    towar. Jednak nie umieścił na niej swojego nr VAT UE. Czy musi byc ten
    numer? Nie wiem co mam zrobić z tą fakturą.
    Proszę o szybką odpowiedź, bo faktura jest z maja i muszę rozliczyć vat do
    jutra.

    Dziękuję i podrawiam

    Anna

  • 2. Data: 2004-06-24 08:27:30
    Temat: Re: brak VAT UE kontrahenta
    Od: "Damian Surdyn" <s...@i...pl>

    Użytkownik "anA" <a...@j...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > numer? Nie wiem co mam zrobić z tą fakturą.
    > Proszę o szybką odpowiedź, bo faktura jest z maja i muszę rozliczyć vat do

    A czy na fakturze podatek od wartości dodanej jest równy zero? Jeżeli tak to
    nie ma się co przejmować. Należy naliczyć podatek należny VAT według stawki
    stosowanej w Polsce. Problem będzie miał kontrahnt gdy jedo US zaptya się o
    nienaliczony podatek należny.
    Jeżeli podatek od wartości dodanej jest różny od zera to również musi Pani
    obliczyć VAT należny, jednak podstawę opodatkowania będzie stanowiła wartość
    brutto faktury.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2004-06-24 08:34:14
    Od: "anA" <a...@j...com.pl>

> [...]
    > Jeżeli podatek od wartości dodanej jest różny od zera to również musi Pani
    > obliczyć VAT należny, jednak podstawę opodatkowania będzie stanowiła

    Podatek od wartości dodanej jest 0.
    Dziękuję za radę.
    Anna

  • 4. Data: 2004-06-24 09:21:34
    Od: Radek Plachta <r...@U...plusnet.pl>

    > Jeżeli tak to
    > nie ma się co przejmować.

    Będzie jeszcze jeden problem. Co wpisac 15 lipca w VAT-UE?
    Ja bym jednak wysłał fax do kontrahenta, żeby podesłał swój numer VAT UE

    Pozdrawiam
    R.
    --
    "Pamiętaj!